Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Säger väl sig självt, jag skulle aldrig anställa en person som dig som är sölig och långsam i trafiken, det visar väl ganska klart vem du är på en arbetsplats, du tar din tid på dig, saker kanske aldrig blir gjorda, du är långsam helt enkelt.
En förare som har lite puls i trafiken är oftast en bättre arbetstagare, har eget driv, får saker gjorda, gillar ta ledarskap, gnäller inte vid övertid.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Eller snarare den som tar genvägar, struntar i föreskrifter och utsätter andra för fara.
Men uppenbarligen föredrar du personer som tycker att regler och lagar bara gäller andra och inte dig.
Jag skadar gärna grannen, eller lämnar en halvfärdig produkt bara jag kan visa hur snabb och effektiv du är.
Korrekt…
Prodelin har oräkneliga gånger visat vilken erbarmlig oseriös tönt han är, som skiter i andras säkerhet vara saker och ting sker som han vill, typ extrem egoist….
Jag jobbar i en bransch där säkerhetskraven är höga, och vi får helt enkelt inte stressa, vi skall följa alla procedurer och regler, vi skall stoppa upp om nåt ändrat sig och säkerställa att vi har kontroll på om det ev påverkar vårt arbete.
Vi skall kunna identifiera riskerna och eliminera eller kontrollera dessa.
Gör vi inte detta och gör löpande riskanalys etc, så blir vi hemskickade och riskerar att mista jobbet.
Detta förhållningssätt till procedurer och regler har visat mycket goda resultat på HMS, Hälsa Miljö Säkerhet, samt ökat produktiviteten och kvaliteten.
Skulle alla göra samma i trafiken så skulle vi öka säkerheten radikalt, och minsta olycksstatistiken.