Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-22, 22:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Erik och Marcus har utmärkt sig genom att duellera rättvist genom val av duell och motståndare.
Det kan inte sägas om Elin här utan hon tog den enkla vägen.
Marcus pratade tidigare om att han ville kunna vara stolt och se sina barn i ögonen.
Elin har också barn men bör inte känna sig stolt inför dem...
2023-05-22, 22:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har sett dig skriva det i tidigare inlägg men det är skillnad på att se det värsta hos folk och ägna sig åt rena fantasier och närmast förtal.
Sen är du ju inte konsekvent heller eftersom du dömer somliga värre än andra. Tjejpakten har du ju inte alls sett det värsta hos på samma sätt, tvärtom tycker du det är fel när många av oss andra kritiserar dem osv. Det är där du spårar och blir mer pajas än trovärdig.

Det var DoktorNo som skrev lite frågande om Amanda kanske var transsexuell vilket du markerade i fetstil och svarade ja på:
Haha, ja. Men inte som man som har blivit kvinna utan en kvinna som vill bli man. Skulle inte förvåna mig om vi får snart se henne utklädd till Eriks kampstorts tvilingbror. Och då kan hon verkligen skacka om hur veka och patetiska tjejer är som snackar skit och inte presterar i tävlingar.
Undra om Erik fortfarande vill ha "henne" då?

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)

Så det är ju sånt här larvigt snack som du och vissa andra här har ägnat sig åt och då blir det som sagt ironiskt, märkligt och schizofrent när du av alla ska läxa upp andra för "hat".

- Att det förekommit mobbning är inga fantasier utan fakta. Det är klassisk mobbning som de ägnar sig åt. Inte bara jag som sett det heller utan fler som kommenterat det här. Nu när Amanda kom tillbaks var det ju återigen tydligt.
- Jag brukar inte anklaga folk för att vara avundsjuka eller svartsjuka för det är rätt tröttsamma klyschor men i detta fallet så är det ju mer än tydligt att det är vad det handlar om.
Pernilla, Carro, Chris och Sophie drivs alla av avundsjuka och svartsjuka. Pernilla motiverade sin senaste röst på Elin med att Elin hade haft det för bra osv. Pernilla var även svartsjuk på Amandas och Eriks relation.
Carro, Chris och Sophie är avundsjuka på att Amanda är snygg, stark och fick uppmärksamhet från killarna. De känner sig även hotade av att hon är en stark tjej som säger vad hon tycker istället för att ställa sig i ledet och ägna sig åt en massa skitsnack. De inser att hon är överlägsen dem och därför hatar de henne eftersom de aldrig kommer att kunna nå upp till hennes nivå.
Onda människor hatar goda människor av naturen. De hatar att man ser igenom dem.
Dennis d y var svartsjuk på Amanda och Eriks relation och som den svaga person han är så agerade han, likt de andra i pakten, utifrån sitt sköra och sårbara ego.
Dennis d ä var också svartsjuk på Amanda och Eriks relation.
Oskar var avundsjuk på Marcus och kände sig hotad av att få dela rampljuset med honom rent kunskapsmässigt. Hans känsliga ego och dåliga självkänsla klarade inte av det.
Sammantaget har alla i och runtomkring tjejpakten agerat väldigt simpelt utifrån primitiva känslomotiv och det är så lätt att se igenom dem.

Vi får alla lov att tycka vad vi vill. Däremot är det klädsamt om man står för vad man skriver
Eftersom du även har så svårt att se igenom människors beteenden, fast de är fullständigt transparanta, så skulle jag även rekommendera dig att gå en kurs i grundläggande psykologi.
Uppenbarligen behöver du mer kunskap + att det hade kunnat få dig att utvecklas och mogna lite som människa vilket du verkar behöva.

Jo rå så att - mer klockrent än så här vete 17 om det kan bli
2023-05-22, 22:36
Medlem
Byxan81s avatar
Pernilla är väl enda värdiga vinnaren? Har ni inte lyssnat på vad hon sagt? Hon hade vunnit alla tävlingar. Om hon inte skadat benet i början.... Om hon inte hade trampat på djuret så det brände i foten... Om hon inte parats ihop med Camilla. Om hon inte druckit för lite vatten i dagens tävling. Och i en tävling la hon sig ju frivilligt för att spara sig till kommande tävlingar. Lyssna på Pernilla! Hon hade sopat rent i alla tävlingar hela säsongen! Överlägsen!
2023-05-22, 22:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Pernilla är väl enda värdiga vinnaren? Har ni inte lyssnat på vad hon sagt? Hon hade vunnit alla tävlingar. Om hon inte skadat benet i början.... Om hon inte hade trampat på djuret så det brände i foten... Om hon inte parats ihop med Camilla. Om hon inte druckit för lite vatten i dagens tävling. Och i en tävling la hon sig ju frivilligt för att spara sig till kommande tävlingar. Lyssna på Pernilla! Hon hade sopat rent i alla tävlingar hela säsongen! Överlägsen!

Mmm - tääänkte inte på det!
2023-05-22, 22:41
Bannlyst
Citat:
Jag har sett dig skriva det i tidigare inlägg men det är skillnad på att se det värsta hos folk och ägna sig åt rena fantasier och närmast förtal.
Sen är du ju inte konsekvent heller eftersom du dömer somliga värre än andra. Tjejpakten har du ju inte alls sett det värsta hos på samma sätt, tvärtom tycker du det är fel när många av oss andra kritiserar dem osv. Det är där du spårar och blir mer pajas än trovärdig.

Det var DoktorNo som skrev lite frågande om Amanda kanske var transsexuell vilket du markerade i fetstil och svarade ja på:
Haha, ja. Men inte som man som har blivit kvinna utan en kvinna som vill bli man. Skulle inte förvåna mig om vi får snart se henne utklädd till Eriks kampstorts tvilingbror. Och då kan hon verkligen skacka om hur veka och patetiska tjejer är som snackar skit och inte presterar i tävlingar.
Undra om Erik fortfarande vill ha "henne" då?

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)

Så det är ju sånt här larvigt snack som du och vissa andra här har ägnat sig åt och då blir det som sagt ironiskt, märkligt och schizofrent när du av alla ska läxa upp andra för "hat".

- Att det förekommit mobbning är inga fantasier utan fakta. Det är klassisk mobbning som de ägnar sig åt. Inte bara jag som sett det heller utan fler som kommenterat det här. Nu när Amanda kom tillbaks var det ju återigen tydligt.
- Jag brukar inte anklaga folk för att vara avundsjuka eller svartsjuka för det är rätt tröttsamma klyschor men i detta fallet så är det ju mer än tydligt att det är vad det handlar om.
Pernilla, Carro, Chris och Sophie drivs alla av avundsjuka och svartsjuka. Pernilla motiverade sin senaste röst på Elin med att Elin hade haft det för bra osv. Pernilla var även svartsjuk på Amandas och Eriks relation.
Carro, Chris och Sophie är avundsjuka på att Amanda är snygg, stark och fick uppmärksamhet från killarna. De känner sig även hotade av att hon är en stark tjej som säger vad hon tycker istället för att ställa sig i ledet och ägna sig åt en massa skitsnack. De inser att hon är överlägsen dem och därför hatar de henne eftersom de aldrig kommer att kunna nå upp till hennes nivå.
Onda människor hatar goda människor av naturen. De hatar att man ser igenom dem.
Dennis d y var svartsjuk på Amanda och Eriks relation och som den svaga person han är så agerade han, likt de andra i pakten, utifrån sitt sköra och sårbara ego.
Dennis d ä var också svartsjuk på Amanda och Eriks relation.
Oskar var avundsjuk på Marcus och kände sig hotad av att få dela rampljuset med honom rent kunskapsmässigt. Hans känsliga ego och dåliga självkänsla klarade inte av det.
Sammantaget har alla i och runtomkring tjejpakten agerat väldigt simpelt utifrån primitiva känslomotiv och det är så lätt att se igenom dem.

Vi får alla lov att tycka vad vi vill. Däremot är det klädsamt om man står för vad man skriver
Eftersom du även har så svårt att se igenom människors beteenden, fast de är fullständigt transparanta, så skulle jag även rekommendera dig att gå en kurs i grundläggande psykologi.
Uppenbarligen behöver du mer kunskap + att det hade kunnat få dig att utvecklas och mogna lite som människa vilket du verkar behöva.
OMG.. Har du jobbat på det där svaret i två dagar (och nej jag tror inte att du har gjort nått annat viktigare än att sitta och tänka på Amanda .. Tyvärr så orkar jag inte ens läsa hela , jag skummade igenom lite och det verkar vara samma jävla maniska ältande.
Jag har skrivit värre saker om henne än så, så jag fattar inte varför du har hakat upp dig på transgrejen så mycket (som det var nån annan som skrev dessutom). Är det för att du själv tycker hon ser ut som en transa?

Alltså, jag vill inte hålla på och attackera dig för dina åsikter . Jag tror inte att du är en dålig person, det där känns mer som en självförsvarsgrej som du håller på med. Eller ni ä ju ett gäng som håller på med nån konstig grej där ni hjälper varandra bygga upp en alternativ verklighet genom att samla på elaka ord som ni kan tillskriva Amandas fiender.. Och med hjälp av ordet fitta har ni kommit fram till grov mobbning och alla andra möjliga saker. Ni hjälper varandra att bygga ihop historien, men det är helt klart du som är ledande.. Det är intressant att se, även om man har sett det förr också.

Men som sagt jag vet inte hur man hanterar det där, jag har varken kunskap eller utbildning för det. Men jag har ju tipsat dig om att du borde prata med en professionell om det hela.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-22 kl. 22:52.
2023-05-22, 22:52
Medlem
DeppJohnnys avatar
Citat:

Råttan har alltid en anledning till varför hon inte vann tävlingen
2023-05-22, 23:06
Medlem
Citat:

Råttan är den enda som har bidragit med lite underhållning den här säsongen så hon är absolut den mest värdiga vinnaren.
2023-05-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Nu är Chris inne och vevar mot pensionärer i tråden på Facebook.

Lägger ut bild på en äldre dam som skrivit och hånar henne. ” så du tycker det” plus bild snodd från hennes Facebook.

Vilken sida är det?
2023-05-22, 23:17
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ungefär 20:de gången som du skriver exakt denna typ av inlägg… Går inte en dag utan att du öser skit över användare i tråden eller skriver om din idiotiska kill list. Varför är du ens i tråden om du avskyr i stort sett alla som skriver här? Vänd dig till Facebook istället. Du är vilse.

Nja tidigare har jag mest huggit på extremt vidriga inlägg om bögar.

Och så blir det också trevligare stämning i tråden en stund efter att någon biter ifrån på allvar.

Sophie's kill list har ju varit ett mycket uppskattat inslag i tråden.

(Edit: Det sista är ironi - känner att man behöver förtydliga sånt här för att det inte skall spåra)
Senast redigerad av greta75 2023-05-22 kl. 23:43.
2023-05-22, 23:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
OMG.. Har du jobbat på det där svaret i två dagar (och nej jag tror inte att du har gjort nått annat viktigare än att sitta och tänka på Amanda .. Tyvärr så orkar jag inte ens läsa hela , jag skummade igenom lite och det verkar vara samma jävla maniska ältande.
Anledningen att inlägget blir långt är ju pga att du inte vill att man tar bort något från dina inlägg.
Det var ju så himla känsligt att allt skulle stå kvar så av respekt lät jag allt stå kvar
Då blir det långt när man själv även ska få plats med sina kommentarer.
Citat:
Jag har skrivit värre saker om henne än så, så jag fattar inte varför du har hakat upp dig på transgrejen så mycket (som det var nån annan som skrev dessutom). Är det för att du själv tycker hon ser ut som en transa?
Jag hakar upp mig på att du inte kan stå för det.
Jag har visat hur du fetstiltmarkerade vad DoktorNo skrev och besvarade hans fråga om hon var transsexuell med ett ja. Sen kan du slingra dig bäst du vill men det är ovärdigt att du inte kan stå för dina egna omogna inlägg
Citat:
Alltså, jag vill inte hålla på och attackera dig för dina åsikter . Jag tror inte att du är en dålig person, det där känns mer som en självförsvarsgrej som du håller på med. Eller ni ä ju ett gäng som håller på med nån konstig grej där ni hjälper varandra bygga upp en alternativ verklighet genom att samla på elaka ord som ni kan tillskriva Amandas fiender..
Det är ju jag som har anklagat dig och Greta för att befinna er i en parallell verklighet och det gäller fortfarande.
Så kom med egna argument tack
I början såg man skillnad på era inlägg men nu verkar ni helt ha börjat leva i symbios.
Trodde inte att du var lika förlorad i dimman som henne men det verkar inte bättre.
Citat:
Och med hjälp av ordet fitta har ni kommit fram till grov mobbning och alla andra möjliga saker. Ni hjälper varandra att bygga ihop historien, men det är helt klart du som är ledande.. Det är intressant att se, även om man har sett det förr också.

Men som sagt jag vet inte hur man hanterar det där, jag har varken kunskap eller utbildning för det. Men jag har ju tipsat dig om att du borde prata med en professionell om det hela.
Jag listade i mitt förra inlägg varför det handlar om mobbning, svartsjuka och avundsjuka.
Kan inte bli tydligare men om du inte vill läsa mina inlägg som hade gett dig mer kunskap så kommer vi ju inte vidare. Gå den där psykologikursen i alla fall, rekommenderas
2023-05-22, 23:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nja tidigare har jag mest huggit på extremt vidriga inlägg om bögar.

Tillåt mig fråga: du skriver om "extremt vidriga inlägg om bögar" men vad gäller angående "extremt vidriga bögar"? Om det är bögen i sig som är extremt vidrig?
Kan det överhuvudtaget finnas sådana enligt dig?
För Chris är ju ett praktexempel på en vidrigt, elak bög.
Måste man hata bögar för att man säger det?
För jag har inga problem med vänliga bögar, på samma sätt som jag inte har problem med andra vänligt sinnade människor.
Kan denna ekvationen alls gå ihop i din värld?
Eller är alla homosexuella samt icke-vita människor per automatik goda i din värld och alltid i behov av försvar?
Har du en enhörning flygandes bredvid dig också?
2023-05-22, 23:35
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Tillåt mig fråga: du skriver om "extremt vidriga inlägg om bögar" men vad gäller angående "extremt vidriga bögar"? Om det är bögen i sig som är extremt vidrig?
Kan det överhuvudtaget finnas sådana enligt dig?
För Chris är ju ett praktexempel på en vidrigt, elak bög.
Måste man hata bögar för att man säger det?
För jag har inga problem med vänliga bögar, på samma sätt som jag inte har problem med andra vänligt sinnade människor.
Kan denna ekvationen alls gå ihop i din värld?
Eller är alla homosexuella samt icke-vita människor per automatik goda i din värld och alltid i behov av försvar?
Har du en enhörning flygandes bredvid dig också?

Fullständigt ointresserad av din frågeställning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in