Citat:
Ursprungligen postat av
SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.
Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.
Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?
Du är så jävla fel, så jag tror du trollar. Kan verkligen en kvinna vara tillsammans med nån som dig? I så fall hoppas jag hon väljer att bli singel snart.
Då är du beredd på att betala extra för att sanera alla mensfläckar överallt, för det är följden om mensskydd inte används. Tror du det skulle vara så mycket billigare?
Är så jävla glad att man jobbar på en arbetsplats där mensskydd finns på alla toaletter och genomsnitt IQ på de anställda är en bra bit över 100, så man slipper folk, som TS, med tankar som får neandertalare framstå som raketforskare...