2023-05-19, 23:12
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Barnsley-Notlob i kval från league one ikväll. Vinnarna möter Owls om en plats i the Championship.

Alla tre lag tycker nog att de en dag skall tillbaka till toppdivisionen.

Just nu är Barnsley vidare med ett mål, och det är en halvlek kvar.

Barnsley vann med 1-0 och möter nu Sheffield W i kvalfinalen.
Citera
2023-05-19, 23:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Barnsley vann med 1-0 och möter nu Sheffield W i kvalfinalen.

Oki - hoppas det blir en bra final.

Jag har som konsument ingen egen uppfattning, och önskar lycka till, till båda lag... om man nu kan göra det.
Citera
2023-05-20, 00:37
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ja, självklart. Tror du Pep "vågar" släppa flera spelare till Arsenal?

Tror inte han bryr sig. Vill Arteta ha en grinolle så kan få köpa Cancelo från oss.
Citera
2023-05-20, 01:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tror inte han bryr sig. Vill Arteta ha en grinolle så kan få köpa Cancelo från oss.
Tror inte heller han bryr sig men Bävern gick till försvar för att man inte skrev "självklart släpper inte City någon till den största rivalen igen. Arsenal är för mäktiga och kommer utmana City dom kommande åren och då vill han inte hjälpa dom mer.." Typ något sånt
Citera
2023-05-20, 14:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är klart att Salah ska vara med om Saka är med enbart för sin nationalitet. På vilket sätt ha Saka gjort en bättre säsong än Salah?
Inte jag som hävdar att Saka ska vara med eller varit bättre än någon annan. Spelmässigt har han dock varit bättre än Salah. Enda från Liverpool som som är aktuell för den listan är Alisson.

Till dagens match, nu lär Firmino inte starta då matchen är för viktig annars är det ju trevligare att bytas ut till jubel än att komma in sista tiden.
Han har tränat i veckan så han borde kunna lita ett tag liksom Milner.

Klopp är för rolig; han betalar gärna sina böter om de gick till nåt bra annars lär FA får höra det 😅
Han tycker att folk inte ska glömma bort att också hylla Ox & Keita men det är precis vad man ska göra.
Citera
2023-05-20, 15:02
Medlem
Slökollar lite på Spurs-Brentford. Om man kollar på laget som Tottenham har, känns det ändå ganska rimligt att de placerar sig typ på plats 4-6 säsong ut och in. Ta den här säsongen, bortsett från herr konsekvent himself så underpresterar ju spelare som Son. Men vad händer då när/om Kane drar till t.ex. United i sommar, och de andra spelarna inte lyfter? Spurs spenderar ju aldrig de där pengarna som "behövs", och Toney kan inte plockas in som ersättare längre. Kollaps?
Citera
2023-05-20, 15:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag har den största respekt för spelare som är trogna sina klubbar i en tid när andra drar som en avlöning så fort nån lockar med en större avlöning - men att se Kane harva runt i ett mediokert Tottenham i stället för att spänna bågen i en toppklubb är bara så trist.
Senast redigerad av ingetbranick 2023-05-20 kl. 15:25.
Citera
2023-05-20, 15:16
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag har den största respekt för spelare som är trogna sina klubbar i en tid när andra drar som avlöning så fort nån lockar med en större avlöning - men att se Kane harva runt i ett mediokert Tottenham i stället för att spänna bågen i en toppklubb är bara så trist.

Han ville ju gått till City men det sket sig när de gick efter Haaland istället. Att spela i Tyskland eller Frankrike verkar ju inte locka Kane som jagar målrekordet, det verkar vara mer betydelsefullt än att vinna Ligue 1 med PSG eller Bundesliga med Bayern t.ex.

Finns ju heller inget säkert bet när City sket sig. Att byta till typ Man United eller Chelsea för att vinna PL är ju ingen garanti alls, det enda som är säkert är att han kommer tappa fansen från Spurs som varit bakom honom i 10 år, samtidigt som en legoknekt spelare som byter klubb i jakt på titlar vid 30 års ålder aldrig blir speciellt älskad i sin nya klubb heller - fansen gillar ju alltid 'de egna' spelarna mer.

Personligen tycker jag det är kul om Kane stannar och är Spurs trogen, att han skulle byta klubb nu och ändå eventuellt gå titellös närmsta 2-3 säsongerna känns ännu mer tråkigt än om han är kvar och blir titellös.
Citera
2023-05-20, 15:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Inte jag som hävdar att Saka ska vara med eller varit bättre än någon annan. Spelmässigt har han dock varit bättre än Salah. Enda från Liverpool som som är aktuell för den listan är Alisson.

Till dagens match, nu lär Firmino inte starta då matchen är för viktig annars är det ju trevligare att bytas ut till jubel än att komma in sista tiden.
Han har tränat i veckan så han borde kunna lita ett tag liksom Milner.

Klopp är för rolig; han betalar gärna sina böter om de gick till nåt bra annars lär FA får höra det 😅
Han tycker att folk inte ska glömma bort att också hylla Ox & Keita men det är precis vad man ska göra.
Han kan väl hoppa in i halvtid om det är en säker ledning och sedan bli utbytt i slutet av matchen? Det blir kanske ändå inte samma sak att bli utbytt med två andra för inte gör man enbart tre byten och låter honom kliva ensam?

Vad ska Keita hyllas för ?
Citera
2023-05-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han ville ju gått till City men det sket sig när de gick efter Haaland istället. Att spela i Tyskland eller Frankrike verkar ju inte locka Kane som jagar målrekordet, det verkar vara mer betydelsefullt än att vinna Ligue 1 med PSG eller Bundesliga med Bayern t.ex.

Finns ju heller inget säkert bet när City sket sig. Att byta till typ Man United eller Chelsea för att vinna PL är ju ingen garanti alls, det enda som är säkert är att han kommer tappa fansen från Spurs som varit bakom honom i 10 år, samtidigt som en legoknekt spelare som byter klubb i jakt på titlar vid 30 års ålder aldrig blir speciellt älskad i sin nya klubb heller - fansen gillar ju alltid 'de egna' spelarna mer.

Personligen tycker jag det är kul om Kane stannar och är Spurs trogen, att han skulle byta klubb nu och ändå eventuellt gå titellös närmsta 2-3 säsongerna känns ännu mer tråkigt än om han är kvar och blir titellös.

Men det där är ju ett lite fånigt tankesätt. Om Spurs-fans inte unnar Kane en flytt någon annanstans efter att han varit klubben trogen trots 0 satsningar och otaliga rykten/klubbar som dragit i honom, kan de lika gärna dra åt helvete. Och skulle, säg, United-fans inte uppskatta att få in en 30-årig Kane som enkelt kan trycka in 25 bollar åt dem per säsong, så hoppas jag att de sätter sin egen stolthet i vrångstrupen. Trams.
Citera
2023-05-20, 15:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Titlar eller ej, jag vill se honom utmana sig själv i en större klubb med större krav och större chans till framgång i Europaspelet. Kane håller fortfarande högsta klass, och han kan nog hålla den nivån ett par år till men inte mer. Så det vore synd om han vissnar bort i Tottenham och man/han aldrig får veta hur långt han hade kunnat gå.
Citera
2023-05-20, 15:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Men det där är ju ett lite fånigt tankesätt. Om Spurs-fans inte unnar Kane en flytt någon annanstans efter att han varit klubben trogen trots 0 satsningar och otaliga rykten/klubbar som dragit i honom, kan de lika gärna dra åt helvete. Och skulle, säg, United-fans inte uppskatta att få in en 30-årig Kane som enkelt kan trycka in 25 bollar åt dem per säsong, så hoppas jag att de sätter sin egen stolthet i vrångstrupen. Trams.

Fast så är det ju med fans generellt. Tror du Arsenal fansen tänker tillbaka på RVP med glädje att han lämnade och fick vinna en PL titel med Man United? Eller tror du många känner en viss bitterhet att "han kunde stannat hos oss och vi kunde vunnit något".

Som Man Utd supporter så hade jag såklart varit glad om vi fick någon som kunde göra mål, då det varit extrem brist på det, men har aldrig generellt varit ett fans av såkallade FIFA-värvningar när man plockar den stora stjärnan från en annan konkurrent. Men för övrigt, varför skulle Kane vilja gå till Man United? Jag som supporter är optimistisk att Ten Hag kan leda laget till en ny bra framtid där vi kanske kan slåss om PL, men det finns ju ingen garanti för att det skulle hända. Det måste ju in typ 30p till nästa säsong för att realistiskt kunna vinna (eller vara nära) och det med CL spel som man inte hade denna säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in