2023-05-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vi alla vet att du är sävlig i trafiken, ingen bryr sig vad du tycker.

Då du aldrig sett mig köra i trafiken så vet du ingenting, utan det är din bias och fördomar som talar.

Jag har som mål att köra säkert, inte att köra fort.

Jag antar att det är en överraskning för dig att kvinnor ofta får mycket goda omdömen av arbetsgivare för att de behandlar fordonen snällare, har färre skador och incidenter, generellt sett lägre bränsleförbrukning etc etc, än sina vanligen hetsigare och självsäkrare manliga kollegor.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2023-05-18 kl. 22:27.
Citera
2023-05-18, 22:12
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då du aldrig sett mig köra i trafiken så ve5 du ingenting, utan det är din bias och fördomar som talar.

Jag har som mål att köra säkert, inte att köra fort.

Jag antar att det är en överraskning för dig att kvinnor ofta får mycket goda omdömen av arbetsgivare för att de behandlar fordonen snällare, har färre skador och incidenter, generellt sett lägre bränsleförbrukning etc etc, än sina vanligen hetsigare och självsäkrare manliga kollegor.

Du vet inte vad du pratar om, kvinnor kan inte ta hand om sina bilar generellt utan det är mannen som tar hand om bilen, dessutom kan dom flesta kvinnor inte köra manuell låda utan att bränna ut lamellen ganska snabbt, kvinnor har aldrig haft respekt för sina bilar, bara sina skor som ska alltid vara fina.

Hur vet jag? känner folk på Sveriges största hemserviceföretag för gamla som gör hembesök där 95% av de anställda är kvinnor och hur de behandlar företagets bilar, VDn slutade köpa in manuella bilar och bara automat nu för kostnaderna blev för höga.
Citera
2023-05-18, 22:56
Medlem
Citat:
Du vet inte vad du pratar om, kvinnor kan inte ta hand om sina bilar generellt utan det är mannen som tar hand om bilen,

Det motsäger trots allt inte det jag skrev…

Citat:
dessutom kan dom flesta kvinnor inte köra manuell låda utan att bränna ut lamellen ganska snabbt, kvinnor har aldrig haft respekt för sina bilar, bara sina skor som ska alltid vara fina.

Vi kan notera att det är dina fördomar som talar…

Citat:
Hur vet jag? känner folk på Sveriges största hemserviceföretag för gamla som gör hembesök där 95% av de anställda är kvinnor och hur de behandlar företagets bilar, VDn slutade köpa in manuella bilar och bara automat nu för kostnaderna blev för höga.

Det finns fler och större företag, med större fordon än dessa, som körs av kvinnor och vars arbetsgivare kan se att kvinnliga förare är snällare mot fordonen, lugnare i trafiken, och orsakar färre skador.

Antagligen är det en överraskning att kvinnor statistiskt sett orsakar färre olyckor än män….
Citera
2023-05-19, 14:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Antagligen är det en överraskning att kvinnor statistiskt sett orsakar färre olyckor än män….

Statistik visar sällan sanningen, det är upp till hur man vinklar det till sin fördel.

Några mer kommentarer?
Citera
2023-05-19, 14:23
Medlem
Citat:
Det motsäger trots allt inte det jag skrev…

Vi kan notera att det är dina fördomar som talar…

Det finns fler och större företag, med större fordon än dessa, som körs av kvinnor och vars arbetsgivare kan se att kvinnliga förare är snällare mot fordonen, lugnare i trafiken, och orsakar färre skador.

Svammel från en som saknar verklighetsförankring totalt ser jag..
Citera
2023-05-19, 14:45
Medlem
Citat:
Statistik visar sällan sanningen, det är upp till hur man vinklar det till sin fördel.

Några mer kommentarer?

Seriös statistik väger mer som fakta än dina tomma påståenden, eller så bevisar du med seriösa fakta att statistiken är fel… Lycka till…

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Svammel från en som saknar verklighetsförankring totalt ser jag..

Ja fakta som går emot dina fördomar etc svider förstår jag…
Citera
2023-05-19, 14:46
Medlem
Citat:
Seriös statistik väger mer som fakta än dina tomma påståenden, eller så bevisar du med seriösa fakta att statistiken är fel… Lycka till…

Ja fakta som går emot dina fördomar etc svider förstår jag…

Till skillnad från dig vet jag vad fakta är och vad som är propaganda.
Citera
2023-05-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Till skillnad från dig vet jag vad fakta är och vad som är propaganda.

Uppenbarligen vet du inte det, men typisk manligt att bli sura för att kvinnor ofta är säkrare förare än dig som man…,
Citera
2023-05-19, 20:46
Moderator
Citat:

Några mer kommentarer?
Vilken okunnig kommentar, klart statistik visar sanningen. Hur man tolkar den kan förstås skilja sig, men det är sanning.
Viss statistik är väldigt enkel att tolka och utvärdera, som vem som orsakar olyckor.
Citera
2023-05-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Har inte läst hela tråden, vet inte om ämnet nämnts innan.

VAD ÄR DET FÖR IDIOTER SOM LIGGER I MITTENFILEN PÅ 3- FILIG MOTORVÄG???

Ingen mittenfilare som kan förklara varför?
Citera
2023-05-28, 17:13
Medlem
fritjofkonkass avatar
Störigt beteende när man kör mc:

Bilar som blinkar mot en med helljuset när man själv kör med helljuset på dagtid. Nej, jag kommer inte stänga av det bara för att du blinkar som en idiot. Det är norm bland hojåkare att köra med helljuset på under exempelvis soliga sommardagar för att öka sin synlighet. Så länge det inte finns risk för bländning kan man med fördel låta det vara påslaget på mc:n.

Störigt beteende hos motorcyklister:

Kortegekörning. Hatar det. Kör i smågrupper istället för i en jättegrupp som sabbar för alla andra trafikanter.

Next level störigt beteende hos motorcyklister:

Har sett kortegekörning där mc-åkare spärrat av(!) korsande landsväg genom att ställa upp motorcyklar på tvären. Detta pga att en enorm klunga mcåkare ska kunna korsa vägen i obruten kortege. Sen när blev det ok att leka polis och börja dirigera trafik på eget bevåg?
Senast redigerad av fritjofkonkas 2023-05-28 kl. 17:23.
Citera
2023-05-28, 17:55
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Störigt beteende när man kör mc:

Bilar som blinkar mot en med helljuset när man själv kör med helljuset på dagtid. Nej, jag kommer inte stänga av det bara för att du blinkar som en idiot. Det är norm bland hojåkare att köra med helljuset på under exempelvis soliga sommardagar för att öka sin synlighet. Så länge det inte finns risk för bländning kan man med fördel låta det vara påslaget på mc:n.

Störigt beteende hos motorcyklister:

Kortegekörning. Hatar det. Kör i smågrupper istället för i en jättegrupp som sabbar för alla andra trafikanter.

Next level störigt beteende hos motorcyklister:

Har sett kortegekörning där mc-åkare spärrat av(!) korsande landsväg genom att ställa upp motorcyklar på tvären. Detta pga att en enorm klunga mcåkare ska kunna korsa vägen i obruten kortege. Sen när blev det ok att leka polis och börja dirigera trafik på eget bevåg?

Det är fan i mig inte "norm" bland hojåkare att köra med helljuset på för att öka sin synlighet. Även en MC med mindre reflektorer än en bil stör jävligt mycket när man möter en sådan som har helljus på. Ja, jag kör MC också.

Varför tror du att mötande bilar blinkar med helljuset? Kan det vara för att det bländar ... ?

Övriga punkter håller jag helt med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in