Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-19, 09:14
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja detta tillfälle var ju det vidrigaste i hela Robinson. Hade önskat att Marcus hade insett där och då att dessa kommer aldrig acceptera mig och istället sagt sin mening rakt ut vad han tycker om dessas världsbild, vad de presterat hittills, och erfarenhet av livet.

Vilket jävla sätt, sitta och säga ”vi ska lära dig hur man passar in och utrycker sig” när de själva är genomfalska, kallar folk för fitta och pratar bakom ryggen. Fy fan vilka obehagliga typer. Är de ens från Stockholm, känns inflyttade.

Jag känner att du fullständigt missförstått. Marcus tycker mycket om tjejerna och de var mycket vänliga och hade respekt mot honom och alla andra genom hela säsongen. Alla är nu goda vänner men någon måste åka och då är det Sophies lista som gäller.

Episoden med Carros pk-skola var underhållande och jag tror inte du skall ta det så allvarligt.

För alla vanliga människor i tråden är det uppenbart att dessa starka, smarta tjejer skrämmer er. De påminner kanske om alla duktiga tjejer när ni gick i skolan som inte ville ta i er med tång.

Jag är ledsen att behöva berätta det men om du starkt ogillar människorna i tjej-pakten som utklassat alla andra på ön utan att skada en enda relation på vägen så är det du som har ett problem. Jag gissar på ett väldigt mörkt liv.

Och kan man inte objektivt se storheten i det så tror jag en del av förklaringen även är att man är lite korkad.

Finalvecka snart - let's roll!
2023-05-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja detta tillfälle var ju det vidrigaste i hela Robinson. Hade önskat att Marcus hade insett där och då att dessa kommer aldrig acceptera mig och istället sagt sin mening rakt ut vad han tycker om dessas världsbild, vad de presterat hittills, och erfarenhet av livet.

Vilket jävla sätt, sitta och säga ”vi ska lära dig hur man passar in och utrycker sig” när de själva är genomfalska, kallar folk för fitta och pratar bakom ryggen. Fy fan vilka obehagliga typer. Är de ens från Stockholm, känns inflyttade.

Inflyttade små sköra individer som intalats av sina föräldrar att de är små unika snöflingor. Skulle aldrig kunna anpassa sig till något annat än pk Stockholm.
2023-05-19, 09:36
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är just det som är problemet, de sänds varje säsong och lika tråkigt varje gång.
Man vill se bråk, intriger och paktande som borde vara fallet när 500k står på spel och inte att alla är så jävla nöjda för att ha tagit sig här långt. Sex personer i finalveckan är för många, det borde vara öråd tills det bara är tre kvar. Att se pakten till slut tvingas till att rösta ut varandra skulle vara underhållande.

Sannerligen! Öråden är vad som skapar spänningar och konflikter och utan dem är Robinson bara som vilket fånigt lekprogram som helst.
2023-05-19, 09:49
Medlem
En duell i krukan till örådet.

Hur många deltagare brukar det vara i finalveckan?
2023-05-19, 09:51
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är just det som är problemet, de sänds varje säsong och lika tråkigt varje gång.
Man vill se bråk, intriger och paktande som borde vara fallet när 500k står på spel och inte att alla är så jävla nöjda för att ha tagit sig här långt. Sex personer i finalveckan är för många, det borde vara öråd tills det bara är tre kvar. Att se pakten till slut tvingas till att rösta ut varandra skulle vara underhållande.

Jag håller med dig fullständigt
2023-05-19, 10:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja precis, det är bara att se hur snabbt hon glömde sveket från Dennis. Han trodde hon skulle vara skit sur men hon började till och med fjäska och berättade hur deras "relation" var mer speciell än hennes och Erik. Sen var det dags att skeda på kvällen igen och allt var helt bortglömt
2023-05-19, 11:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Alltså de här senaste par avsnitten av Robinson, vilka sömnpiller! De sitter mest och grinar och är tråkiga.

Tacka gudarna för de senare säsongerna av Survivor Australia, ser just nu om säsong 8, (Brains vs Brawn). Helt legendariska blindsides, backstabbing, grymma tävlingar, bra belöningar, twists, intressanta karaktärer. Bara sjukt bra TV, rakt igenom. Till o med en snygg programledare, lol. 😋

Rekommenderas starkt för alla som lessnat på svenska mellanmjölks-Robinson (Alla säsonger av Survivor Australia,från typ säsong 3-4 och framåt är bra. De innan dess var usla).

Nej, tror jag ger upp helt på svenska Robinson nu.. 😂

Tack för tipset
Började se säsong 8 nu och det var ju drama direkt med ö-råds-twist i första avsnittet.
Vet också att det är mer twister osv i den amerikanska versionen.
Dåligt av den svenska produktionen att inte skaka om det hela lite mer, det är ju vad som verkligen behövs. Det ska inte kunna fungera att sitta tryggt vecka efter vecka som fullständigt medioker spelare bara för att man slutit sig samman med andra som är lika svaga mentalt eller fysiskt.
2023-05-19, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ja det var lite märkligt men den som är en social elefant är Pernilla som uttrycker sig osmidigt. Erik såg det inte som att det var värt att diskutera med henne eftersom hon är så dålig i det sociala spelet och i tävlingar Erik blev utröstad för att han var ett hot inte för att de tyckte illa om han. Pernilla hatar alla för hennes dåliga karaktär.

Jaja, Pernilla var den vidriga där. När hon sa att han skulle sluta fjäska så blev han nog bara paff.
Men sen när de satt där i stranden så kunde han ha sagt att hon inte skulle göra så om hon nu är på hans sida för att han måste fjäska för dem som har makten just för att det är ett spel.

Men det han har sagt mest gång på gång är att hans integritet och värdighet är viktigaste för honom och går alltid före spelet, och det där var allt annat än värdigt. Hon pissade på honom och han svalde allt.
2023-05-19, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-19 kl. 11:32.
2023-05-19, 11:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Jag kunde i vart tryggare i att allt detta kommer sluta i allt annat än drama. Oavsett vem som vinner så kommer personen firas stort. Du kan gå ut och leta och du kommer at svårt att hitta ett gäng tryggare, snällare och ärligare människor än de som är på ön nu.

Misstaget du gör är att blanda ihop dåligt folk med de ovanligt stabila människorna i Robinson. Det finns inga dårar kvar och om du tror det kommer du bli besviken hela vägen in i mål.

Var inte förblindad av hat - öppna ögonen.
2023-05-19, 11:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

ONT: Lång text för att avreagera mig på hela säsongen med elakheter m.m. Kommer inte kommentera mer för jag har sett tillräckligt. Dvs ingen spoiler nedanför:

Spyr.

Håller med dig i allt.
Det ÄR Flugornas herre sett till ondskan och hade det inte funnits tv-kameror och de hade varit helt strandade på en öde ö, så hade Amanda, Erik och Marcus varit i en egen liten grupp med ständig fara för sitt liv. Nöden prövar människan och avslöjar vem man är som person innerst inne.

Jag är inte heller lika förlåtande. Är inte långsint som person utan det handlar om VAD man ska förlåta. Som de betett sig mot framförallt Amanda är långt ifrån ok och ditt inlägg påminner om hur sjukt de agerat.
Människor ÄR sina handlingar och kan inte separeras från dem.
Därför som jag inte håller med Amanda när hon i nåt inlägg skrev att vi som tittare inte skulle döma de andra för deras handlingar osv. Vad ska man annars döma dem för?
Det går aldrig att skilja på sak och person, det är bara en tröttsam klyscha. Man kan inte vara en schysst person och samtidigt massmördare/djurplågare/sadist osv. Det går inte.

Bra beskrivning av Dennis d y. På sätt och vis är han faktiskt värst av allihopa eftersom han hade en fin relation med Amanda initialt. Även med Erik och Marcus. Sen sviker han dem alla och framförallt Amanda pga sin egen osäkerhet, dåliga självkänsla och svartsjuka.
Han var en av "de goda" som sålde sin själ till ondskan.
Det hade kunnat vara ett gammalt historiskt drama där Dennis d y hade skickat Amanda till avrättning pga att han fått sitt ego och hjärta krossat. Endast en svag man, en ynklig människa beter sig som han har gjort.
Han föll på eget grepp till slut, instant karma, men blev alltför snabbt förlåten.
Hans ungdom och väna yttre är till hans fördel där. Millan fick moderskänslor för honom osv.
Folk vill inte förhålla sig till ondska, det är lättare att släta över och gå vidare tyvärr.
Hade jag varit Amanda hade jag dock aldrig litat på Dennis igen och jag tror faktiskt inte att hon gör det heller, även om hon förlåtit honom.

Man ska inte glömma bort att det inte bara är svaga människor som kan bli mobbade. Även svaga människor kan gå samman för att mobba en stark människa och försöka bryta ner denne. Det är vad som hände denna säsong. Människor som är svaga, osäkra, avundsjuka och svartsjuka går samman för att göra sig av med "hoten" men det stannade inte där utan de de kallar den starkaste kvinnan för "bitch", "falsk fitta" osv. När hon sen hittar en fin vän i Erik så måste man sabotera det också eftersom man stör sig på deras relation (samtidigt som de andra självklart tillåts att forma enskilda relationer; Carro & Chris, Pernilla & Camilla osv). Amanda får inte uttrycka sina åsikter för då är Chris och även Sophie framme och säger till henne att hon "måste tänka på vad hon säger" osv. Det är klassisk mobbing, ingenting annat.
2023-05-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag kunde i vart tryggare i att allt detta kommer sluta i allt annat än drama. Oavsett vem som vinner så kommer personen firas stort. Du kan gå ut och leta och du kommer at svårt att hitta ett gäng tryggare, snällare och ärligare människor än de som är på ön nu.

Misstaget du gör är att blanda ihop dåligt folk med de ovanligt stabila människorna i Robinson. Det finns inga dårar kvar och om du tror det kommer du bli besviken hela vägen in i mål.

Var inte förblindad av hat - öppna ögonen.
Det är medelmåttorna som är kvar, de svagas pakt för att rösta ut alla starkare individer. Det är klart att de svaga är snälla, de har fått hålla låg profil och krypa hela livet. I grupp är de även trygga, men som enskilda individer är de ganska värdelösa. I myrornas värld motsvaras de av arbetsmyrorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in