2023-05-24, 19:03
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
När blir det förbud? Jag är orolig. Hur länge håller sig kratom? Ska man ha det i frysen? Hjälp.
Lugn min vän lugn. Det blir ingenting före sommaren är slut och förmodligen inte ens innan året är slut.

Jag har frågat en åf som sa, torrt, mörkt och svalt som alla torrprodukter. Håller länge, kvalitén blir något sämre efter ett år sen saknas försämringen ner.

Något jag undrar är vad som händer om man får en husis efter det blivit klassat. Borde väl vara lugnt om man bara skriver ut orderbekräftelsen eftersom man köpte det när det var lagligt?
Senast redigerad av knark-kungen 2023-05-24 kl. 19:05.
Citera
2023-05-24, 19:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Lugn min vän lugn. Det blir ingenting före sommaren är slut och förmodligen inte ens innan året är slut.

Jag har frågat en åf som sa, torrt, mörkt och svalt som alla torrprodukter. Håller länge, kvalitén blir något sämre efter ett år sen saknas försämringen ner.

Något jag undrar är vad som händer om man får en husis efter det blivit klassat. Borde väl vara lugnt om man bara skriver ut orderbekräftelsen eftersom man köpte det när det var lagligt?

Bra idé. Sparar aldrig papper annars. Ska vara lugn. Luuuuugn. *Flämt*
Citera
2023-05-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Bra idé. Sparar aldrig papper annars. Ska vara lugn. Luuuuugn. *Flämt*
Tror inte det är lugnt för att man köpte det innan klassning. Så brukar det väl inte gå till. Man har skyldighet att kunna lagen
Citera
2023-05-25, 01:43
Medlem
Maggoos avatar
Mitt första möte med Kratom.

Jag har alltid letat efter något som kan ge mig mer energi utan att vara jobbiga opiater eller liknande som också ger ett rus / eufori, samt ger ett grovt beroende.
Jag läste om Kratom om blev exalterad. Jag beställde 250 gr WHITE-MAENG-DA och tog 3 gram i 3-4 dagar . Wow,, äntligen. Jag blev pigg i flera timmar och orkade med att göra massor med saker utan rus eller "drogeffekter".

Men som allt gott har det ett slut.
Jag äter 10-20 gram Stlinoct och en mindre dos av Seroquel efter att ha haft ett mycket kraftigt Benzo beroende. Jag blev trött som vanligt på kvällen och somnade.
Men, helt plötsligt började jag vakna var 2-3 timme och var klarvaken. In med ytterligare Stilnoct, men samma visa igen. Natt efter natt. Nu har jag slutat sedan 4 dagar med Kratom och det börjar bli bättre med sovandet.

I stället har jag haft en sjuk klåda som fortfarande inte ger med sig.

Jag känner mig så sjukt besviken när man äntligen torde att man funnit en lösning
Citera
2023-05-25, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Mitt första möte med Kratom.

Jag har alltid letat efter något som kan ge mig mer energi utan att vara jobbiga opiater eller liknande som också ger ett rus / eufori, samt ger ett grovt beroende.
Jag läste om Kratom om blev exalterad. Jag beställde 250 gr WHITE-MAENG-DA och tog 3 gram i 3-4 dagar . Wow,, äntligen. Jag blev pigg i flera timmar och orkade med att göra massor med saker utan rus eller "drogeffekter".

Men som allt gott har det ett slut.
Jag äter 10-20 gram Stlinoct och en mindre dos av Seroquel efter att ha haft ett mycket kraftigt Benzo beroende. Jag blev trött som vanligt på kvällen och somnade.
Men, helt plötsligt började jag vakna var 2-3 timme och var klarvaken. In med ytterligare Stilnoct, men samma visa igen. Natt efter natt. Nu har jag slutat sedan 4 dagar med Kratom och det börjar bli bättre med sovandet.

I stället har jag haft en sjuk klåda som fortfarande inte ger med sig.

Jag känner mig så sjukt besviken när man äntligen torde att man funnit en lösning
Sånt kan ändras är min erfarenhet. Har haft olika perioder med kratom där det funkar olika beroende på hur van jag varit. I början kunde jag inte sova, sen sovit bättre av det. Blev hög av det, inte längre.
Citera
2023-05-25, 13:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Polis har ganska mycket på mig om narkotikabrott, tror jag har 12-13 ringa narkotikabrott på mig, hade rättegång senast i onsdags och ska få dom imorgon angående ringa narkotikabrott och narkotikabrott brott av normalgraden och fick samtidigt LVManmälan på mig när polisen gjorde husrannsakan för att jag precis skulle injicera när dom kom in genom dörren. Soc har varit inblandad när jag var yngre och blev ju även inblandad när jag fick LVManmälan, blev körd till beroendemottagningen av polis dagen efter husrannsakan och dom konstaterade ganska mycket sprutmärken över armar, har gått hos berondemottagning tidigare och varit föremål för laroutredning tidigare också, psyk har jag inte haft jättemycket att göra med men gick där ett år och lämna drogtester och fick antidepp utskrivet. Det är typ det jag kan minnas just nu men finns säkert mer. Började med opioider för 10 år sedan när jag fick en knäskada och fick mängder med oxy utskrivet fast jag stod som missbrukare i journalen och på den vägen är det. Hade ett ganska grovt blandmissbruk innan jag tveksam på prov på jobbet och när polisen tog prov mig i och med husrannsakan så var jag positiv på nästan allt dom kollade efter, var kanske 5 droger som inte fanns i systemet vid det tillfället.

Blir så trött på att läsa att dom fortfarande tror att antidepp är mirakel medicin. Har själv fått utskrivet säkert 8 olika och ingen funkar. Tvärtom mår man sämre och är hjärndöd om dagarna när man tar de.
Citera
2023-05-25, 13:38
Medlem
Extremeflys avatar
Varför har folk i denna tråden börjat skriva om att de ska klassas? Kratom är redan klassat om man äter de.
Att klassa de som de är vore idiotiskt. De utgör ju inget förrän man sväljer de.
Citera
2023-05-25, 16:37
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Blir så trött på att läsa att dom fortfarande tror att antidepp är mirakel medicin. Har själv fått utskrivet säkert 8 olika och ingen funkar. Tvärtom mår man sämre och är hjärndöd om dagarna när man tar de.
Ja dom tror att antidepp är lösningen på allt tydligen, slutar alltid efter ett tag för känner mig bara som en hjärndöd zombie utan några känslor alls
Citera
2023-05-25, 21:13
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsbury
Sånt kan ändras är min erfarenhet. Har haft olika perioder med kratom där det funkar olika beroende på hur van jag varit. I början kunde jag inte sova, sen sovit bättre av det. Blev hög av det, inte längre.

Är det någon idé att prova andra sorter?
Citera
2023-05-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Är det någon idé att prova andra sorter?
Vit är ju enligt de flesta uppiggande så inget för sömn. Jag gillar gröna, guld varianter. Wild red bali var grym minns jag t.ex. Lite mittemellan
Citera
2023-05-26, 03:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Nej, tänk inte ens tanken, kommer gå helt åt helvete.

Sånt som är klassat blir inte helt plötsligt lagligt bara för att du råka köpa när det var okej att göra så.
Citera
2023-05-26, 03:43
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Nej, tänk inte ens tanken, kommer gå helt åt helvete.

Sånt som är klassat blir inte helt plötsligt lagligt bara för att du råka köpa när det var okej att göra så.
Säker på det?

https://lagen.nu/begrepp/Legalitetsprincipen

Legalitetsprincipen
Den straffrättsliga betydelsen av principen är att ingen får straffas för en handling som vid tidpunkten inte var uttryckligen förbjudet i lag.

Nu pratar jag endast om att ha det I ett skåp hemma, inga uppvägda doser eller annat som kan bevisa någon form av brukande och inget positivt up lr blodprov med innehållandes mitragynin.

Förbud mot retroaktiv lagstiftning är dessutom grundlagstadgat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in