Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Tack för respons.
Alltså, det här med detaljer är tvärtom något som J har använt sig mycket av i sin sista version, där badrumsscenariot inträffar några minuter efter hemkomsten. Om hon har en psykopatisk personlighet så saknar hon tillgång till äkta känslor, men jag förstår hur du menar och jag instämmer i det du skriver om att hon berättar sådant hon tror sig vinna omgivningens sympati på.
Hm, min gissning är att hon stoppar dessa ord i T:s mun av en anledning och det är främst för att visa att T var medveten fram tills slutet och strax innan de 10 sekunderna. Så pass utstuderad tror jag att hon är.
T kan ha gjort motstånd till att börja med eller efter en liten stund, men att det inte räckte. Skriver utförligare om detta i mitt förra inlägg. Om J satt på T i den beskrivna positionen med låsta armbågsleder, har hon heller inte kunnat nå vare sig bakdel eller lår.
Ja, det krävs att hon inte är vid fullt medvetande, dvs att hon är påverkad av både fallet, skadorna och överraskad/chockad.
Ja, tänker också att J kan ha använt sig av olika grepp för att hålla T:s armar i styr. Dock låter det i mina öron inte trovärdigt att M plötsligt har uppenbarat sig när tumultet i princip har lagt sig, att hon har suttit på sidan och klarat av att utifrån den positionen med J sittande över T, placera båda sina händer på T:s händer.
Och detta initiativ utan att J beordrar henne.
Tack! Jag fattar hur du menar också!
Att J använt sig av olika grepp så antar jag du menar med benen, även om hon greppar/ håller armarna först, kanske även trycker ned T med en hand mot pannan, ansiktet…Att J gör det är ju för att det finns motstånd i så fall och OM J tar olika grepp så är varje omtag en chans för Tove att komma loss och därmed skador på J. Alltså tar inte J massa olika grepp då Tove antingen är sänkt i medvetandet eller att hon är klar men fasthållen av M.
Och Tove är klar om man går på grannens vittnesmål om sparkar i väggen, även Js berättelse är att T sparkar i väggen, antagligen sparkat fritt för att då o då lyckas nå väggen.
Aldrig fattat vad du menar med att M ” uppenbarar sig” ( förstår dock att jag inte kanske läst allt du skrivit om det)
M uppenbarar sig inte, M är ju bredvid T i badrummet o antagligen strax bakom Ts rygg när J fäller T.
Det går ju snabbt, biten där T fälls o J sätter sig på henne. J hinner ju inte kolla eller prata med M eller tvärtom…
Man får anta utefter Ms vittnesmål om andra händelser att hon står/slänger sig ned mot golvet, kanske paralyserad av chock eller direkt hjälper till med det som behövs, antingen självmant eller att J säger ” håll i henne ”
Du säger att hon inte fått uppmaning av J… hur menar du då? J har inte sagt det i förhör nej o det är ju inte speciellt konstigt att hon lämnar de orden utanför sin berättelse?! För då hade det inte varit en olyckshändelse ju