Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-30, 00:43
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Ska vi slå vad om att vi inom en snar framtid får läsa om att Linnea funnit kärleken med en kvinna och är gravid med ett provrör?

Säkert. Hon blev nästan lite våt av Christoffers tjej.
Citera
2024-05-30, 00:47
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Även om hon ser ut som en kvinnlig fotbollsspelare(hon har spelat handboll såg jag på hennes ig), så är hon inte lesbisk.
En lesbisk kvinna är inte besatt av barn, då en (äkta) lesbian är en man i kvinnokropp. Män vill inte ha barn. Riktigt så androgyn som en lebba ser hon heller inte ut.

Hennes mamma ser mycket mera kvinnlig ut och är klart snyggare. Stackars Linnea har haft mindevärdeskomplex p.g.a detta vilket gjorde att hon gav grönt ljus för Jimmis penis att äntra både fitta och mun - och han såg till att använda tillträdet hon givit honom till att manipulera till sig mer sex när hon inte ville längre.
En tjej med någorlunda självkänsla hade aldrig legat med en man hon inte är attraherad av. Jag kan inte komma på ett exempel på rak arm från GVFÖ/MAFS där en kvinna legat med en man hon inte varit attraherad av(och då har jag sett i stort sett alla versioner jag kunnat komma över).

Edit: Nu kom jag faktiskt på ett exempel där en kvinna i danska GVFÖ både hade sex och fortsatte vara gift med en ful och obehaglig(inte helt olik Jimmi i sitt guilt-trippande) snubbe hon tydligt inte var attraherad av. Hon såg helt bedrövad ut i sista avsnittet när hon sa att hon ville fortsätta vara gift. Skillnaden mellan henne och Linnea var att hon var ful - annars hade hon stängt dörren som Linnea eller aldrig legat med honom överhuvudtaget. Säsong 4 av danska.

Hahaha, skulle den här tanten vara snyggare än Linnéa?! https://www.instagram.com/p/CX4JN7Kr...NydmVjMjU4bGo4
Vilket skämt. Inget ont om henne men det låter på dig som om Linnéas mamma är Catherine Zeta Jones.
Och på tal om överdrivet, du som skriver att Rosanna kommer dumpa Christoffer för en italiensk prins, hon är snygg för att vara en vanlig svensk tjej på 30+, håller med nu, och framförallt rolig och trevlig.
Men italienska prinsar gifter sig snarare med 24-åriga skönheter som ser mycket bättre ut än Rosanna. Det är nog därför hon nöjde sig så snabbt, hon är 32 och vill säkert börja få barn i ett äktenskap.
Citera
2024-05-30, 01:13
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hahaha, skulle den här tanten vara snyggare än Linnéa?! https://www.instagram.com/p/CX4JN7Kr...NydmVjMjU4bGo4
Vilket skämt. Inget ont om henne men det låter på dig som om Linnéas mamma är Catherine Zeta Jones.
Och på tal om överdrivet, du som skriver att Rosanna kommer dumpa Christoffer för en italiensk prins, hon är snygg för att vara en vanlig svensk tjej på 30+, håller med nu, och framförallt rolig och trevlig.
Men italienska prinsar gifter sig snarare med 24-åriga skönheter som ser mycket bättre ut än Rosanna. Det är nog därför hon nöjde sig så snabbt, hon är 32 och vill säkert börja få barn i ett äktenskap.

Du som heterosexuell kvinna() ser inte skillnaden. Alla män håller med mig om att mamman har en kvinnlighet och snygghet som dottern saknar. Det är ingen jätteskillnad men den är klar och tydlig.
Citera
2024-05-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Var väl en iranier med för några år sen? Kanske inte praktiserande muslim men från en kulturellt muslimsk kontext/bakgrund

Vore ju intressant med muslimsk diskussion kring relationsfrågor.

Liksom par med stor åldersskillnad…
Citera
2024-05-30, 06:23
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Oklarheten kring vad som hände är till stor del parterapeutens fel. Som parterapeut tog han felaktigt rollen som åklagare att döma till Linneas fördel. Totalt haveri från hans sida. Han borde bli av med sin låtsatslegitimation. Agera tampong kan han göra på din fritid.

”Har du lärt dig något av detta nu”, säger han till Jimmi fjolligt med en underliggande dömande ton.

Jimmi skulle givetvis svarat det han troligtvis tänkte:

”Ja, att i fortsättningen hålla mig borta från surfittor och sluta ta råd från rumpnissar.”

Prata känslor är det egentligen inte på riktigt tal om i det här jävla programmet, mycket följer ett ideologiskt manus.

Heja Sverige!

Mycket bra skrivet, om inte Jimmi gjort något direkt olämpligt behöver han rimligen inte hunsas med.
Alternativet är förstås att hon gång på gång försökt trycka sig in i bakluckan på Linnea utan samtycke…
Citera
2024-05-30, 07:34
Medlem
Flax75s avatar
Svt säger de var tvungna att visa varför de hoppar av för folk inte ska undra. Hade ju helt klart varit bättre att inte visa det. Nu går folk runt och tror killen våldfört sig på henne.
Jag tror hon inte gillade honom, och då var inte ens en kram ok.
Citera
2024-05-30, 08:18
Skönt att äntligen kunna hålla med en krönikör i Aftonbladet igen.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...sta-ogonkastet

SVT har inte garanterat en kvinnlig deltagares säkerhet och tar noll ansvar för att han tagit på henne om och om igen när hon inte vill. Håller med om det sjuka i hela programidén, att kvinnor ska gifta sig med och sova tillsammans med okända män ensamma (efter intag av alkohol och enorma förväntningar och press från alla håll att det ska uppstå ”fyrverkerier” och vara starten på ett livslångt förhållande, vill jag lägga till).

Lägger också till, varför låtsas alla om att programledaren för Bachelorette inte kommit med en sjuk anklagelse i en av Sveriges största poddar??!!! Är journalister rädda för att han med sina kontakter ska stryka dem från VIP-listan till Elle-galan eller?
Citera
2024-05-30, 08:22
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Mycket bra skrivet, om inte Jimmi gjort något direkt olämpligt behöver han rimligen inte hunsas med.
Alternativet är förstås att hon gång på gång försökt trycka sig in i bakluckan på Linnea utan samtycke…

Det är direkt olämpligt att han tagit på henne när hon inte vill. Kalle sa att Jimmie och Linnéa upprepade gånger haft överenskommelser om gränser för fysisk kontakt och vad som är ok att säga (”ta stor verbal plats”?) och att Jimmie inte hållt överenskommelserna.

Sedan om det varit så som Edvin Törnblom säger vet vi ju inte, men hur svårt är det att gå ut och ta avstånd från hans podd om man vill få folk att lägga ner grova spekulationer?!
Citera
2024-05-30, 08:30
Medlem
Public Enemys avatar
Men har ni inte sett programmet?
Jag upplevde Jimmi som otroligt klängig och undrade hur länge hon skulle stå ut med hans kladdande redan från första programmet.

Med det vill jag säga att jag anser att Linnea verkar reagera som en helt normal människa - ingen skugga över henne.

När man tittar på hennes kroppsspråk kan man faktiskt tro att hon känner sig i det närmaste våldtagen.
Senast redigerad av Public Enemy 2024-05-30 kl. 09:03.
Citera
2024-05-30, 08:48
Medlem
Linnea har sagt att hon i tidigare relationer varit den som gett mest, men att nu är det Jimmy som gör det. Hon känner sig obekväm när rollerna har förändrats, hon kan inte hantera den nya situationen. Kanske är det som stör henne mest och hon reagerar genom att inte tåla hans närmanden? Hon kan inte ta emot, hon vill vara den som ger mest? Något skumt är det.....
Citera
2024-05-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
vem vill inte ha en smal och snygg tjej?

Torsten kanske vill det men vågar inte säga det högt? Han tycker inte att Anastasia är fysiskt attraktiv och hon tycker inte att han är det. De snyggaste paren hittade varandra, det är bara att inse att utseendet spelar roll.
Citera
2024-05-30, 09:06
Medlem
Tervulls avatar
Linnea är inte ett oskyldig lamm precis. Hon kastade sig i famnen på Jimmi och de hade sex första natten vilket hon stolt berättade på första parträffen. Hon gav honom sååå mycket i början och han trodde givetvis att hans känslor var besvarade. Det var just efter denna flesta parhelg i Gränna som linneas beteende förändrades, det var där hon träffade Emmy. Jag tror att Linnea är bisexuell eller lesbisk men vägrar erkänna det ens för sig själv.

Jag tror hon blev förälskad i Emmy där i Gränna för det är en tydlig gräns efter detta när hon ber om mer space och blir mer och mer avståndstagande. Jag menar Jimmi var mycket på henne och stirrade det ser jag också men Linnea gick från 100 till 0 och i slutet ville hon ju inte ens prata med honom. Klart att han inte hängde med i svängarna, det är ju inte konstigt ens!

Kalle borde sluta ge människor sina dåliga amatörtips, han jobbar på RFSL vilket är en organisation som hatar vita straighta män. Det spelar ingen roll vad Jimmi gjort eller inte gjort han är rökt ändå och utdömd pga av sin hudfärg och sexuella läggning. Och nu har han fått rådet från en självutnämnd expert att han måste ändra på hela sin personlighet. Det kan man ju inte, man skall hitta någon som älskar och accepterar en för den man är annars kan man ju aldrig vara naturlig i sin relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in