2023-05-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eller att TTs huvud dunkades i golvet flera gånger (med tanke på ljuden som uppfattades av grannen som sparkar eller nåt annat efter den första större dunsen) som gjorde TT omtöcknad?

Halvt medveten/halvt medvetslös. Inte så lätt att försvara sig i det läget.

Men… du har inte läst FUP eller följt våra diskussioner här inser jag

Visst kan J dunkat Ts huvud i golvet ..men det finns inget som tas upp.
Hur menar du? Att Att han står utanför dörren o hör att det skulle vara 5-10 sparkar i väggen precis där han står och att det skulle vara 5-10 duns mot golvet med att J dunkar T i golvet?
Grannen står ju utanför dörren och hör ljuden mot väggen
Citera
2023-05-21, 00:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
På vilket sätt skulle J’s skuld förminskas om man tror att de utförde mordet gemensamt? Märkligt resonemang.
Ser inte att någon försvarat J men enligt dig gör man alltså det om man även tror att M är delaktig och rätt ond.
Kanske det inte varit avsiktligt, men formuleringen i många svar avseende både Ms delaktighet och tro om hennes ondska har låtit som försvar av J bl a i form av trovärdighetsdeklarationer.
Citera
2023-05-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har testat så jag vet att det går att klämma åt armarna med benen.
Ja… det går säkert en stund men som jag minns innan att jag skrivit
Jag har dock inte testat som du gjort men för mig räcker det att tänka sig in i situationen…
Dina test… om det är en kvinna eller man som suttit på dina armar vet jag inte, inte heller om du är kvinna eller en man.
1. Personen som satt på dina armar har (förhoppningsvis och antagligen inte använt sin fulla kraft och du har ju inte kämpat för ditt liv…
Citera
2023-05-21, 00:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag trodde inte att Kaka söker maka betyder att man är lika
Ja de kompleterar varann
Men vad är det som säger att M inte gillar spänningen
Vad menar du med att de är motsatts till varann?
De kanske har ett ganska lika inre
M kanske beundrar och ser en spänning i J psykopatiska drag
De kompenserar varandras tillkortakommanden, dvs de svagheter som den ene har är den andres styrka, t ex är J en "doer" meda M inte får ändan ur vagnen och J har behov av att vara "störst, bäst och vackrast", vilket M bekräftar med sin följsamhet. Det finns fler exempel.

Jag tror visst M gillar spänning men bara till en viss gräns.
Citera
2023-05-21, 00:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det var det dummaste jag läst. Du påstod att DE försvarar J och sen plötsligt är det bara en slutsats du drar för de som tror på Js ord?????
Fan vad du vecklar in dig själv. Men det är ju ingen nyhet
Det finns ingen som försvarar J så sluta far med osanning
Det är väl i paritet med att försvara M för att bevisen är för svaga.
Citera
2023-05-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för respons.

Alltså, det här med detaljer är tvärtom något som J har använt sig mycket av i sin sista version, där badrumsscenariot inträffar några minuter efter hemkomsten. Om hon har en psykopatisk personlighet så saknar hon tillgång till äkta känslor, men jag förstår hur du menar och jag instämmer i det du skriver om att hon berättar sådant hon tror sig vinna omgivningens sympati på.
Hm, min gissning är att hon stoppar dessa ord i T:s mun av en anledning och det är främst för att visa att T var medveten fram tills slutet och strax innan de 10 sekunderna. Så pass utstuderad tror jag att hon är.
T kan ha gjort motstånd till att börja med eller efter en liten stund, men att det inte räckte. Skriver utförligare om detta i mitt förra inlägg. Om J satt på T i den beskrivna positionen med låsta armbågsleder, har hon heller inte kunnat nå vare sig bakdel eller lår.
Ja, det krävs att hon inte är vid fullt medvetande, dvs att hon är påverkad av både fallet, skadorna och överraskad/chockad.
Ja, tänker också att J kan ha använt sig av olika grepp för att hålla T:s armar i styr. Dock låter det i mina öron inte trovärdigt att M plötsligt har uppenbarat sig när tumultet i princip har lagt sig, att hon har suttit på sidan och klarat av att utifrån den positionen med J sittande över T, placera båda sina händer på T:s händer.

Och detta initiativ utan att J beordrar henne.
Tack! Jag fattar hur du menar också!
Att J använt sig av olika grepp så antar jag du menar med benen, även om hon greppar/ håller armarna först, kanske även trycker ned T med en hand mot pannan, ansiktet…Att J gör det är ju för att det finns motstånd i så fall och OM J tar olika grepp så är varje omtag en chans för Tove att komma loss och därmed skador på J. Alltså tar inte J massa olika grepp då Tove antingen är sänkt i medvetandet eller att hon är klar men fasthållen av M.
Och Tove är klar om man går på grannens vittnesmål om sparkar i väggen, även Js berättelse är att T sparkar i väggen, antagligen sparkat fritt för att då o då lyckas nå väggen.
Aldrig fattat vad du menar med att M ” uppenbarar sig” ( förstår dock att jag inte kanske läst allt du skrivit om det)
M uppenbarar sig inte, M är ju bredvid T i badrummet o antagligen strax bakom Ts rygg när J fäller T.
Det går ju snabbt, biten där T fälls o J sätter sig på henne. J hinner ju inte kolla eller prata med M eller tvärtom…
Man får anta utefter Ms vittnesmål om andra händelser att hon står/slänger sig ned mot golvet, kanske paralyserad av chock eller direkt hjälper till med det som behövs, antingen självmant eller att J säger ” håll i henne ”
Du säger att hon inte fått uppmaning av J… hur menar du då? J har inte sagt det i förhör nej o det är ju inte speciellt konstigt att hon lämnar de orden utanför sin berättelse?! För då hade det inte varit en olyckshändelse ju
Citera
2023-05-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, eftersom jag inte anser att det är nödvändigt. Jag anser inte att dt är nödvändigt att googla fram ett sådant då jag tror tt Tove mycket väl kan ha blivit både överrumplad och fått en rejäl känga i huvudet.

Det är logiskt att om t ex ett offer får ett slag i huvudet, eller blivit överraskad, och blir omtöcknad av det, då kan en gm i samma storlek, eller lite större som Johanna, kunna få ett övertag, grensla den personen ganska direkt, ta ett kraftigt stryptag innnan offret fått tillbaka sin fulla möjlighet att försvara sig.

Eller att offret är påverkat av alkohol, och dessutom slår skallen... i ett hårt fall, kanske t om tappar medvetandet en stund?

Andra möjligheter som läkaren tog upp är att offret är i ett underläge.
Offret kanske har en sjukdom som gör att det är svårare att försvara sig. Kan vara mycket äldre och svagare.

Eller att förrövaren överrakskar offret:
Förrövaren tar ett strypgrepp bakifrån och offret hinna varken se, värja sig eller ta sig ur geppet.

Övertag via psykiskt och fysiskt övertag:
Eller en har tränat kampsport och har både grepp och beredskap genom planering av överfall, medan offret helt oförberedd och hinner inte parera.

Naturligtvis finns det fall.

Då är alltså Johanna en komplett idiot, för ingen annan än en komplett idiot mördar en människa med ett livs levande vittne i lägenheten, inte jag i alla fall, men är det som du menar så går väl Maja loss i HR och Johanna blir ensam dömd som mördare, ja, det bevisar min tes att Johanna är retard, en komplett idiot, svagbegåvad till den grad att hon behöver hjälp till att klä på sej på morgonen, alltid välja skor med kardborreband.
Citera
2023-05-21, 01:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Då måste alltså J vara helt jävla svagbegåvad som bjuder med M till lgh när hon har planer om att mörda T, Inte skulle jag bjuda med en kompis hem om jag planerat att mörda en person om nu inte kompisen skulle hjälpa till med mordet. Då blir jag i så fall tvingad att mörda bägge två, Jag kan inte ta för givet att kompisen som nu är vittne till mordet inte berättar det här för någon.

Det finns ett talesätt som säger. Vet en vet ingen, Vet två vet hela världen.

Att bägge åker på mord i HR är jag övertygad om men M kan få livstid omvandlat till tidsbestämt.

Att M skulle bara bli dömd för gravfridsbrott finns inte på kartan.

Stefan Davidsson blev dömd till 18 år i HR på långt mindre indicier än detta fall.
Att J litade till 100% på att M inte skulle röja något framgick tydligt då M berättade om dupmingen. (I går citerade Notknapparen från FUP.) Och M hade bevarat hemligheten om bränderna, så att hon skulle berätta om mordet tror jag inte J skänkte en tanke.
Citera
2023-05-21, 01:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, så blir det för oss lite till mans.

Jag kan inte hitta något om att Johanna säger att "vi" skulle slå henne tillbaka förrän 30/12 vid erkännandet.

Letat lite:

A 153/982

24/11

"Alltså det var ju på ett sätt också en lättnad, för direkt när vi började gå så började bad jag och
Maja om ursäkt för det vi hade gjort, Tove sa, ja det blev väldigt dumt och sådär, och det var
ju också en lättnad för jag är ju väldigt konflikträdd så det var ju väldigt skönt och sen få det
sagt, men det var ändå, det blev ganska snabbt glada toner och vi började prata om andra
saker och det kändes liksom, det kändes ändå ganska bra
"

2/12 Erkännner Maja gravfrisbrottet

Nästa förhör med Johanna efter det är 7/12, då Johanna konfronteras med att hon örst nämner att Maja varit med på (hash)resan, sedan påkallat förhör (ärlighetsförhöret) efter det i nov, då Johanna tar tillbaka att Maja var med på (hash)resan.

Johanna konfronterads nu med uppgiften om att Maja erkänt gravfridbrottet. Johanna säger i princip inget.

A 153/994

Förhör Johanna 7/12:

"Mm, eh, förra veckan så påkallade Maja ett förhör med oss och nu har Maja ändrat sig.
Maja säger nu att hon är med på den här resan, men det handlar inte om att åka och
äta någon haschkaka. Maja berättar för oss hur ni tillsammans bär ut Tove, Toves
kropp från din lägenhet. Maja berättar hur ni tillsammans lastar in den i bilen. Maja
berättar hur ni åker och dumpar kroppen på den platsen där vi hittade den.
Vi vet också var och hur Toves telefon försvann. Vi vet också var och hur Toves nycklar
försvann.
"
//
"GK: Hur tänker du när du får veta det här Johanna?
Jag är chockad, jag vet inte vad jag skall tänka.
(tystnad)
"

Hon har inget mer att tillägga.

Den 15/12, verkar Johannas tankar om hämnd mot Maja synas, hon börjar lite med att sprida misstankar mot henne. Det känns som att Johanna ännu inte kommit på riktigt hur hon ska hämnas Maja. Kanske måste hon fila på det för att hon inte ska halka på det själv. Erkänna är inte aktuellt än.

Förhör Johanna 15/12:

A 153/997:

"F: Lite reflektion över dina känslor tänkte vi oss. Vad kände du när du fick höra vad Maja har
berättat för oss.
J: Jag vet faktiskt inte riktigt.
"

/998

"J: Nej jag kan, jag vet inte vad jag ska tycka om det liksom det är väldigt konstigt att man
skulle säga något som inte har hänt, som inte stämmer. Jag får liksom inte ihop det bara.
BF: Jag har ju lite svårt att tänka mig att Maja skulle berätta någonting om det är på det sättet
om det inte var så.
F: Hur tänker du just nu?
J: Jag vet inte fortfarande. Det går liksom inte ihop.
F: Vad är det du inte får ihop menar du?
J: Varför Maja skulle säga något som inte stämmer.
F: Det är jag (ohörbart). Vi vill ju förstå hur du tänker Johanna.
J: Mmm, jag har ju redan berättat allt.
F: Mmm.
BF: Du säger att du inte förstår men vad blir, vad blir din, vad blir din känsla, alltså i dig?
Vad väcker det i dig för känslor det vi berättar för dig?
J: Jag vet inte. Jag känner mig rätt så tom.
BF: Ja hur känner du för Maja?
J: Jag vet faktiskt inte riktigt.

F: Men någon tanke kring det måste du ju haft. Det känns så i alla fall.
J: Jag vet inte. Den Maja jag känner skulle liksom inte, alltså, jag vet inte.
F: Den Maja jag känner, fortsätt, du sa jag vet inte sen.
J: Jag vet inte vad som rör sig i hennes huvud, jag vet inte vad jag ska tycka om det faktiskt.
Jag har inte riktigt listat ut vad jag ska tycka om det.
"

A153/999

"BF: I ärlighetens namn Johanna vem skulle skriva de här sakerna på din jobbdator förutom
du?
J: Jag vet inte.
BF: Nej.
J: Kanske Maja.
BF: Har Maja sådana här tankar om Tove?
J: Jag vet inte.
BF: Eller systrarna.
J: Jag vet inte vad hon har för tankar
"

A 153/1002

"BF: Hur pass mycket vet du om Maja, alltså vad vet du om henne?
Som finns inuti.
J: Just nu känner att jag nog inte vet någonting. Jag trodde att vi liksom pratade om det mesta.
Men just nu vet jag inte. Det har dykt många saker och allt det här hon har sagt vet jag liksom
ingenting om så att ja det kanske är så att hon faktiskt har haft väldigt mycket tankar och
känslor som hon inte har berättat.
F: Hur menar du?
J: Ja alltså jag har inte velat tänka den tanken innan men jag förstår att det är väldigt allvarligt
nu och ska jag vara ärlig så det är klart att Maja alltid haft tillgång till både min mobil och
dator och ja lägenhet och så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka eftersom att situationen har
blivit som den har blivit så kanske det finns saker om Maja som jag inte har någon aning om.
"
//
"F: Men är det du menar att Maja skulle ha kunnat skrivit den här texten. Är det det du säger
eller hur ska vi förstå dig?
J: Ja så skulle det ju faktiskt egentligen kunna vara. Jag har svårt att tro det men jag kan
absolut inte utesluta att det skulle vara så.
"

Förhör Johanna 30/12 erkännandet.
Nu hr hämnden mognat in och bakas in i "erkännandet". Maja är delaktig i att skada Tove och även i tankaran att redan vid Nöjet ha tankar på att misshandla Tove på vägen hem enligt Johanna:

A135/1009

"[...]att ja helt enkelt så sa vi det att vi kan fråga om hon vill ja som svepskäl att följa med
till mig och vi hade en tanke att vi skulle liksom slå henne tillbaka helt enkelt ja som att jag
hon slog ju mig på Nöjet så vi ville slå henne tillbaka och sen så kom ju Tove ut då och
pratade jag med henne i lugn ton och vi frågade helt enkelt om hon ville prata om det som
hände för att det blev dumt och frågade om hon ville följa med mig hem och ja, det ville hon
ju så precis som jag sagt så tar hon sin cykel.
"

//

" Och sen hamnar vi då i badrummet till slut och jag står ungefär vid, ja framför dörren helt enkelt och Tove och Maja är inne i badrummet då och så säger Tove något i stil med ja här finns inte så
mycket att se då så att och sen tränger hon sig förbi mig ut och då blir det att hon puttar in
mig i väggen liksom och då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält då och då så sparkar hon
mot mig och då så sätter jag mig grensle över Tove då på hennes mage typ. Eh, jag vet att
hon försöker liksom åla sig ur och sparkar mot väggen och så där. Det är väldigt diffust, jag
kommer liksom inte ihåg exakt men vi, det blir att vi byter riktning liksom lite om man säger
och så vet jag att hon säger va fan håller ni på med och då tar hon sina händer om min hals
och någonstans där så försöker Maja då greppa tag om Toves händer och tar bort dem och
liksom hålla borta, nere hennes händer och jag säger till henne va fan håller du på med själv
och då tar jag mina händer om Toves hals och trycker till. Och sen rycker Tove till typ och
hostar och då blir jag förskräckt liksom och släpper och ställer mig på knä så att jag inte
riktigt sitter på Tove då och sen börjar hon.
"

Hämnden är ljuv Johanna, eller hur!
Det måste ha varit en chockartad upplevelse för J att stå svarslös. Både det och att de genom Ms erkännande "satt fast" på riktigt har jag mycket svårt att se att J skulle låta passera obemärkt.
Citera
2023-05-21, 01:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att J litade till 100% på att M inte skulle röja något framgick tydligt då M berättade om dupmingen. (I går citerade Notknapparen från FUP.) Och M hade bevarat hemligheten om bränderna, så att hon skulle berätta om mordet tror jag inte J skänkte en tanke.

Är en jävla skillnad att hålla Käften om någon brand... där inget hänt mer än lite brännskador på en dörr... än att hålla käft om ett mord... jag vet inte men det är ljusår skillnad i min värld.
Citera
2023-05-21, 01:10
Medlem
Citat:

Inte skulle jag ta den risken, bränderna skulle i runda tal ge villkorlig dom för en ostraffad men ett mord ger Gå i fängelse utan att passera Gå, men vad vet jag, två stolpskott blir ju inte automatiskt en intelligent.
Citera
2023-05-21, 01:15
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Läser du vad du själv skriver? Herregud!
Det är väl skillnad på att hålla tyst om bränder som inte lett till något och ett mord?
Senast redigerad av Kellywoman 2023-05-21 kl. 01:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in