2023-05-19, 12:01
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Även om det inte borde vara så, så är det säkert pga att Salah "borde" vara bättre. Även om han har bättre stats än Saka.

Samtidigt vetefan, är en vanligtvis bättre spelare som gör en sämre säsong mer värdig än en "sämre" som gör sin bästa säsong hittills?

Personligen så tänker nog Salah att han har gjort en sämre säsong än vad Saka tänker att han har gjort iaf
Personligen tycker jag inte att Salah ska vara med på listan utan diskussionen uppkom då folk tycker Saka förtjänar det men utan att vara någorlunda objektiva (min tolkning)

Att Alisson inte är med är ett skämt, hans bästa säsong. Varken Rashford eller Saka går före Alisson sett till prestation enligt mig. Felet för Alisson är att laget ligger femma och då vinner man inga priser.
Citera
2023-05-19, 16:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Sheffield W - Peterborough
Utan tvekan veckans bästa match på ViaPlay.

Dessvärre var folk här inne på forumet sysselsatta med meningslösa diskussioner om CL-platser som i praktiken redan är färdiga (Man U och Newcastle).

Tittade inte, men det är en fantastisk comeback.

Ser man på hur serien slutade är det också "rätt" resultat.
Citera
2023-05-19, 17:26
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alla fans är olika och får göra olika bedömningar. Själv hade jag inte känt någon glädje över arab-dopade framgångar. Det hade varit smolk i glädjebägaren. Jag hade, som jag skrivit förr, pausat mitt supporterskap i väntan på bättre tider. Blir LFC uppköpta av motsvarande ägare som Newcastles i sommar, då tar jag officiell paus från att supporta LFC.

Sen fattar jag att ägare som regel är pest eller kolera. Den godhjärtade lokala businessmannen som själv är supporter och bara vill dela glädjen, den finns inte. Inte på den här nivån. Nog gillar jag vad som sker i Wrexham, men McElhenney och Reynolds kommer vara borta som en löning på en fredag när de fått vad de vill ha av sin investering.

Med det sagt är det skillnad på tuffa, giriga businessmen med vassa armbågar och diktaturstater som är villiga att lönnmörda och stycka kritiska journalister i Turkiet. Och sen mörda lönnmördarna, så de inte kan gola om vad som hänt, och sen låtsas som ingenting hänt när hela världen fattar.

Jag tror sportswashing har avskräckande effekt. Någon vill kritisera eller införa någon sorts restriktion mot diktaturstaten, men eftersom de samtidigt är stora investerare i fotbollsklubben, fotbollsförbunden och sitter på höga stolar där, måste man vara tyst. Annars blir det payback som svider i plånboken. Det får ingen att älska dem, men det får många kritiker att tystna eftersom de är beroende av diktaturens medlöpare eller hantlangare.

Alla får göra sina egna val absolut. Hade jag velat haft en annan ägare än PiF ? Ja såklart, hade allafall hoppats att prinsen avsatte sin plats i styrelsen speciellt när han förekom (och högst troligen är skyldig) i mordet på reporten. Han har av förståliga skäl starka kopplingar till statenn vilket är och kommer vara ett problem. FA gick med på köpet med förhållningen att staten saudi inte ska styra Newcastle och hittills så har det väl så sett ut då PiF låtit de andra två aktörerna vara frontfiguret (RCP och RBSM äger 10% var). Men det är väl jäkla klurigt att hur man ska kunna kontrollera detta rent konkret, Amanda har varit en stor frontfigur ( inte från PiF) men det är klar att PiF har mycket att säga till om när man äger 80% . Alla företag i saudi är inte nödvändigtvis onda, men med PiF så finns det ju starka kopplingar till staten (pga prinsen), så det är något som sticker i ögonen hos många. Frågan man får ställa sig är helt sonika ifall man älskar klubben oavsett vad som händer, och där får jag säga ja. Och såvida klubben i sig inte går bersärk så lär det bestå. Nu har ju FA godkänt detta. Ibland undrar man dock varför det blivit sådant liv om detta just nu (jag vill påpeka att jsg tycker det är bra och nödvändigt att ha en diskussion nu och i framtiden om detta då problemen i saudi inte lär avstanna) när det funnits tveksamma ägare inom fotbollen länge.

Fast det är ju dock inte sportwashing, det är mer korruption och mutbrott som görs på fega investerare som endast tänkee med plånboken, och då får man välja vilket som är viktigast pengar eller moral.
Citera
2023-05-19, 19:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Personligen tycker jag inte att Salah ska vara med på listan utan diskussionen uppkom då folk tycker Saka förtjänar det men utan att vara någorlunda objektiva (min tolkning)

Att Alisson inte är med är ett skämt, hans bästa säsong. Varken Rashford eller Saka går före Alisson sett till prestation enligt mig. Felet för Alisson är att laget ligger femma och då vinner man inga priser.
Det är klart att Salah ska vara med om Saka är med enbart för sin nationalitet. På vilket sätt ha Saka gjort en bättre säsong än Salah?
Citera
2023-05-19, 21:14
Medlem
Beaver14s avatar
Arsenal ryktas va intresserade av Joao Cancelo. Vad tror ni, släpper Pep/City fler rejects till Arsenal?
Citera
2023-05-19, 21:26
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Arsenal ryktas va intresserade av Joao Cancelo. Vad tror ni, släpper Pep/City fler rejects till Arsenal?

Låter märkligt, känns som Arsenal har bra harmoni i laget och att få in en spelare som börjar grina när man roterar en match lär inte vara till hjälp även om spelaren är bra.
Citera
2023-05-19, 21:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Frågan är om Cancelo vill till Arsenal ? Han/ hans agent försöker verkligen ragga upp Real eller Barca. Hans aktier har väl dock sänkts rejält senaste 6 månaderna och han kanske får nöja sig med Arsenal..
Citera
2023-05-19, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Sheffield W - Peterborough
Utan tvekan veckans bästa match på ViaPlay.

Dessvärre var folk här inne på forumet sysselsatta med meningslösa diskussioner om CL-platser som i praktiken redan är färdiga (Man U och Newcastle).

Jollar matchen nu. Inte lika spännande som live såklart. Hoppas de får möta Barnsley i finalen.
Citera
2023-05-19, 21:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Låter märkligt, känns som Arsenal har bra harmoni i laget och att få in en spelare som börjar grina när man roterar en match lär inte vara till hjälp även om spelaren är bra.

Är det nåt Arteta etablerat är det att han, likt Pep, inte accepterar divor och grin-ollar. Om ryktet stämmer lär därför Arteta vara säker på att Cancelo kommer att rätta in sig i ledet.

Skulle tycka att det vore en bra värvning. Tierney verkar inte ha någon framtid i det spel Arteta helst vill spela och Cancelo kan spela högerback också. Vilket skulle innebära att White kan hoppa in i mitten om det skulle behövas. Cancelo in, Tierney och Holding ut. En spelare ersätter 2 och förbättrar truppen.
Eventuellt att man att Zinchenko kommer spela Xhaka-rollen nu när Xhaka försvinner. Ifall det skiter sig med Rice.

Med CL nästa år behöver truppen breddas och kvalitetshöjas.

Arsenal ryktas ha 200 miljoner pund att spendera + ev försäljningar. Låter mycket men Rice lär gå på hälften av dessa.
Citera
2023-05-19, 21:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Frågan är om Cancelo vill till Arsenal ? Han/ hans agent försöker verkligen ragga upp Real eller Barca. Hans aktier har väl dock sänkts rejält senaste 6 månaderna och han kanske får nöja sig med Arsenal..

Nej, det kan man ju inte veta. Men intresserad kan man ju va ändå.
Citera
2023-05-19, 21:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej, det kan man ju inte veta. Men intresserad kan man ju va ändå.
Ja, självklart. Tror du Pep "vågar" släppa flera spelare till Arsenal?
Citera
2023-05-19, 22:07
Medlem
goseigens avatar
Barnsley-Notlob i kval från league one ikväll. Vinnarna möter Owls om en plats i the Championship.

Alla tre lag tycker nog att de en dag skall tillbaka till toppdivisionen.

Just nu är Barnsley vidare med ett mål, och det är en halvlek kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in