2023-05-25, 10:28
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja på den tiden jag reggade var det många vänner och även syskon som hängde på fb dagligen, så ett random namn+något litet/privat från mitt liv fick det bli. 😁

Min äldsta bror köpte Bergkamp efter hans drömmål mot Argentina -98, mittenbrorsan däremot var ett fan av Beckham och hans frisparkar. Så på det sättet valde vi syskon våra klubbar.

Min storebror höll på Tottenham. Jag var 3 eller 4 år gammal och det var match på TVn.

Vilket lag hejar du på? Frågade jag.

- Dom vita! Sa han

Okej då håller jag på dom röda!

Dom röda vann. Och det var Liverpool

Sen dess har jag hållit på Liverpool och det var över 30 år sen
Citera
2023-05-25, 11:03
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
tillhör chelsea east eller west ? general didier född 2002 eslöv nämnde inte det

In west Eselövia born and raised, on the samhall is where he spends most of his days.

Lite mer substans då: Ortega gjorde en riktig stormatch mot Brighton och var även bra i matchen innan. 2,37 xG för Brighton liksom och han täpper nästan till. Extremt sällan man ser Ederson överträffa förväntningarna rejält så där, han tar i princip bara det han ska ta. Visst är Ederson bättre på att lajva sidleds-Danne med mittbackarna men frågan är om det inte är högsta prio för en målvakt att faktiskt vakta buren.
Citera
2023-05-25, 11:11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Min storebror höll på Tottenham. Jag var 3 eller 4 år gammal och det var match på TVn.

Vilket lag hejar du på? Frågade jag.

- Dom vita! Sa han

Okej då håller jag på dom röda!

Dom röda vann. Och det var Liverpool

Sen dess har jag hållit på Liverpool och det var över 30 år sen

Haha så syskonkärlek förde samman dig och Liverpool. ☺️
Citera
2023-05-25, 11:15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Haha så syskonkärlek förde samman dig och Liverpool. ☺️

Haha eller motsatsen då jag valde andra laget ju

Men ett kul minne. Roligt att det började med en sån liten grej bara.

Blåvitt har jag däremot fått från min bror tror jag. Varit blåvit så länge jag kan minnas.

Trodde jag fått det från farsan men fick reda på sent i livet att han inte alls är blåvit, han har bara aldrig sagt något hahaha

Men brorsan har alltid varit det så jag antar att det kommer från honom då.
Citera
2023-05-25, 11:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Haha eller motsatsen då jag valde andra laget ju

Men ett kul minne. Roligt att det började med en sån liten grej bara.

Blåvitt har jag däremot fått från min bror tror jag. Varit blåvit så länge jag kan minnas.

Trodde jag fått det från farsan men fick reda på sent i livet att han inte alls är blåvit, han har bara aldrig sagt något hahaha

Men brorsan har alltid varit det så jag antar att det kommer från honom då.

Tänkte att det är en typ av syskonkärlek att alltid göra det motsatta 😁.

Min farsa gjorde sitt bästa för att vi barn skulle gilla hockey, men när fotbollen kom in i våra liv dog hockeyintresset rätt fort.
Citera
2023-05-25, 11:44
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Tänkte att det är en typ av syskonkärlek att alltid göra det motsatta 😁.

Min farsa gjorde sitt bästa för att vi barn skulle gilla hockey, men när fotbollen kom in i våra liv dog hockeyintresset rätt fort.

Ja det är väl det med antar jag

Jag gillade alltid hockeybilder och hockeyspel mer än jag faktiskt gillade hockey. Numera kan jag kolla om Sverige spelar OS och alla de bästa är med eller om Frölunda är i final typ men bryr mig inte särskilt.

Märkt en rolig grej angående Svenskar & Engelsk fotboll när man pratar med folk utomlands. Låter ju ganska konstigt för dom när jag förklarar att det var det (de flesta) hade tillgång till om man ville se på fotboll på tv i Sverige. Det var tipsextra som fanns typ. Och landskamper. Senare kom ju betalkanalerna med andra ligor och sen flyttade ju även PL dit.

Alla Allsvenska matcher tv-sändes inte ens förrens början på 2000-talet haha
Citera
2023-05-25, 12:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allright, vi forlorade titeln, och vi kan inte skylla pa nagra andra an varat eget lag. Dock sa ar vi Arsenal fans iaf rakryggede nog till att erkanna just det.

Vackert generalen.
Citera
2023-05-25, 13:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allright, vi forlorade titeln, och vi kan inte skylla pa nagra andra an varat eget lag. Dock sa ar vi Arsenal fans iaf rakryggede nog till att erkanna just det.
Respekt!
Citera
2023-05-25, 14:32
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
In west Eselövia born and raised, on the samhall is where he spends most of his days.

Lite mer substans då: Ortega gjorde en riktig stormatch mot Brighton och var även bra i matchen innan. 2,37 xG för Brighton liksom och han täpper nästan till. Extremt sällan man ser Ederson överträffa förväntningarna rejält så där, han tar i princip bara det han ska ta. Visst är Ederson bättre på att lajva sidleds-Danne med mittbackarna men frågan är om det inte är högsta prio för en målvakt att faktiskt vakta buren.

Synd med Ortega, han är faktiskt riktigt bra och man får inte den där paniken man kan känna när Ederson är på väg att göra något dumt. Förtjänar att få spela i en klubb som ordinarie.
Citera
2023-05-25, 15:06
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Synd med Ortega, han är faktiskt riktigt bra och man får inte den där paniken man kan känna när Ederson är på väg att göra något dumt. Förtjänar att få spela i en klubb som ordinarie.

Tycker ofta Ederson ser ”kort” ut i sina ingripanden också, som att han har korta armar eller något. Till exempel på Kroos skott i matchen mot Madrid nådde han inte upp till bollen utan den tog i ribban trots att skottet gick nästan rakt på.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2023-05-25 kl. 15:21.
Citera
2023-05-25, 15:22
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Tycker ofta Ederson ser ”kort” ut i sina ingripanden också, som att han har korta armar eller något. Till exempel på Kroos skott i matchen mot Madrid nådde han inte upp till bollen utan den tog i ribban trots att skottet gick nästan rakt på.

Finns en anledning till att han inte är Nr 1 i landslaget.
Citera
2023-05-25, 15:55
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Korta armar? Mjae, är det någon med t rex armar är det ju bäbisen Pickford. Där snackar vi verkligen no arms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in