Alla män som har problem med kvinnor kan studera Alex och Arvid.
Alex är som en menlös hund och kvinnan blir oattraherad. Tycker han någonting?
Arvid är en fungerande individ med integritet i överflöd men det räcker. Ida kommer aldrig att lämna honom trots att han kan vara lite småelak mot henne ibland. Hon är helt i hans grepp.
Integritet är en så viktig egenskap.
Men sluta, Lina drog på värsta kärleksbombningen när Alex var på väg att lämna. Hon vill psyka honom, inte förlora en sån som han. Ida är inte i nåt grepp, hon gick in med inställningen att försöka och blev väldigt attraherad. Alla kvinnor hade inte fallit för Arvid. ”Experterna” matchade honom med flit med den kvinna som de trodde skulle bli mest intresserad, precis som med Lina och Alexander, hon fick mannen med sämst självkänsla av alla sökande. Och normaliseringsprocessen är inget att eftersträva, tex så som Alex verkligen är i ett grepp. Han tror att det är äkta kärlek för att han känner så mycket smärta och blir mer och mer beroende av henne och att få hennes ”kärlek” igen men det är inte kärlek. Dessutom är både Arvid och Alex med i programmet och bägge har haft förhållanden innan, Alex brukar också tröttna.
I den här säsongen visar man verkligen hur beta-mannen fungerar. Intressant att se på avstånd hur man tofflar för sin partner. Det är ju givetvis därför de inte hittat någon tidigare varken kvinnorna eller männen.
Arvid är ingen toffel men är ändå med k programmet och bor hemma hos sin mormor. Fredrik är heller ingen toffel, han är otäckt kontrollerande.
Verkligen? det där är ju inga personliga åsikter utan en småputtrig resumé över vad vi alla som har ögon har sätt, det får mig osökt att tänka på en viss användare i tråden tänk att dessa s.k journalister ska ha betalt för att skriva i sömnen
P.S Arvid har psykopatblick och jag har aldrig sätt en person i svensk skoj-TV prata med en såndär död iskall stämma till folk
Hatte(r)n av för den noteringen...
Arvids blick är mycket riktigt ganska tom. Men jag har också lagt märke till att hans mormor har en ganska död och elakblick.
Polletten börjar trilla ner varför han har en sån intim och nära relation med sin mormor. Hon såg nånting i honom som hon inte såg i sina barn. De psykopatiska dragen hoppade över en generation.
Det finns flera kända fall där en psykopatisk mormor/farmor hittat sin själsfrände i ett psykopatiskt barnbarn. Som t.ex Paris Bennett - som högg ihjäl sin 4-åriga lillasyster vid 13 års ålder. Hans mormor fick plötsligt en väldigt nära relation med honom efter att han dödade hennes barnbarn, och både hon själv och hennes dotter sa i en dokumentär att de är som själsfränder eller nåt i den stilen. Mycket sjukt. Seriemördaren Ottis Toole's mormor var en satanist som kallade honom sitt lilla "djävulsbarn", och lät honom vara delaktig i diverse ceremonier och ritualer.
Det är uppenbart att Arvid har en bättre(närmare) relation till sin mormor än till sina föräldrar. Lika attraherar lika.
Anledningen till att hon skickade honom på sexkurs ligger i att hon vet att Arvid har en störd och ondskefull sexualitet(eftersom hon är samma skrot och korn som honom). Hon ville helt enkelt att han skulle lära sig "normalt" sex så att han inte skrämmer iväg potentiella partners direkt. Istället ska de intet ont anande kvinnorna luras in i en falsk trygghet - och långsamt, steg för steg, ska odjuret träda fram...
Skulle inte bli förvånad om Mormorn och Arvid är med i nåt slutet sällskap som inte övriga familjemedlemmar har en aning om. Där man har sex med barn och djur och offrar dem till hin håle. Mormorn visste tidigt att Arvid var djävulsbarnet hon väntat på. Den som hon skulle kunna ta med till mässorna...
Ida måste ha en hästsko i röven som verkar slippa undan. Snacka om gudomligt ingripande att göra Arvid ointresserad, av till synes ingen anledning. Eller så är det för att hon är för undergiven - till den grad att hon hade trivts med att elektrifieras och bajsas på under "sex". Njutningen för en sån som Arvid ligger ju i att kvinnan inte gillar det hon utsätts för.
Det kan också vara så att han söker en kvinna som sin mormor - en partner in crime. En Rosemary West-typ av kvinna som han kan misshandla andra kvinnor tillsammans med- och ta mormorns plats i svartmässorna. Ida är för snäll och det var inte det han sökte?
Det här stycket av artikeln fick mig att skratta HÖGT 🤣 :
Citat:
Man kan sammanfatta det med att Agust vill lära känna Caroline i ultrarapid, medan hon antingen inte vill lära känna honom alls, eller bara mycket, mycket långsamt. Trots att hon ser ut som en person som åtminstone vill välja glädjen är hon förvånansvärt dålig på detsamma. Någon borde kanske skicka dit Lina med lite vin och partyhattar (och Alexanders skämtböcker?).
Lina tror jag skulle kunna vara kompatibel med väldigt många. Så länge den personen respekterar hennes situation som sjuk. Hon verkar väldigt trygg, trevlig, modig, intelligent och enkel i sitt sätt. Om det inte går vägen med läkaren så har hon stora möjligheter att hitta någon annan rätt så snart så länge hon vågar vara öppen för det.
Antar att du är ironisk?
Eller glömde du sätt ett o framför alla adjektiv?
Hon verkar vara sjukt jobbigt att ha med att göra. Dags för Alex att sätta ned foten.
Vad är nästa sak han ska skämmas över. Inte ok att måla ut honom som rasist och mansgris för hela svenska folket när det nog är det sista han är.
Lina har egentligen inget att erbjuda men agerar som hon är någon form av prinsessa.
"Beggars cant be choosers" som det heter på engelska.
Hon utstrålar osköna vibbar.
Det har redan skurit sig två gånger p g a hennes sjuka beteenden. Tycker synd om Alex som kommer krypande som en hund gång på gång...
Någon som också, efter veckans program, verkar vara obehaglig är OCD-Fredrik. Han är både toffel och kontrollerande pedant samtidigt. Sådana personer kan aldrig ändra sig.
Carro är som vanligt gladast när hon slipper Agust. Perfekt att han är sjuk, tycker hon. Försöker hon ens? Ett liv med Agust kanske inte innebär lyx men troligtvis en djup och lekfull relation. Carro är ingen bra match och hon avskydde honom direkt vid första ögonkastet.
Arvid fortsätter den narcissistiska banan. Givetvis mår alla förhållanden bra av att man kan göra saker på egen hand men han har tjatat om sin "egentid" sen dag ett. Lycka till med småbarn!
Han har ytan men kan inte bjuda på något djup.
när du hängt upp dig på att Lina sa fördomsfullt "här spelar han datorspel" men antagligen hade denna läkare bara patientjournaler ihop med MS-röj på den där dumburken
Gissar på att han berättat att han spelar dataspel. Han satt ju ändå på ett Razer mekaniskt gamingtangentbord med RGB. Känns inte som det naturliga valet för någon som bara hanterar patientjournaler på sin hemdator [sic]. Han är också sjuksköterska och inte läkare.
Arvids blick är mycket riktigt ganska tom. Men jag har också lagt märke till att hans mormor har en ganska död och elakblick.
Polletten börjar trilla ner varför han har en sån intim och nära relation med sin mormor. Hon såg nånting i honom som hon inte såg i sina barn. De psykopatiska dragen hoppade över en generation.
Det finns flera kända fall där en psykopatisk mormor/farmor hittat sin själsfrände i ett psykopatiskt barnbarn. Som t.ex Paris Bennett - som högg ihjäl sin 4-åriga lillasyster vid 13 års ålder. Hans mormor fick plötsligt en väldigt nära relation med honom efter att han dödade hennes barnbarn, och både hon själv och hennes dotter sa i en dokumentär att de är som själsfränder eller nåt i den stilen. Mycket sjukt. Seriemördaren Ottis Toole's mormor var en satanist som kallade honom sitt lilla "djävulsbarn", och lät honom vara delaktig i diverse ceremonier och ritualer.
Det är uppenbart att Arvid har en bättre(närmare) relation till sin mormor än till sina föräldrar. Lika attraherar lika.
Anledningen till att hon skickade honom på sexkurs ligger i att hon vet att Arvid har en störd och ondskefull sexualitet(eftersom hon är samma skrot och korn som honom). Hon ville helt enkelt att han skulle lära sig "normalt" sex så att han inte skrämmer iväg potentiella partners direkt. Istället ska de intet ont anande kvinnorna luras in i en falsk trygghet - och långsamt, steg för steg, ska odjuret träda fram...
Skulle inte bli förvånad om Mormorn och Arvid är med i nåt slutet sällskap som inte övriga familjemedlemmar har en aning om. Där man har sex med barn och djur och offrar dem till hin håle. Mormorn visste tidigt att Arvid var djävulsbarnet hon väntat på. Den som hon skulle kunna ta med till mässorna...
Ida måste ha en hästsko i röven som verkar slippa undan. Snacka om gudomligt ingripande att göra Arvid ointresserad, av till synes ingen anledning. Eller så är det för att hon är för undergiven - till den grad att hon hade trivts med att elektrifieras och bajsas på under "sex". Njutningen för en sån som Arvid ligger ju i att kvinnan inte gillar det hon utsätts för.
Det kan också vara så att han söker en kvinna som sin mormor - en partner in crime. En Rosemary West-typ av kvinna som han kan misshandla andra kvinnor tillsammans med- och ta mormorns plats i svartmässorna. Ida är för snäll och det var inte det han sökte?
Du är ju nästan otäck! Hade vi levt några hundra år tidigare skulle du väl anklagat folk som inte lever helt enligt normerna, dina egna normer, för häxeri?! Som tur är, är de flesta människor idag inte så vidskeplig, utom de som tror på konspirationsteorier på nätet förstås. Men de är i minoritet tack och lov.
Arvid är väl ändå i en bransch där de bör hålla koll på folkets psykologiska status. Fredriks tvångssyndrom är nästan en större varningsflagga i mina ögon.
Undgår det verkligen er att han anmärker på Stinas egenheter med en skämtsam ton, både hon och han skrattar och ler gulligt mot varandra, jag tycker inte det finns något konstigt i att säga hur man själv brukar göra och vad som känns ovant när en ny människa kliver in. Jag tror på dem <3
Kommentaren om filten av Fredrik, där dig det för mig. Inte så nykärt. Men iaf ett par som rör varandra (Ida och Arvid också)
Alex ansiktsuttryck när hon tar upp boken, glad och pratsam. Förvandlades till skam på en sekund………
Värre än boken är gaming och barnfigurer i fönstret. Där hade jag flytt ifrån direkt.
Men han är ju ensam och vad ska han göra förutom att jobba och gå på gymmet? Är det bättre att han slänger sig i soffan och sträckkollar serier? Vad spelar det för roll om han har gaming som avkopplingsmedel?
Nu får du svara istället för alla sura tjejer som försöker spela svårfångade mot mig här i tråden
Vad är dealen med att dricka i badet? livet är väl inget jävla dolce vita?
När det sparar både tid & kraft att småsippa från dusch slangen medans det rinner ner över
ansiktet (schampo kan ge en utsökt boke! ifall det är miljömärkt)
Visst man såg lite av booben vid Carros mycket kontrollerade nerstigning, här borde egentligen Agust
funnits i huset & på ett James Bonde lekfullt sätt suttit påklädd på kanten av karet och dinglat med benen och snackat lite torrt för att sedan fräckt dra ur proppen vilket är så tokroligt! för Carro att hon försöker dra ner denna man i badkaret för att söka spola ut honom med badvattnet som värsta sortens romantiska komedi
Elementärt, min käre Bökberg. Alla blir vi litet kåtare av att dricka vin och när man nu ändå skall vara naken så...
För övrigt har du rätt.
"Jag drömde om Fontana di Trevi men fick nöja mig med Gustavsberg 6368 vitt"
Sedan får jag tacka för ditt erogena inlägg:
Carro i duschen "medan det rinner över ansiktet". Där gick det för mig. Och sedan schampo på det. Där kom jag igen. När det sedan blev dags att måla upp Auguste och Carro i ett ekivokt scenario à la "XXX - This ain't Åskbollen" för min inre blick, ja, då föll jag ihop i ett anfall av multipla ejakulationer (eller om det bara var epileptiskt, det där är hårfint ibland). I vilket fall, så får en tacka och buga (och räta på sig jävligt fort)!
Senast redigerad av GregersWerle 2023-05-23 kl. 08:44.