Nej, det gick inte att se något i den trailer som var inbakad i avsnittet i slutet.
Personen skrev att det var i en trailer som visats efter programmet och fick medhåll från en annan person. Antar alltså att det är något som visats i reklampausen efter avsnittet visats.
Nu har TV4 varit inne och censurerat dessutom. Den ursprungliga kommentaren står kvar men vissa under är borttagna.
Det står under inlägget där Anders kommenterar de olika plankorna: https://www.facebook.com/robinsontv4?locale=sv_SE
Tack för svar! Herregud... verkligen nattsvart att läsa Robinsons kommentarsfält på Facebook. Tanterna skriver och argumenterar som om de vore 8 år. Hittade inläggen, men man blev tyvärr inte klokare, som du redan poängterat.
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Fast själva mobbningen är inte alls missvisande utan väldigt tydlig.
Amanda har en tendens att vilja släta över de andras beteende, tror helt enkelt inte att hon vill/orkar ta in rent mentalt hur jävliga de har varit. Sen får hon ju hela tiden höra deras bortförklaringar och ursäkter osv. Alla ska minsann vara "vänner" efteråt, man har gått igenom det här tillsammans osv.
Hon sa i nåt inlägg tidigare också att man skulle skilja på personer och deras handlingar och det är för mig helt omöjligt iallafall.
Det är lätt också att ge Pernilla all skuld och låta ungdomar i hennes egen ålder komma undan + Sanna som smälte in bra med de yngre.
Jag publicerar mitt inlägg gällande Sanna igen, där det utifrån hennes egen förklaring, är så tydligt att hon bara agerade utifrån gruppens åsikter om Amanda:
Sanna: Vet du vad det var, helt ärligt var jag lite färgad av vad andra hade sagt om henne för i det där läget hade ju inte jag varit i hennes lag. Jag hade sett det jag sett på tävlingsplatsen och då hade hon ju varit lite kaxig och liksom stor på sig och kasta lite kommentarer och visa en sida som är lite oskön. Det är det enda jag vet och sedan har mina lagkamrater berättat att hon har uttryckt sig om andras utseende och att folk är tjocka och har chipstuttar, säger Sanna till Hänt.
Hon kommer dock inte riktigt ihåg vad det var exakt som Amanda sa om hennes bröst, men det ska ha varit något skämt och Sanna var redan lite irriterad,
– Sådant tycker ju inte jag att man ska göra, så jag var ju redan irriterad på henne, så när hon kommenterade mina bröst efter tävlingen..., säger Sanna och fortsätter:
– Alltså jag skiter i det personligen, hade det varit någon annan person hade jag ju bara skrattat åt det liksom, jag är verkligen inte känslig för fem öre. Jag skämtar ganska mycket själv men i och med att jag redan hade fått en bild, där och då var jag påverkad och irriterad på henne redan innan. Då ville jag ta det direkt med henne så jag inte gick bakom hennes rygg och snackade skit. https://www.hant.se/noje/robinson-sannas-svar-efter-kroppskommentaren-fran-amanda/9669794
Vet inte om vi pratar om olika saker, men det jag stör mig på är att folk slänger sig med ordet mobbning när det kommer till Sanna & Amanda. När noll mobbning har ägt rum. Trots att mobbningen är icke-existerande, så är folk rabiata på både insta och facebook. Helt obegripligt.
Den där intervjun med Sanna handlar ju egentligen bara om hennes förutfattade meningar om Amanda; hon hade baserat sina åsikter om Amanda via sådant hon hört Amanda säga på tävlingar, samt vad andra sagt om henne. Sen när Sanna till slut fick träffa Amanda för första gången, så var det första hon fick höra att Amanda har kommenterat Sannas bröst, vilket då resulterade i att hon då blev bestört. Intervjun styrker på inga sätt att Sanna skulle ha ägnat sig åt att mobba Amanda.
Och så här sa Amanda om Sanna igår på Instagram:
Citat:
"Sanna Strand världens kvinna. vi båda tycker om varandra skitmycket. Det finns inget otalt överhuvudtaget För er som tror att det inte är så, efter bara en dag sa vi 'gud vad underbart att vi fick den här tiden tillsammans, synd att den inte kom tidigare'".
Inte direkt ord från någon som blivit utsatt för mobbning. Uppenbarligen har det ägt rum fina och givande samtal mellan Sanna och Amanda som vi tittare inte har fått se. Vad fick vi då se? Jo, förmodligen en av deras första konversationer där en upprörd Sanna, som med all rätt, ifrågasatte att Amanda kommenterat hennes bröst.Man kan alltså säga att vi har fått en missvisad bild av verkligheten. Allt är inte svart och vitt.
Rent allmänt är det läskigt hur folk tar dessa komprimerade och redigerade avsnitt på så stort allvar. Om produktionen velat, så hade de hur lätt som helst kunnat få Amanda att framstå som boven i dramat, men nu har de valt den här vinkeln - och folk tror tydligen på allt de ser.
Sammanfattningsvis, ser man Sanna som en mobbare eller ond människa, så är man inte vassare än Gre... en facebook-tant.
Jag har inte sett onsdagens eller torsdagens avsnitt för jag vill inte se när den bittra elaka Pernilla och Sanna mobbar Amanda som jag läste förekom i onsdagens avsnitt, förekommer det ikväll också eller är avsnittet sevärt? Vem åkte ut ikväll?
Oscar kommer självklart vinna nu. En värdig vinnare dessutom som levererat i tävling efter tävling. Det enda som skulle kunna ställa till det är väl något krångligt pussel..
Kan ni förhelvete in bli att Oskar vinner mot alla tjejer......eller?
Vem vet... Kan bli farligt för Oskar om Pernilla tar sig till final. Nu är hon varken fastkedjad med Camilla, eller handikappad på grund av tusenfotingar i skon.
Känns som 95 % (mig själv inräknat)av de som kommenterat programmet här och på Insta har hållt på och gillat Marcus, Erik, Amanda och Elin. Har det någonsin varit en Robinson säsong med så samstämmiga åsikter?
Jag tillhör visserligen de 5% som gillat andra än de du räknat upp men det som slagit mig i den här säsongens flashbacktråd är att det varit väldigt många som skrivit oerhört mycket, ofta "wall of text"-inlägg, för att analysera allt de sett och "försvara" sina favoriter och tjafsa med andra i tråden. De flesta av dessa har dessutom skapat hela hönsgårdar av en fjäder och övertolkat/misstolkat allt som skett.
Det har inte varit så mycket sånt tidigare.
Att sen de flesta blivit upprörda över "mobbing" och "skitsnack" mot en person samtidigt som de öst skit över alla andra deltagare är ju mestadels lustigt att se.
Senast redigerad av DoktorNo 2023-05-25 kl. 21:06.