2023-05-25, 04:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Hon har fel. I annat fall borde rakapparater och näs- och örontrimmer också vara gratis.

Det är en jävla skillnad. Jag skiter fullständigt i om snubbar går runt i skägg. Däremot vill jag inte sätta mig i mens på tuben.

Tycker det är snålt av oss män att inte ge kvinnorna detta. Det är faktiskt inte så jävla kul alla gånger att vara kvinna som min brud brukar säga.
Citera
2023-05-25, 04:32
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?

Varför vill du fortsätta debattera detta med henne? Ni kan komma överens om att ni inte är överens.
Citera
2023-05-25, 04:46
Medlem
Säg till henne att köpa en menskopp så är allt löst till en engångskostnad. Dessutom är det ekologiskt och klimatsmart.
Citera
2023-05-25, 04:53
Medlem
zombie-nations avatar
På sommaren behöver vi inte kläder, valfritt.
Citera
2023-05-25, 04:56
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är en jävla skillnad. Jag skiter fullständigt i om snubbar går runt i skägg. Däremot vill jag inte sätta mig i mens på tuben.

Tycker det är snålt av oss män att inte ge kvinnorna detta. Det är faktiskt inte så jävla kul alla gånger att vara kvinna som min brud brukar säga.

Går gränsen vid mensskydd då eller varför kan inte staten bara ta och betala allt för alla?

Jag har en bättre ide annars.

Sänk skatterna rejält så att kvinnorna kan köpa menskydd och annat de behöver och vill ha samt männen likaså.
Citera
2023-05-25, 05:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Går gränsen vid mensskydd då eller varför kan inte staten bara ta och betala allt för alla?

Jag har en bättre ide annars.

Sänk skatterna rejält så att kvinnorna kan köpa menskydd och annat de behöver och vill ha samt männen likaså.

Men sluta var så jävla snål. Klart damerna ska ha mensskydd.
Citera
2023-05-25, 05:31
Medlem
Kan tycka att det ska vara gratis på skolor iallafall.
Citera
2023-05-25, 05:34
Medlem
Citat:
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?

Det är verkligen inte självklart att mensskydd ska vara gratis.

Men det är ju VERKLIGEN galet att påstå att det är FRIVILLIGT att använda mensskydd!

Hur tänkte du?
Citera
2023-05-25, 05:37
Medlem
Citat:

Nja, helt frivilligt är det ju inte... Det skulle förmodligen kunna gå som förargelseväckande beteende eller skadegörelse om en kvinna som blöder väldigt mycket, med avsikt skulle gå runt och blöda ner lite varstans i den offentliga miljön. Så jag anser nog att du har fel på den punkten: mensskydd är inte frivilligt.

Men vilket mensskydd kvinnor använder är däremot helt frivilligt! Menskopp är tex. ett bra och billigt alternativ (miljövänligt också). Så länge det finns sådana bra och billiga mensskydd, så ser jag inte anledningen till att skatteintäkter ska bekosta kvinnors mensskydd. Då kvinnor faktiskt kan komma rejält billigt undan när de köper mensskydd. Och tycker någon att det är obehagligt med menskopp så finns bra och billiga tamponger och bindor på tex. Apotek.

Så. Du får nog ge din flickvän delvis rätt: det är inte frivilligt att använda mensskydd i vår civilisation. Men det är ändå inte skatteintäkter som ska stå för notan när det kommer till mensskydd (inte heller när det kommer till toapapper, även om det väl anses vara bra i en civilisation om folk torkar sig i röven efter att ha gjort nummer 2) då det finns bra och billiga alternativ.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-05-25 kl. 05:52.
Citera
2023-05-25, 05:38
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Hon har fel. I annat fall borde rakapparater och näs- och örontrimmer också vara gratis.

Kroppshår ”kladdar” inte och förstör kläder. Tror du skulle bli argare ifall du skulle åka buss/tåg och det låg mens över hela sätet. Eller att du utav rent misstag missade det och slog sig ner och fick mens på byxorna, det hade nog gjort dig argare än gratis mensskydd. Tycker de ska vara gratis mensskydd och preventivmedel.

Offtipic men schysst användarnamn, otroligt fin låt.
Citera
2023-05-25, 05:42
Medlem
ReijoHervonens avatar
Varför skulle just mensskydd vara gratis? Det finns hundratals saker som är viktigare och kunde prioriteras före mensskydd.
Feministerna har hakat upp sig på den där enda saken dom kan komma på som gynnar enbart kvinnor. För det är ju det feminism går ut på, att skaffa sig fördelar på grund av könet.
Citera
2023-05-25, 05:50
Medlem
Ät p-piller. Gör inget uppehåll och påbörja nästa pilleromgång = ingen mens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in