Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Kunde skrivit detta själv då det var klockrent. Oskar hade inte kommit långt om det funnits med deltagare värt namnet Robinson. En kuf som verkar har lite svårt för att fatta mellan varven. Har inte mycket till övers för den människan. Hoppas han ryker men det är som att välja mellan pest och kolera där i slutkampen.

Helt enig, om det blir Sophie eller Oskar gör detsamma för mig. Ogillar båda.
2023-05-23, 17:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Carro bildade en tjejpakt där Cris var hennes högerhand. Fattar ingen att han är en kille i "tjejpakten"? Pakten sa att "vi vill att en tjej skall vinna" men de röstade ut den starkaste tjejen. Carro bildade pakten för sig själv, det var det enda sättet för henne att bli kvar. Hon ville vinna med "snällhet", inte genom att "vara sig själv". Allt var planerat, uträknad, pakten, snällheten...men hon valde en vän, Cris, som säger en hel del. Hon var beräknande hela vägen.

Amanda har varit sig själv, glad och spontan och hon hade Erik som vän. Inte Cris eller Pernilla...

"Säg mig vem du umgås med, och jag ska säga dig vem du är."
Euripides

2023-05-23, 17:32
Medlem
WallabeJoys avatar
Dagens avsnitt väldigt intressant.
Vet man att sista tävlingen innan sista rådet är plankan? Eller är det var man tror?

Som jag förstått det är det alltså en tävling till när någon åker ur direkt. Sen går 4 till öråd där tidigare deltagare kommer tillbaks, måste var de som varit med sen sammanslagningen då eller?

Sen ska alla dom rösta på vem som åker ut? Och har att välja på 4 deltagare minus den som är immun.

Tycker det är trist för man vet ju det kommer bli Amanda eller Elin om ingen av dem är immun, Amanda i första hand och Elin i andra hand oavsett vilka andra som är med Pernilla, Sanna, Sofie och Oscar lär de ju inte rösta ut eftersom de inte är gränsländers.

Eftersom det bara finns en immunitet till den som får flest poäng.

Och sen är det en sista tävling mellan de tre sista. Den kommer aldrig Pernilla vinna dock.
Tror dock av Oscar, Sanna, Sophie, Amanda och Elin och Pernilla att Pernilla har minst chans på plankan om det är nästa tävling.

Enda värdiga vinnarna är Amanda och Elin.

En tanke, vilka tror ni kommer tillbaks och får rösta?
Jag tänker
Markus, Erik och Millan kanske från gränslandet, enda chansen att ngn annan än någon ut pakten inte ska röstas ut.
Camilla, Dennis d.ä Chris och Carro lär ju rösta som pakten bestämt. Dvs ut med Amanda eller Elin.
Hoppas dock de är Pernilla som åker om hon sitter med i det Örådet.

Alla tycker ju illa om henne men hon är kvar för ingen sett henne som ett hot.
2023-05-23, 17:38
Medlem
Hade Amanda bara en amulett med sig från gränslandet?
2023-05-23, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Vet man att sista tävlingen innan sista rådet är plankan? Eller är det var man tror?
Trosdagsavsnittet:
2023-05-23, 17:43
Medlem
CS128s avatar
Jag kan verkligen tycka att något är riktigt skevt när ingen kallar Oskar för Gränsländers. Han har ju precis som några andra Robinsondeltagare studsat både ut från Robinson - till Gränslandet för att sedan komma tillbaka till Robinson. Samtidigt står han och jamsar med de andra kvarvarande om att de minsann INTE gillar Gränsländare ... Sedan är han ju dessutom ett hot för Tjejpakten på många sätt samt av manligt kön.

Fast jag hakar upp mig på att Tjejpakten tydligen har totalt glömt att Oskar har varit på Gränslandet och studsat tillbaka in i Robinson - även han själv tycks ha minnesförlust i det!
2023-05-23, 17:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
😂😂😂😂
Han radade upp dom som en självklarhet för att vinna tid. Hahahaha!

2023-05-23, 18:06
Medlem
2023-05-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

De har månader på sig att klippa det där som de vill.
2023-05-23, 18:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
De har månader på sig att klippa det där som de vill.

Absolut. Produktionen kan styra vilken reality som helst att verka helt annorlunda för tittarna än vad deltagarna själva har upplevt sin tid på plats. Vissa saker utesluts helt, klipps bort och vi tittare drar andra slutsatser än vad som verkligen har hänt mellan deltagarna. Inte undra på att vi sedan sitter och försöker dra egna slutsatser och scenarier - en del nära sanningen och en del totalt ut i det blå! Det är ju verkligen lätt att sitta hemma i soffan och vid tangentbordet och skriva om deltagarnas personligheter (fast vi inte känner dem alls) och hur de borde ha gjort osv. när vi inte får se helheten och när mycket är bortklippt.
2023-05-23, 18:32
Medlem
Wtf, gråt Häst tjejen är ju snygg som en gudinna. Carro nja..... paddla!
Sanna , riktigt tant! Sluta tro att du är 25, du är 51+, pinsamt!
2023-05-23, 18:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Hade Amanda bara en amulett med sig från gränslandet?

Ingen amulett alls för de fick ju handla i kiosken på Gränslandet för dessa amuletter. Hon köpte en Fördel för sina amuletter som hon hade vunnit i Gränslandet. Den fördelen gjorde att hon inte kunde åka ut den första finalkampen om jag inte minns fel?
Senast redigerad av CS128 2023-05-23 kl. 18:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in