Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag känner att du fullständigt missförstått. Marcus tycker mycket om tjejerna och de var mycket vänliga och hade respekt mot honom och alla andra genom hela säsongen. Alla är nu goda vänner men någon måste åka och då är det Sophies lista som gäller.

Episoden med Carros pk-skola var underhållande och jag tror inte du skall ta det så allvarligt.

För alla vanliga människor i tråden är det uppenbart att dessa starka, smarta tjejer skrämmer er. De påminner kanske om alla duktiga tjejer när ni gick i skolan som inte ville ta i er med tång.

Jag är ledsen att behöva berätta det men om du starkt ogillar människorna i tjej-pakten som utklassat alla andra på ön utan att skada en enda relation på vägen så är det du som har ett problem. Jag gissar på ett väldigt mörkt liv.

Och kan man inte objektivt se storheten i det så tror jag en del av förklaringen även är att man är lite korkad.

Finalvecka snart - let's roll!

Jag tar naturligtvis inte Robinson allvarligt ditt sär.. de har ju inte utklassat nån direkt utan fick majoritet eftersom produktionen plockade bort Amanda 2 (Christina fick plötsligt välja en till person )och bytte lag på Amanda 1. I övrigt har de förlorat vartenda tävling och ska nu möta Oskar i final. Först ska dom ju rösta bort Chris enligt sin egen logik om att en tjej ska vinna. Men det var naturligtvis bara snack från den dokumenterade lögnaren Chris (beavis)

Ditt snack om kvinnohat och mörkt liv visar bara på din ringa mognadsnivå.

Marcus tycker för övrigt synd om (inte om) tjejerna som får så mycket hat enligt hans egna IG, han är ju enligt alla mätningar på bla facebook överlägset populärast. Så Pk snacket och det vidriga beteende bland dessa tjejer och bögar uppskattas inte av allmänheten. Du är i minoritet. Så bör ju Marcus stil vara ”Pk” enligt begreppets definition för övrigt.
Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-19 kl. 12:13.
2023-05-19, 12:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja det är sinnessjukt faktiskt. Att sitta och ringa sin morsa varje dag verkar aningens överdrivet kan jag tycka. Själv har jag barn (2 st vuxna grabbar på 31 och 36 år) varav en bor drygt 70 mil ifrån mig och den andra utomlands ca 350 mil ifrån. Inte 17 sitter man och ringer stup i kvarten till varandra det blir när vi kan och hinner men inte ofta och när vi ses/träffas - det blir kanske 1 ggr om året som man ses fysiskt - lite i förbifarten. Jösses - kontakten med familjen dvs de riktigt nära och dess medlemmar blir som det ska vara: De har sitt och jag har mitt, vi är tajta ändå. Det finns ju många sätt att hålla kontakten ändå - via sociala medier etc.

Avsnittet om deras telefonsamtal till sin familj kan man förstå (om man har empati) men sedan ... de kunde ha kortat ner det!
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Den söndercurlade ungdomen idag har ett större behov av ständig bekräftelse vilket även inkluderar från föräldrar så därför är det inte så märkligt med dessa enorma känsloyttringar tyvärr.
Annars kan man väl säga att alla familjer fungerar olika. Äldre föräldrar kan behöva mer hjälp och man har som barn/förälder därför mer kontakt.
Kan även handla om dödsfall inom familjen, skilsmässa osv som gör barn och föräldrar mer ensamma, sårbara och ökar behovet av (daglig) kontakt. Det är olika som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Appropå att det ständigt ska lipas med samtal och brev hemifrån så kan vi jämföra det med Survivor Australien som några nämner.

Där dör en mamma till en ung kvinna strax innan finalen. De verkade ha haft en tight relation. Hon torkade tårarna och stannade kvar och krigade för att hedra hennes mor. Jag vet inte ens vad jag ska kalla eller känna angående det, men det är ett helt annat program. Till det bättre givetvis.
Låter tufft. Att hon orkade...
2023-05-19, 12:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Marcus tycker för övrigt synd om (inte om) tjejerna som får så mycket hat enligt hans egna IG, han är ju enligt alla mätningar på bla facebook överlägset populärast. Så Pk snacket och det vidriga beteende bland dessa tjejer och bögar uppskattas inte av allmänheten. Du är i minoritet. Så bör ju Marcus stil vara ”Pk” enligt begreppets definition för övrigt.

Det finns väldigt mycket snöflingor därute och även i tråden, Marcus är inte en sådan. Men du är det defintivt. Chilla!
Senast redigerad av greta75 2023-05-19 kl. 12:33.
2023-05-19, 12:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag känner att du fullständigt missförstått. Marcus tycker mycket om tjejerna och de var mycket vänliga och hade respekt mot honom och alla andra genom hela säsongen. Alla är nu goda vänner men någon måste åka och då är det Sophies lista som gäller.
Med risk för att återigen tala för döva öron men den enda som har missförstått allt denna säsong är du.
1) Marcus är, till skillnad från tjejpakten, en vänligt sinnad person som är trevlig mot alla. Jag tror att han kände sig överlägsen intelligensmässigt gentemot dem (vem hade inte gjort det), han var äldre än dem och klokare på alla sätt och vis. Han lät dem hållas eftersom han ville bli kvar så länge som möjligt men det är knappast människor som han kommer att umgås med senare i livet.

2) De har inte respekterat honom och alla andra. De har snackat en massa skit, premierat de svagaste och kallat den starkaste kvinnan för "bitch" och "falsk fitta".

3) Det är inte Sophie som gäller överhuvudtaget. Hon formade inte pakten och var inte med i den från början utan umgicks tidigt även med Amanda, Dennis d y, Oscar och den andra Amanda. Sen gick hon över till Chris, Carro och Alva. Det är Carro och Chris som styr ingen annan. Även de som vara sist kvar i kaptenstävlingen vilket är väldigt talande.

Citat:
För alla vanliga människor i tråden är det uppenbart att dessa starka, smarta tjejer skrämmer er. De påminner kanske om alla duktiga tjejer när ni gick i skolan som inte ville ta i er med tång.

Jag är ledsen att behöva berätta det men om du starkt ogillar människorna i tjej-pakten som utklassat alla andra på ön utan att skada en enda relation på vägen så är det du som har ett problem. Jag gissar på ett väldigt mörkt liv.

Och kan man inte objektivt se storheten i det så tror jag en del av förklaringen även är att man är lite korkad.

Finalvecka snart - let's roll!

Om du inte är ett supertroll så är det snarare du som är korkad här och det är bara du och ett par till som utmärker er genom att konstant tycka tvärtemot alla andra. Ditt inlägg nu visare bara återigen hur långt ifrån verkligheten du befinner dig.

De är varken starka eller smarta. De är svaga såväl fysiskt som psykiskt.
Det är dessutom tjejpakten som är rädd för andra starka tjejer eftersom de hatar den starkaste tjejen där, Amanda, och såg henne som ett hot direkt. Sen snackade de skit om henne och gjorde allt för att få bort henne.
Men ha det så bra inne i din dimma...
2023-05-19, 12:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering

2023-05-19, 12:38
Medlem
Citat:
Det finns väldigt mycket snöflingor därute och även i tråden, Marcus är inte en sådan. Men du är det defintivt. Chilla!

Haha va? Ja min argumentation blev ju överlägsen. För den baseras på verkligheten..
2023-05-19, 12:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Det skulle vara kul om det kommer in ett gäng utröstade på söndag som också får vara med och rösta och kanske även i ett eventuellt extra öråd sista veckan. Då tror jag Oskar sitter säkert och jag gillar honom mera nu sen jag kollat lite på hans kanal.

https://www.youtube.com/@outdooroskar1257
2023-05-19, 12:43
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag kunde i vart tryggare i att allt detta kommer sluta i allt annat än drama. Oavsett vem som vinner så kommer personen firas stort. Du kan gå ut och leta och du kommer at svårt att hitta ett gäng tryggare, snällare och ärligare människor än de som är på ön nu.

Misstaget du gör är att blanda ihop dåligt folk med de ovanligt stabila människorna i Robinson. Det finns inga dårar kvar och om du tror det kommer du bli besviken hela vägen in i mål.

Var inte förblindad av hat - öppna ögonen.

Det är onekligen ironiskt när du av alla säger att man ska öppna ögonen...
Det är ju du som verkar se ett helt annat program än de flesta av oss andra.

Jag har inte blandat ihop någonting utan bedömer och dömer folk utifrån deras handlingar.
Om folk visar mig vem de är så är jag väl snarare dum om jag inte tror dem?
Det är ju här som du och somliga andra här hela tiden ger deltagare egenskaper och styrkor som de absolut inte har, dvs helt bortom vad de faktiskt visat oss under hela säsongen.
Nej, det är du kära greta som får komma ut ur dimman och öppna ögonen ordentligt
Fast ärligt talat så tror jag att du trollar hela tråden.
2023-05-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det skulle vara kul om det kommer in ett gäng utröstade på söndag som också får vara med och rösta och kanske även i ett eventuellt extra öråd sista veckan. Då tror jag Oskar sitter säkert och jag gillar honom mera nu sen jag kollat lite på hans kanal.

https://www.youtube.com/@outdooroskar1257
Det sker i så fall i den sista omröstningen innan finaldagen.
2023-05-19, 12:46
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Med risk för att återigen tala för döva öron men den enda som har missförstått allt denna säsong är du.
1) Marcus är, till skillnad från tjejpakten, en vänligt sinnad person som är trevlig mot alla. Jag tror att han kände sig överlägsen intelligensmässigt gentemot dem (vem hade inte gjort det), han var äldre än dem och klokare på alla sätt och vis. Han lät dem hållas eftersom han ville bli kvar så länge som möjligt men det är knappast människor som han kommer att umgås med senare i livet.

2) De har inte respekterat honom och alla andra. De har snackat en massa skit, premierat de svagaste och kallat den starkaste kvinnan för "bitch" och "falsk fitta".

3) Det är inte Sophie som gäller överhuvudtaget. Hon formade inte pakten och var inte med i den från början utan umgicks tidigt även med Amanda, Dennis d y, Oscar och den andra Amanda. Sen gick hon över till Chris, Carro och Alva. Det är Carro och Chris som styr ingen annan. Även de som vara sist kvar i kaptenstävlingen vilket är väldigt talande.

Om du inte är ett supertroll så är det snarare du som är korkad här och det är bara du och ett par till som utmärker er genom att konstant tycka tvärtemot alla andra. Ditt inlägg nu visare bara återigen hur långt ifrån verkligheten du befinner dig.

De är varken starka eller smarta. De är svaga såväl fysiskt som psykiskt.
Det är dessutom tjejpakten som är rädd för andra starka tjejer eftersom de hatar den starkaste tjejen där, Amanda, och såg henne som ett hot direkt. Sen snackade de skit om henne och gjorde allt för att få bort henne.
Men ha det så bra inne i din dimma...

Nej nu har du faktiskt börjat tappa det. Nu måste du logga ut och ta en promenad i solen.

Det har vart en mycket trevlig omgång av Robinson och alla har vart supersnälla mot varandra. Jag är ledsen men så är det även att det inte passar in i din världsbild.

Vi får se hur Sophie gör med Oscars extraröst på söndag^^
2023-05-19, 12:47
Bannlyst
Hela pk-skol grejen var riktigt cringe.
Men jag vet inte riktigt vem som var mest cringe i hela grejen 24 åringen som höll i den eller 36 åringen som losades ta den super seriöst. Där kan vi snacka om riktig falskhet.
2023-05-19, 12:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är medelmåttorna som är kvar, de svagas pakt för att rösta ut alla starkare individer. Det är klart att de svaga är snälla, de har fått hålla låg profil och krypa hela livet. I grupp är de även trygga, men som enskilda individer är de ganska värdelösa. I myrornas värld motsvaras de av arbetsmyrorna.
Tjejpakten är så långt från arbetsmyror man kan komma. Det är en förolämpning mot arbetsmyrorna.

Man behöver inte vara snäll för att man är svag. Skrev i tidigare inlägg att:
"Man ska inte glömma bort att det inte bara är svaga människor som kan bli mobbade. Även svaga människor kan gå samman för att mobba en stark människa och försöka bryta ner denne. Det är vad som hände denna säsong. Människor som är svaga, osäkra, avundsjuka och svartsjuka går samman för att göra sig av med "hoten" men det stannade inte där utan de de kallar den starkaste kvinnan för "bitch", "falsk fitta" osv. När hon sen hittar en fin vän i Erik så måste man sabotera det också eftersom man stör sig på deras relation (samtidigt som de andra självklart tillåts att forma enskilda relationer; Carro & Chris, Pernilla & Camilla osv). Amanda får inte uttrycka sina åsikter för då är Chris och även Sophie framme och säger till henne att hon "måste tänka på vad hon säger" osv. Det är klassisk mobbing, ingenting annat."
(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
I vilket fall så lade produktionen upp den finaste räkmackan man någonsin sett i programmets historia tror jag för detta tjej-gäng. Det är trevliga människor helt klart, men fyfan vad lite de har behövt prestera eller göra, typ bara lutat sig tillbaka från & med första veckan mer eller mindre iom att gamla Lag nord var så otroligt underlägsna.
De är absolut inte trevliga människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in