2023-04-03, 19:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Undrar vilka som blir topp fyra. Om Spurs får en bump nu när Conte är borta så tror jag det kan bli Newcastle och Spurs, men då MÅSTE Spurs vinna idag mot Everton.

United har haft en jävla tur i år. Man har vunnit många matcher med uddamålet — 15 vunna matcher med en målskillnad som bara är plus fyra. Jag ska medge att United imponerat på mig i många matcher också, mer så än Spurs, men med Casemiro och Eriksen borta så tror jag Newcastle och Spurs är de bättre lagen.

Men då måste Tottenham vinna ikväll.

Det blir en tuff match - Dyche är ingen dumbom och som jag tror kommer Everton att klara sig kvar, men vad vet man. Något av det bästa med Dyche är att han kan förenkla.

På det viset är han väl något gammaldags, men det hjälper säkert spelarna att få roller som inte är så svåra att förstå.
Citera
2023-04-03, 19:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Vilket jävla skitsnack att han inte har fått forma laget. Varit anställd sen oktober men har inte visat någon som helst förbättring.
Lite siffror för att sätta lite perspektiv på sparkningen.

3 wins in 2023.
- 1 win vs current top 10 which was against Gerrard's Villa.
- 0 wins against Top 8.
- 2 London derby wins out of 8. Both against Palace.
- 3 away wins in the league.
- 21 goals scored in 22 league matches.
- 0 G/D
- 4 points taken from a possible 9 against the current bottom 3.
- 600m spent.
- 7 months in charge.
- 32% win ratio
- 1.27 points per game.

Siffror som hör hemma i Brighton och Östersund. Dvs hans nivå.

Problemet är inte att han fick sparken. Det borde han fått för länge sen. Problemet är att han anställdes från första början. Dom som försvarar Potter kan inte sett många matcher. Som hur man blev utspelade av jumbon Southampton hemma. Hur han frusit ut lagets enda anfallare när laget inte kan göra mål. Favorisera Engelska spelare. 0 ide om hur han ska hantera spelartruppen.

Titta på andra tränare som kommer in i stökigt läge. Lyckas sätta system. Spelsätt. Visa upp bra mycket mer med sämre material. Ingen topptränare i världen hade haft samma siffror som Potter om dom tagit över Chelsea i samma läge och material. INGEN!.
Citera
2023-04-03, 20:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tror Chelsea kan få det svårt att ta en CL plats denna säsong. City, Liverpool,United,Tottenham,Arsenal, Brighton, Newcastle känns alla bättre

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Du är fan dement om du på riktigt tror att Brighton är bättre än Chelsea. Förklara då varför vi tog deras tränare om det nu skulle visa sig att vi är sämre.

Fakta är inget du är särskilt bra på att hålla dig till.
Hur gick det med deras tränare för er? Blev ni bättre än dom? Är ni nära CL-plats? Har ni enbart kastat bort massa pengar utan något som helst resultat?

Får se hur bra du är på att hålla dig till fakta idag då?
Citera
2023-04-03, 21:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Inte skrivit något om Rodgers än. Lånar lite kommentarer från The Guardians kommentarsfält.

Citat:
Mutual consent, eh?

‘Brendan, we’d like you to stop managing the club please’

‘Okay’
Mutual Consent var det ja. Är väl klubbledningarnas nya uttryck för att förfina att man sparkar tränare. Det händer så ofta nu så det var väl tvunget att förfina det. Sparkning låter så fult. Dock kan jag tänka mig mutual consent låta mer.

Citat:
”Brendan we have reached a point where a change is needed and decided to relieve you of position as manager of Leicester FC. Heres 3 million pound for the trouble. Is that ok with you?”

”Sure. Thanks for 4 great years. Bye.”

”Aloha Hawaii”

Citat:
I like the idea of CVs and interviews in football being like regular jobs and that nothing is already in the public domain.

"Brendan, it says on your CV here that you've never been relegated."

"That's correct, yes."

"It also says that your role at Leicester ended before the end of the 22/23 season. Why was that?"

"Erm.... I took some time off to go travelling. "

Finns väl ett antal såna tränare som hela tiden blir sparkade innan dom riskerar få nedflyttning på sitt CV. Nuförtiden sparkas man ju inte heller utan kallar det för mutual consent. Snart lever vi i en tid då inga tränare har sparkningar på sitt CV.

Rodgers får som vanligt oförtjänt mycket skit. Dels får han och hans stora mun skylla sig själv till viss del. Men nog en del bitterhet. Inte minst från en röd skara från Merseyside.

Han har gjort bra jobb överallt han varit. Han gjorde det bra i Leicester fram till denna säsong. Tog dom till en historisk Fa Cup triumf. Dessförinnan bra jobb i Swansea och Celtic. Började bra i Liverpool. Hade blivit legend om inte Gerrard halkat. En ligatitel som hade varit än Klopps. Med Mr Liverpool i laget. Mer otippat. Och med fans på läktaren. Rodgers är är snart tillbaka. Vilket han förtjänar. Kanske en omgång i Spanien. Skulle nog passa honom bättre än David Moyes.
Citera
2023-04-03, 21:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur gick det med deras tränare för er? Blev ni bättre än dom? Är ni nära CL-plats? Har ni enbart kastat bort massa pengar utan något som helst resultat?

Får se hur bra du är på att hålla dig till fakta idag då?

När det gäller Chelsea så håller jag mig till sanningen vilket du och annat slödder här verkar ha problem med. Brighton är före oss i tabellen men vem har en ljusare framtid? Chelsea med Nagelsmann och en av Europas mest lovande trupper eller Brighton med Mitoma och nån okänd italienare?

Alla som håller sig till fakta svarar Chelsea på den frågan.
Citera
2023-04-03, 22:08
Medlem
Free12s avatar
Citat:
När det gäller Chelsea så håller jag mig till sanningen vilket du och annat slödder här verkar ha problem med. Brighton är före oss i tabellen men vem har en ljusare framtid? Chelsea med Nagelsmann och en av Europas mest lovande trupper eller Brighton med Mitoma och nån okänd italienare?

Alla som håller sig till fakta svarar Chelsea på den frågan.
Nej du håller dig inte till sanningen. Du är så partisk man bara kan bli. Men hade jag fel i att Chelsea skulle få svårt att ta en CL plats? Är inte dom lagen före Chelsea? Plus ett par till? "En av Europas mest lovande trupper" du låter exakt som General när han påstår att "Arsenal har Europas bästa mittfält"

Det är nog 50/50 beroende på hur man ser det. Vad man har för ambitioner, vad har för förväntningar, hur mycket pengar man kastar bort, hur många fans som lämnar när klubben går dåligt ett par år osv osv.. Brightons framtid jävligt ljus ut. Chelseas framtid ser jävligt oviss ut. Men du kan fortsätta att hugga på allt och alla och tro att Chelsea och Malmö är bäst på allt och den som säger annat är idiot/horunge/slödder och vet absolut ingenting om fotboll.. Här står vi nu ändå med fakta. Chelsea suger denna säsong hur du än vill vrida och vända på det så hade jag rätt din amatör!
Citera
2023-04-03, 22:19
Medlem
jontepsgs avatar
Det blir ju intressant att se hur det går för Chelsea nu. Kommer det vara ett helt nytt lag vi får se imorgon mot Pool?
Citera
2023-04-03, 22:49
Medlem
Drickbacks avatar
Sanningen är att Brighton har utvecklats och blivit bättre med De Zerbi vid rodret.

Är personligen rätt nöjd att Potter fick sparken, ganska svinigt att lämna sitt lag några omgångar in på säsongen för att pengar kallar.. Visade sig att Potter inte hade det som krävs för att träna välbetalda stjärnor vilket jag var tveksam till att han hade i sig.
Citera
2023-04-03, 22:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Sen när har jag vänt och vridit på att Chelsea gör en katastrofal säsong?

Kom förresten inte och klaga på att du blir grillad när du är den första som började hetsa så nu får du tillbaka och ja du är en horunge det är korrekt.

När jag säger att Chelsea har en av Europas mest lovande trupper så syftar jag på de spelare från akademin och ungdomar som värvats in under båda fönster vi snackar Mudryk, Fofana, Fernandez och det är långt ifrån alla ska du veta.

Fattar du nu din utvecklingsstörda lilla skit?
Hur blev jag grillad? Snarare du som blev det när det visade sig att alla lag jag radade upp är före Chelsea.. Och du som tyckte mäktiga Chelsea snodde Brightons tränare men det kanske visade sig att Brighton bara tog bra betalt för att låta honom gå till ett sämre lag som inte är ett hot för dom.

Ja, WOW! Vilka namn. Nej du, Chelsea har långt ifrån det mest intressanta laget även om man bara ska kolla ungdomar vilket du verkar göra. Nu när Newcastle har pengar också och bara kommer bli bättre och bättre så finns det snart ingenting som lockar med att gå till Chelsea längre
Senast redigerad av Free12 2023-04-03 kl. 23:03.
Citera
2023-04-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det blir ju intressant att se hur det går för Chelsea nu. Kommer det vara ett helt nytt lag vi får se imorgon mot Pool?

Chelsea kommer suga imorgon, om en vecka och om en månad. Om Chelsea fortfarande kommer vara totalt undermåliga om ett halvår återstår att se.

Det är helt rätt att Potter fick lämna dock, det går inte att säga något om.
Citera
2023-04-04, 01:01
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Chelsea kommer suga imorgon, om en vecka och om en månad. Om Chelsea fortfarande kommer vara totalt undermåliga om ett halvår återstår att se.

Det är helt rätt att Potter fick lämna dock, det går inte att säga något om.
Jo men alla lag kan få den där" sparka tränare och ställa upp med 6 nya spelare i startelvan effekten". Hade Chelsea haft någon klasspelare så hade man kunnat tänka sig att dom skulle kunna upprepa superskrällen från 2011/12 och snubbla sig till en CL vinst enbart för att dom inte har något att förlora men med detta lag? ALDRIG i livet. Det skitlaget hade ändå en Lampard, Drogba, Cole, Torres, Mata, Cech mm. Att Bayern inte vann den finalen är ju sinnessjukt och mer deras förlust än Chelseas vinst. Att Chelsea ska slå ut Real och sen Bayern eller City för att ens komma till en final det finns ju inte Så man kan snaaaart räkna bort dom från CL nästa säsong och det ser fan inte ut som att dom har en ljus framtid när dom ska få ihop FFP och inte har något CL spel med massa överbetalda skitspelare. Det luktar lite som att det är dags för Mourinho igen för att försöka göra det han gjorde för den förra ägaren.
Citera
2023-04-04, 01:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sanningen är att Brighton har utvecklats och blivit bättre med De Zerbi vid rodret.

Är personligen rätt nöjd att Potter fick sparken, ganska svinigt att lämna sitt lag några omgångar in på säsongen för att pengar kallar.. Visade sig att Potter inte hade det som krävs för att träna välbetalda stjärnor vilket jag var tveksam till att han hade i sig.
Dom har en grym värvningstaktik, vad dom än värvar för kaffepengar i sammanhanget blir ju värderad till 100tals miljoner månader senare. Vad kostade Cucurella, Bissouma, Trossard,osv? När dom sålde dom så blev dom bara bättre och "reserven" ökade sitt värde rejält direkt. Får se vad som händer när Mac Allister lämnar och om dom fortsätter att vara smarta och värva billigt och sälja dyrt eller är "idioter" och börjar kasta ut pengar på spelare bara för att dom kan..,

Tror att han och Brighton visste att han inte hade vad som krävdes så det var väl win-win att låta honom lämna dyrt? Känns som att man måste varit helt dum i huvudet om man tyckte det var logiskt att sparka Tuchel för att ta in Potter.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in