2023-05-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Attans.

Då stormar vi das Reichstag!
Känns tyvärr som klassning är nära. Vet inte om jag ska köpa 5 kilo nu eller bara skita i det. Tar inte så mycket längre men nice att ha ett stash till några år. Undrar vad det kommer jämföras med straffmässigt, 5 kilo grovt narkotikabrott sen? Suck
Citera
2023-05-23, 08:09
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hur ser det ut med dokumentation hos polis/soc/psyk/beroende mottagning? Det bästa är väll ändå o köra på med att sluta. Vägen till LARO är ofta drygt seg, så ett nej nu kan bli ett ja om ett halvår. Det är väll smart o komma positiv på iaf bup om man ska in i LARO, annars kommer dem enbart se att man inte behöver laro. Men vill samtidigt inte uppmana dig att ta sub. Så gör det som känns bäst, jag har ingen aning hur beroende du är, om det finns blandmissbruk med i bilden etc. etc.
Polis har ganska mycket på mig om narkotikabrott, tror jag har 12-13 ringa narkotikabrott på mig, hade rättegång senast i onsdags och ska få dom imorgon angående ringa narkotikabrott och narkotikabrott brott av normalgraden och fick samtidigt LVManmälan på mig när polisen gjorde husrannsakan för att jag precis skulle injicera när dom kom in genom dörren. Soc har varit inblandad när jag var yngre och blev ju även inblandad när jag fick LVManmälan, blev körd till beroendemottagningen av polis dagen efter husrannsakan och dom konstaterade ganska mycket sprutmärken över armar, har gått hos berondemottagning tidigare och varit föremål för laroutredning tidigare också, psyk har jag inte haft jättemycket att göra med men gick där ett år och lämna drogtester och fick antidepp utskrivet. Det är typ det jag kan minnas just nu men finns säkert mer. Började med opioider för 10 år sedan när jag fick en knäskada och fick mängder med oxy utskrivet fast jag stod som missbrukare i journalen och på den vägen är det. Hade ett ganska grovt blandmissbruk innan jag tveksam på prov på jobbet och när polisen tog prov mig i och med husrannsakan så var jag positiv på nästan allt dom kollade efter, var kanske 5 droger som inte fanns i systemet vid det tillfället.
Citera
2023-05-23, 09:06
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsbury
Känns tyvärr som klassning är nära. Vet inte om jag ska köpa 5 kilo nu eller bara skita i det. Tar inte så mycket längre men nice att ha ett stash till några år. Undrar vad det kommer jämföras med straffmässigt, 5 kilo grovt narkotikabrott sen? Suck

Samtidigt blev en person friad för försök till försäljning av 1 kilo amfetamin.
Polisen hade bytt ut amfetaminet mot socker.

Gärningsmannen blev friad just för att det hade utbytts mot socker och att man därför ej kunde bevisa att avsikten var försäljning.

Sila mygg och svälja Kameler.

Hände liknande grej med Fetanyl i USA.

Ibland tror man att dom allihopa känner varandra bakom kulisserna för att ta in tunga droger samtidigt som man jagar efter gräsrökare på moped och lätta saker som Kratom.

Ju mera jag lär mig om "konspirationer", desto mera lär man sig också att det inte är konspirationer utan aktiva överenskomna ageranden som inte syftar till att så många människor som möjligt skall ha det så bra som möjligt.

Snarare är det helt tvärtom.
Senast redigerad av Vattenfylld 2023-05-23 kl. 09:10.
Citera
2023-05-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Samtidigt blev en person friad för försök till försäljning av 1 kilo amfetamin.
Polisen hade bytt ut amfetaminet mot socker.

Gärningsmannen blev friad just för att det hade utbytts mot socker och att man därför ej kunde bevisa att avsikten var försäljning.

Sila mygg och svälja Kameler.

Hände liknande grej med Fetanyl i USA.

Ibland tror man att dom allihopa känner varandra bakom kulisserna för att ta in tunga droger samtidigt som man jagar efter gräsrökare på moped och lätta saker som Kratom.

Ju mera jag lär mig om "konspirationer", desto mera lär man sig också att det inte är konspirationer utan aktiva överenskomna ageranden som inte syftar till att så många människor som möjligt skall ha det så bra som möjligt.

Snarare är det helt tvärtom.
Var detta ett svar till mitt inlägg? Hänger inte med alls
Citera
2023-05-23, 11:58
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsbury
Var detta ett svar till mitt inlägg? Hänger inte med alls

Ja det är korrekt.

Om du tror att en klassning är nära så köp 5 kilo.

Förtydligande:
Jag tror vi är överens om att Kratom är relativt milt.
I mitt inlägg så talade jag om ett par exempel på där lagen går väldigt långt för att fria tung narkotika och de som är inblandade men verkar gå väldigt hårt åt den lätta. Tex Gräs.

Det tycker jag är konstigt.

Särskilt om Kratom kommer att gå samma väg.
Citera
2023-05-23, 13:58
Medlem
HagaManes avatar
Jag överskattade äckligheten och käkade först enbart kapslar i några dagar. Detta var ett keff sätt att använda kratom på imo, dels tar det för lång tid för det att kicka sen är det tråkigt att fylla kapslar. När jag väl provade att blanda 3-4g med citronjuice och shotta (köp flaska på lidl) insåg jag att detta är sättet att inta kratom på. Kan ej rekommendera detta nog.. även apelsinjuice funkar men citron är bäst. Att sen underhålla ruset med 2g varje timme gör att det håller i sig. Att rustiden är så kort är väl det enda negativa..
Citera
2023-05-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Polis har ganska mycket på mig om narkotikabrott, tror jag har 12-13 ringa narkotikabrott på mig, hade rättegång senast i onsdags och ska få dom imorgon angående ringa narkotikabrott och narkotikabrott brott av normalgraden och fick samtidigt LVManmälan på mig när polisen gjorde husrannsakan för att jag precis skulle injicera när dom kom in genom dörren. Soc har varit inblandad när jag var yngre och blev ju även inblandad när jag fick LVManmälan, blev körd till beroendemottagningen av polis dagen efter husrannsakan och dom konstaterade ganska mycket sprutmärken över armar, har gått hos berondemottagning tidigare och varit föremål för laroutredning tidigare också, psyk har jag inte haft jättemycket att göra med men gick där ett år och lämna drogtester och fick antidepp utskrivet. Det är typ det jag kan minnas just nu men finns säkert mer. Började med opioider för 10 år sedan när jag fick en knäskada och fick mängder med oxy utskrivet fast jag stod som missbrukare i journalen och på den vägen är det. Hade ett ganska grovt blandmissbruk innan jag tveksam på prov på jobbet och när polisen tog prov mig i och med husrannsakan så var jag positiv på nästan allt dom kollade efter, var kanske 5 droger som inte fanns i systemet vid det tillfället.

OK! Borde inte va nå problem men får du fängelse som dom så kanske du får vänta tills du är fri. Så länge opisar är primär drogen och att ha dokumentation är mer ett +. Jag hade 10 år av dokumentation inte kontant dokkumentation men från 10 år tillbaka. Fick ja rakt av så är huvuddrogen opisar så sa man absolut söka laro om man vill sluta. Har man ett gravt aktivt blandmissbruk utan förhoppningar o sluta, så bör man avstå.
Citera
2023-05-23, 19:16
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
OK! Borde inte va nå problem men får du fängelse som dom så kanske du får vänta tills du är fri. Så länge opisar är primär drogen och att ha dokumentation är mer ett +. Jag hade 10 år av dokumentation inte kontant dokkumentation men från 10 år tillbaka. Fick ja rakt av så är huvuddrogen opisar så sa man absolut söka laro om man vill sluta. Har man ett gravt aktivt blandmissbruk utan förhoppningar o sluta, så bör man avstå.
Får min dom imorgon men det lutar åt skyddstillsyn med samhällstjänst. Cannabis var huvuddrogen fram tills jag fick oxy utskrivet för 8-9 år sedan och då blev det automatiskt att jag bytte ut cannabisen mot opisar. Fick mina oxy indraga utan nedtrappning när jag hade gått på det dagligen i x antal månader så började må så fruktansvärt dåligt av abstinensen så då blev det att man börja fixa svart istället allt från tram till varor så opisar har varit huvuddrogen i 8-9 år och det finns en hel del dokumentation över det. Sen kom benso och lyrica med i bilden för att boosta mina opisar och även en jävla massa andra substanser men senaste åren så är det enbart opisar som är mitt problem. Tända av är ju det lätta även fast det är sjukt jobbigt men det är ju det psykiska när det fysiska är över som får en att falla tillbaka varje jävla gång. För tillfället går jag bara på opisar allt annat kan jag låta bli utan problem. Cannabis som jag älskat sen jag var 17år, är 32år nu har jag endast rökt 4-5 gånger nu sen november och benso och lyrica har jag bara rört ett par gånger sen dess också nån dag när jag varit tvungen att hoppa över mina opisar för att posten är sen eller kranen är tom.
Citera
2023-05-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HagaMane
Jag överskattade äckligheten och käkade först enbart kapslar i några dagar. Detta var ett keff sätt att använda kratom på imo, dels tar det för lång tid för det att kicka sen är det tråkigt att fylla kapslar. När jag väl provade att blanda 3-4g med citronjuice och shotta (köp flaska på lidl) insåg jag att detta är sättet att inta kratom på. Kan ej rekommendera detta nog.. även apelsinjuice funkar men citron är bäst. Att sen underhålla ruset med 2g varje timme gör att det håller i sig. Att rustiden är så kort är väl det enda negativa..

Hur lyckas du blanda ihop allt? För mig ligger pulvret bara i botten. Löser sig i olivolja men då blir det förbannat äckligt att dricka det.
Citera
2023-05-24, 10:27
Medlem
HagaManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themansam
Hur lyckas du blanda ihop allt? För mig ligger pulvret bara i botten. Löser sig i olivolja men då blir det förbannat äckligt att dricka det.

asså bara blandar med sked tills allt kratom är blött (kan ta lite tid innan vätskan biter på skiten..) sen shotta. Gör detta i vanliga dricksglas, ej shotglas.
Är la lite grumligt i slutet men citonsaften maskerar smaken 100% (smakar t.o.m nice imo).
Olivolja låter ju sjukt nasty haha..
Citera
2023-05-24, 15:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themansam

Kratoms hydrofobi minskar med värme. Jag rekommenderar en stor som fan kopp och sedan löser upp i hetvatten. Sedan när det blir drickvänlig temp så dricker man. Man rör om ofta så att pulvret inte åker till bottnen.

Har man grovmalet pulver som verkligen inte löser sig kan man brygga på samma pulver tills det är som sand, då får man i sig giftet men man slipper dricka pulvret.
Citera
2023-05-24, 15:47
Medlem
zombie-nations avatar
När blir det förbud? Jag är orolig. Hur länge håller sig kratom? Ska man ha det i frysen? Hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in