2023-05-25, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Varför skulle just mensskydd vara gratis? Det finns hundratals saker som är viktigare och kunde prioriteras före mensskydd.
Feministerna har hakat upp sig på den där enda saken dom kan komma på som gynnar enbart kvinnor. För det är ju det feminism går ut på, att skaffa sig fördelar på grund av könet.

Nu är det väl inte just feminister som driver frågan om gratis mensskydd.
Citera
2023-05-25, 05:57
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu är det väl inte just feminister som driver frågan om gratis mensskydd.
Vem är det då?
Citera
2023-05-25, 05:59
Medlem
Och jag vill ha gratis glasögon, luftkonditionering och öl.

Jag kan nämligen "inte leva" utan dessa ting.
Citera
2023-05-25, 06:02
Medlem
Det är aldrig gratis. Det dras i så fall på skatten vilket betyder att alla kvinnor som betalar skatt ändå är med och betalar mensskydd.

Vilka andra saker borde vara gratis?
Skäggtrimmer?
Allergipiller?
Kondomer?
Glass?

Ja varför kan inte allt vara gratis?
Alla jobbar utan lön och sedan får man det man behöver av staten. Det vore fint va?

Jävla idioti.
TS flickvän är efterbliven. Ena anledningen att han står ut med henne är för att hon har schyssta rattar.
Citera
2023-05-25, 06:08
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?

Dela ut en menskopp i typ klass 6 i skolan så är det löst....
Citera
2023-05-25, 06:09
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Och jag vill ha gratis glasögon, luftkonditionering och öl.

Jag kan nämligen "inte leva" utan dessa ting.

Hur lyckades få den svagbegåvade kommentaren att gå ihop med topic?

Kvinsen är de som föder framtida generationer.

De ska såklart få gratis mensskydd.

De ska också få gratis tillgång till steriliseringar, gärna men en fet miljonbonus, så att vi slipper en massa framtida trångsinta män.
Citera
2023-05-25, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Hur lyckades få den svagbegåvade kommentaren att gå ihop med topic?

Kvinsen är de som föder framtida generationer.

De ska såklart få gratis mensskydd.

De ska också få gratis tillgång till steriliseringar, gärna men en fet miljonbonus, så att vi slipper en massa framtida trångsinta män.

Du kan vara svagbegåvad. Vi behöver inga framtida generationer. Hela världen kommer ändå gå åt helvete. Funderat på det?
Citera
2023-05-25, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Mitt tips är att du lägger ner dina försök att argumentera i frågan.
Ja, det är frivilligt att använda mensskydd, men det är önskvärt att det används av folkhälsoskäl.
Att en del yngre kvinnor inte har råd med mensskydd är en skam för ett så rikt samhälle som vårt.

Enligt mig borde mensskydd vara gratis för kvinnor under 20 år, och ingå i någon typ av högkostnadsskydd för de som är äldre än så.

Vi har inget rikt samhälle men i övrigt håller jag med. Mensskydd och diverse hygienartiklar både ingå som bidrag för föräldrar.
Citera
2023-05-25, 06:18
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Kroppshår ”kladdar” inte och förstör kläder. Tror du skulle bli argare ifall du skulle åka buss/tåg och det låg mens över hela sätet. Eller att du utav rent misstag missade det och slog sig ner och fick mens på byxorna, det hade nog gjort dig argare än gratis mensskydd. Tycker de ska vara gratis mensskydd och preventivmedel.

Offtipic men schysst användarnamn, otroligt fin låt.
Johodå. Ibland har jag konkelbär stora som tennisbollar pga kraftig rövbehåring. För att inte kleta ner behöver röven ansas.
Det betalar jag ur egen ficka.

Kärringen ju spara genom att hålla sig hemma när fettan blöder. Kvittar om det ser ut som greve Dracula bor i lägenheten.
På med kjol, inga trosor och slira runt barfota i gegget. Gör lite menskonst.
Citera
2023-05-25, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Kroppshår ”kladdar” inte och förstör kläder. Tror du skulle bli argare ifall du skulle åka buss/tåg och det låg mens över hela sätet. Eller att du utav rent misstag missade det och slog sig ner och fick mens på byxorna, det hade nog gjort dig argare än gratis mensskydd. Tycker de ska vara gratis mensskydd och preventivmedel.

Offtipic men schysst användarnamn, otroligt fin låt.

Nej inte gratis preventivmedel! Vi behöver fler VITA svenska barn.
Citera
2023-05-25, 06:25
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Johodå. Ibland har jag konkelbär stora som tennisbollar pga kraftig rövbehåring. För att inte kleta ner behöver röven ansas.
Det betalar jag ur egen ficka.

Kärringen ju spara genom att hålla sig hemma när fettan blöder. Kvittar om det ser ut som greve Dracula bor i lägenheten.
På med kjol, inga trosor och slira runt barfota i gegget. Gör lite menskonst.

SKITSNACK!

Du har inte bajsbollar stora om tennisbollar i röven till och från.

Att raka röven kan du för övrigt enkelt göra med en rakhyvel.

Du relativiserar på ett sätt som är vidrigt på allvar.

Dessutom har du ett språkbruk (det fetade) som visar på att problemet är att du inte fått en tvål i munnen.

Har du ett kvinnoförakt på allvar eller är du bara omedveten om det?
Citera
2023-05-25, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Hon har fel. I annat fall borde rakapparater och näs- och örontrimmer också vara gratis.

Kvinnor köper också rakhyvlar, trimmers, epilator och vax. Till dyrare pris, pink tax kallas det.
Visste du inte att kvinnor har hår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in