2023-05-21, 12:49
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangou0
Har lite inside information angående det här, min kompis skickade ett DM till P3 och ville prata om all felaktig information dom spred om kratom. Dom svarade och han hade en intervju med p3 i måndags. Han är groteskt påläst om det mästa och satt i två dagar för att hitta så mycket bevis om kratoms fördelar han kunde ta upp såväl som att läsa igenom pålitliga vetenskapliga artiklar om det. Han tog upp alla fördelar och hur det faktiskt är ofarligt (och hänvisade till studierna han fick informationen ifrån). Han är också riktigt jälva smart har riktigt bra ordförråd så förhoppningsvis kan folk lyssna på honom och få folk emot kriminalisering av det.

Lite roligt för Juan, dvs doktorn som pratade om kratom på p3 var min fördetta läkare när jag gick på maria ungdom. Var faktiskt helt efterblivet, anledningen jag gick dit var för att mina föräldrar hittade en påse kratom i mitt rum, och eftersom jag använde dödsknarket en gång i veckan tvingades gå på piss prov nästan varje vecka i 2 år om jag inte ville bli hemlös.

Het sjukt med dina pisstester.

Hoppas din polares program kommer ut och får spridning och inte klipps ned till 1min och 20 sek som typ mynnar ut i "Kratom e bra" och sen får Juan lägga ut texten i efterhand i 20 min.
Citera
2023-05-21, 13:02
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Het sjukt med dina pisstester.

Hoppas din polares program kommer ut och får spridning och inte klipps ned till 1min och 20 sek som typ mynnar ut i "Kratom e bra" och sen får Juan lägga ut texten i efterhand i 20 min.

Det blir absolut inget program i statsradion där någon är positiv till ”droger”.
Kaffe, alkohol och socker skulle bli drogklassat om det började användas idag…
Nä både kratom pch hhc kommer bli klassade inom några månader tyvärr.
Citera
2023-05-22, 00:33
Medlem
Kör media med några koordinerade attacker?
Googlar man kratom nyheter så kommer det upp runt 10-20 olika medier som skrivit samma rubrik - samma nyhet, samma tidsperiod. Rena maffia metoder, rena hjärntvätten.

Jag är väldigt nyfiken på varifrån de får sin information, speciellt angående effekterna och biverkningarna? Sen att de jämför det med heroin ska man skratta eller gråta?

Medans länder utvecklas avkriminaliserar och legaliserar med väldigt fina resultat - väldigt stor minskning av kriminalitet/gäng och psykisk ohälsa, en fungerande modell som fungerat väldigt bra i de länder som gett upp på kriget mot droger för de insett att det är ett oändligt och icke vinnande krig samt att de inte tjänar folket så fortsätter Sverige förbjuda, förbjuda och förbjuda. Det är varken för min eller din skull som de förbjuder.

De är väl medveten om de allvarliga effekterna det kommer ha i samhället, så för vems skull förbjuder dom? En mild substans som kommer leda till att folk söker sig till mycket farligare substanser och missbruk, självmord etc.. vi alla vet varför de förbjuder de är utav en enda anledning.. Pengar. De ser hellre att vi brukar narkotika klassade läkemedel med risk för dödsfall och allvarliga konsekvenser men det skiter dom i så länge läkemedels industrin gynnas.

Så trött på detta land många som stuckit och jag är väldigt nära på o dra jag med.. ingenting fungerar som det ska Sverige är ett sjunkande skepp vi har den sämsta politiken och speciellt narkotika politiken någonsin, däremot är vi USAs knä hundar hade USA legaliserat all användning av kratom så hade Sverige tagit efter direkt.
Sveriges utveckling är skrämmande gällande kriminalitet, psykisk ohälsa och förstörda generationer, finns det något politisk beslut som överhuvudtaget gett någon positiv effekt?

Det tröttsammaste av allt är inte vår kassa politik det är att svensken aldrig ses eller hörs, när ska folket resa sig? Jag pratar om allting nu och inte bara kratom, de har aldrig varit för folket o kommer aldrig vara det, beslut tas dagligen över våra huvuden.
Citera
2023-05-22, 12:13
Medlem
trainriders avatar
Håller på att lägga ner subutexen och varit utan i en vecka imorgon, har kört på kratom ungefär 15g om dagen i 3 dagar för att lindra det värsta och det funkar förvånansvärt bra faktiskt förutom sömnen då jag alltid har sovit dåligt på kratom. Men till min fråga kan jag klippa kratomen rakt av om en vecka om jag använder doser på 15g om dagen eller ska jag använda sista veckan jag tänkte använda det för att trappa ner kratomen? Abstinensen på kratom kan väl inte va i närheten av lika jobbig och utdragen som den på subutexen?

Mvh trainrider
Citera
2023-05-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Håller på att lägga ner subutexen och varit utan i en vecka imorgon, har kört på kratom ungefär 15g om dagen i 3 dagar för att lindra det värsta och det funkar förvånansvärt bra faktiskt förutom sömnen då jag alltid har sovit dåligt på kratom. Men till min fråga kan jag klippa kratomen rakt av om en vecka om jag använder doser på 15g om dagen eller ska jag använda sista veckan jag tänkte använda det för att trappa ner kratomen? Abstinensen på kratom kan väl inte va i närheten av lika jobbig och utdragen som den på subutexen?

Mvh trainrider

Kratomabstinens kan bli utdragen men har svårt att tänka mig att de blir i närheten så illa som abstinensen från ett utdraget subberoende. Aldrig tagit sub dock, men har upplevt abs från kratom å oxy. Att ha tagit opioider tidigare gör kratomabs jobbigare, men för att bli så utdragen kräver mer än fåtal veckors bruk.
Citera
2023-05-22, 14:56
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinaster
Kratomabstinens kan bli utdragen men har svårt att tänka mig att de blir i närheten så illa som abstinensen från ett utdraget subberoende. Aldrig tagit sub dock, men har upplevt abs från kratom å oxy. Att ha tagit opioider tidigare gör kratomabs jobbigare, men för att bli så utdragen kräver mer än fåtal veckors bruk.
Har gått på nästan alla opiater/opioider som finns tidigare och kände att det var dags att ändra på det nu då livet håller på skiter sig totalt så tänkte testa trappa ur det sista subben med kratom, kratom har jag också tagit tidigare men bara som längst 2 veckor på raken men det är som du säger har ju varit beroende av nästan alla opiater/opioider som som finns så blir väl kanske lite värre än för andra men tror ju endå inte att det kommer vara i närheten av sub abs, så jävla sjuk man blir och så långdragen abs så man tror att det aldrig kommer gå över
Citera
2023-05-22, 14:57
Medlem
Citat:

Mvh trainrider

Mer smart att börja trappa ner nu säg 1 elr 2 gram per dag tills du är på 0, då kommer du knappt märka av det tror jag. 15 g är inte lite men heller inte mycket, dock skulle jag trappa ett gram per dag till du är på 0 känns mest safe. Problemet är hur länge du använt sub och i vilka doser? men gör du denna nedtrappaning så kommer det gått 3 veckor sedan du tagit suben. Bara ett förslag, har gått på tunga opisar många år och kratom, går nu LARO med sub så har mycket erfarenhet.
Citera
2023-05-22, 17:03
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Mer smart att börja trappa ner nu säg 1 elr 2 gram per dag tills du är på 0, då kommer du knappt märka av det tror jag. 15 g är inte lite men heller inte mycket, dock skulle jag trappa ett gram per dag till du är på 0 känns mest safe. Problemet är hur länge du använt sub och i vilka doser? men gör du denna nedtrappaning så kommer det gått 3 veckor sedan du tagit suben. Bara ett förslag, har gått på tunga opisar många år och kratom, går nu LARO med sub så har mycket erfarenhet.
Ja det låter smart faktiskt ska nog köra på ditt schema du skrev med att ta bort 1g om dagen så är man ju på säkra sidan har inte varit på subben så länge nu, 1 månad med 4mg om dagen och innan det så var det allt från oxy och varor i opioidväg. Trött på livet att jaga efter opisar dag ut och dag in nu, har sökt laro faktiskt så nu ska jag få börja lämna prover och så på bc medans dom gör sin utredning, hoppas på det bästa för känns som det är enda sättet att hålla mig ifrån alla andra opisar.
Tack för ett bra svar!
Citera
2023-05-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ja det låter smart faktiskt ska nog köra på ditt schema du skrev med att ta bort 1g om dagen så är man ju på säkra sidan har inte varit på subben så länge nu, 1 månad med 4mg om dagen och innan det så var det allt från oxy och varor i opioidväg. Trött på livet att jaga efter opisar dag ut och dag in nu, har sökt laro faktiskt så nu ska jag få börja lämna prover och så på bc medans dom gör sin utredning, hoppas på det bästa för känns som det är enda sättet att hålla mig ifrån alla andra opisar.
Tack för ett bra svar!

Nice låter bra! Känns det inge bra med kratomet så äre bara o gå upp på en komfortabel nivå isf. Kan dock vara bra o vara positiv på sub inför snarare än kratom. Jag var bara positiv på H/Oxy o sub dem där månaderna. Dem har inte super koll på vad kratom ens är, ser säkert det som random RC drog från internet.
Citera
2023-05-22, 19:12
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Nice låter bra! Känns det inge bra med kratomet så äre bara o gå upp på en komfortabel nivå isf. Kan dock vara bra o vara positiv på sub inför snarare än kratom. Jag var bara positiv på H/Oxy o sub dem där månaderna. Dem har inte super koll på vad kratom ens är, ser säkert det som random RC drog från internet.
Jag har faktiskt tänkt på det där med att vara positiv på proverna för laro, tänkt att jag skulle ta en låg dos av valfri opi samma dag som jag ska lämna prover men då kanske det är bättre att bara fortsätta med suben ett tag till men är orolig att dom ska neka och då måste jag börja om från början igen med att försöka sluta på egen hand. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt med det här faktiskt
Citera
2023-05-22, 20:53
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt tänkt på det där med att vara positiv på proverna för laro, tänkt att jag skulle ta en låg dos av valfri opi samma dag som jag ska lämna prover men då kanske det är bättre att bara fortsätta med suben ett tag till men är orolig att dom ska neka och då måste jag börja om från början igen med att försöka sluta på egen hand. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt med det här faktiskt

Hur ser det ut med dokumentation hos polis/soc/psyk/beroende mottagning? Det bästa är väll ändå o köra på med att sluta. Vägen till LARO är ofta drygt seg, så ett nej nu kan bli ett ja om ett halvår. Det är väll smart o komma positiv på iaf bup om man ska in i LARO, annars kommer dem enbart se att man inte behöver laro. Men vill samtidigt inte uppmana dig att ta sub. Så gör det som känns bäst, jag har ingen aning hur beroende du är, om det finns blandmissbruk med i bilden etc. etc.
Citera
2023-05-22, 22:29
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det blir absolut inget program i statsradion där någon är positiv till ”droger”.
Kaffe, alkohol och socker skulle bli drogklassat om det började användas idag…
Nä både kratom pch hhc kommer bli klassade inom några månader tyvärr.

Attans.

Då stormar vi das Reichstag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in