Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-19, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Gränslandet:

Ja Amanda är värdig såhär långt. Helt klart.
2023-05-19, 06:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Vet inte om det varit uppe tidigare men Oskar har en ganska bra youtube kanal.

https://www.youtube.com/@outdooroskar1257/about
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2023-05-19 kl. 06:51.
2023-05-19, 07:24
Medlem
plumba69s avatar
Förstår inte riktigt upprördheten över gårdagens sömnpiller till avsnitt.

Väga sig och läsa brev gör de ju varje säsong så det är väl bara att göra nått annat än att se avsnittet
2023-05-19, 07:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Förstår inte riktigt upprördheten över gårdagens sömnpiller till avsnitt.

Väga sig och läsa brev gör de ju varje säsong så det är väl bara att göra nått annat än att se avsnittet
Det är just det som är problemet, de sänds varje säsong och lika tråkigt varje gång.
Man vill se bråk, intriger och paktande som borde vara fallet när 500k står på spel och inte att alla är så jävla nöjda för att ha tagit sig här långt. Sex personer i finalveckan är för många, det borde vara öråd tills det bara är tre kvar. Att se pakten till slut tvingas till att rösta ut varandra skulle vara underhållande.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2023-05-19 kl. 07:52.
2023-05-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det såg jag inte, men det är precis så de fungerar! Liksom deras fan-trio i den här tråden. Jag förutsätter att 1-2 av dem bor på Södermalm.

Nä men det var inte exakt så de sa. Men de satt och "lärde" honom hur man är på och passar in på Södermalm. Och de har inre en tanke på att han är epitetet av anpassingsbar. Jag skulle vilja se någon av dom starta eget företag på påskön och lära sig tala Rapa nui. Nä han ska vara enligt deras sätt att se världen. Muppar
2023-05-19, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering

Fjanten lät Pernilla köra över honom totalt också. När hon gick fram till honom och alla var där så sa hon: "Sitter du här och fjäskar för tjejerna nu igen, kom så går vi iväg och pratar" och han bara "Okej, Pernilla jag kommer"
Sen satt han där som hennes hund och bara "ja jag vet Pernilla, du har verkligen varit lojal mot mig". Han kunde åtminstone ha frågat varför hon säger en sån grej framför hela gruppen. Men det vågade inte fegisen. Sen att han ändrade röst och tonläge efter "sveket" och körde med den resten av tiden, det var bara skumt. Och han ska vara värsta kampsports killen men ett enormt starkt psyke och pannben,, ja visst.. Vilken jävla fjant. Pernilla körde över honom psykologiskt som om han vore en 5 årig pojke.
Ja det var lite märkligt men den som är en social elefant är Pernilla som uttrycker sig osmidigt. Erik såg det inte som att det var värt att diskutera med henne eftersom hon är så dålig i det sociala spelet och i tävlingar Erik blev utröstad för att han var ett hot inte för att de tyckte illa om han. Pernilla hatar alla för hennes dåliga karaktär.

Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Undra hur han mår egentligen.. verkar ju ha ett osunt förhållande till alkohol ich lär väl inte bli bättre efter detta tänker jag.
Det är han inte ensam om i Sverige titta på de i Riksdagen bara. För att ha haft det så svårt i barndomen har han klarat sig bra, han har ett yrke.
Vi har alla våra problem

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag gillade Marcus men helt seriöst så verkar han lite korkad. Att till och med tacka alla när han blev utröstad känns korkat. Sen att ge råttan blodshämnd med förklaringen att han var tvungen att välja någon? Varför inte säga till henne att hon är så jävla falsk så varsågod.
Inte låg studiebegåvning men som några skrivit innan lite mysko är han, så fort han talade så lät det som att han talade till elever på mellanstadiet. Och med ett manus.

Att tacka för den tiden man haft på Robinson hör till god ton och inte spy hat det sista man gör
2023-05-19, 08:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Menar du den AUS Robinsson som börjar på söndag? Har du sett den redan och i så fall var? Jag hoppas verkligen att det är en ny version och ingen gammal repris?

Det är den senaste som har spelats in i Australien.
2023-05-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweotheod
Erik känns lite som en repig LP-skiva. Precis som du säger: pannben hit, fitbump dit. Alldeles för klängiga kramar som varar för länge. Mr: niceguy 24/7.
Ingen kan vara så sävlig.
Haha håller med 🤭 alltså kramarna, blicken och talet gör att han känns otroligt sliskig ibland. Speciellt på Amanda, usch.
2023-05-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Haha. Ja, jag säger inte att de har lyckas bra. Som sagt så tror jag att de har haft en frustration över tjejpakten, men att de har gjort det de har kunnat för att bryta den tycker jag har varit tydligt. Vad mer skulle de har gjort utan att "fuska"..

Jag tål inte heller gråtavsnitten jag har spolat det mesta av senaste avsnitten. Egentligen vill jag se vem deltagarna får brev ifrån för det säger en del om personerna men jag har knappt kollat på det heller.

TV4 plockar in icke psykist labila människor som du säger, men jag tycker de borde vara ännu modigare och ta in riktiga galningar. TV-tittarna gråter ju ut som små barn så fort det blir ett bråk eller lite "mobbning" (vilket jag inte heller vill se, men det är det det finns risk för när man tar in för trasiga idioter), så de vågar inte riktig.

Jag vet inte om det är samma som sköter farmen rekryteringarna men där känns det som att diagnoserna är lite fler och grövre vilket jag tycker gör farmen roligare.
Varför man vågar mer i andra länder är ju för att det inte finns samma gnäll kultur som i Sverige. Tänk dig vad många mailj tv4 får från brykärringar och byrgubbar där de ska tycka till om allt mjöligt. Folk gnäller så fort det händer nått men sen så gnäller de så fort det inte händer nått också,, fatta att vara TV4 och försöka balansera på den linjen.
Den svanska gnällkulturen fyller många syften, så som att kunder inte blir felbehandlade av företag eller att myndigheter ska sköta sina jobb osv. U.G bland annat är bra att det finns (som är ett "gnäll"program), men det är synd att gnället sträcker sig till underhållningsprogram på TV

Det är väl så att Robinson ska snälla äldre supersvenssons kunna se utan att sätta kaffet i vrångstrupen (tänker man). För att det är en dokusåpa ”från deras tid”

Nä håller med, ändra helt i detta koncept och in med diagnoserna och se till att de inte plockas direkt som i denna säsong då de två bråkigaste åkte ut direkt.
2023-05-19, 08:45
Medlem
Eftersom alla exkl Oscar och kanske Elin, men inklusive beavis har sagt att en tjej måste vinna, är väl det enda logiska att rösta ut beavis på söndag? Han bör ju rösta på sig själv!
2023-05-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Nä men det var inte exakt så de sa. Men de satt och "lärde" honom hur man är på och passar in på Södermalm. Och de har inre en tanke på att han är epitetet av anpassingsbar. Jag skulle vilja se någon av dom starta eget företag på påskön och lära sig tala Rapa nui. Nä han ska vara enligt deras sätt att se världen. Muppar

Ja detta tillfälle var ju det vidrigaste i hela Robinson. Hade önskat att Marcus hade insett där och då att dessa kommer aldrig acceptera mig och istället sagt sin mening rakt ut vad han tycker om dessas världsbild, vad de presterat hittills, och erfarenhet av livet.

Vilket jävla sätt, sitta och säga ”vi ska lära dig hur man passar in och utrycker sig” när de själva är genomfalska, kallar folk för fitta och pratar bakom ryggen. Fy fan vilka obehagliga typer. Är de ens från Stockholm, känns inflyttade.
2023-05-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja detta tillfälle var ju det vidrigaste i hela Robinson. Hade önskat att Marcus hade insett där och då att dessa kommer aldrig acceptera mig och istället sagt sin mening rakt ut vad han tycker om dessas världsbild, vad de presterat hittills, och erfarenhet av livet.

Vilket jävla sätt, sitta och säga ”vi ska lära dig hur man passar in och utrycker sig” när de själva är genomfalska, kallar folk för fitta och pratar bakom ryggen. Fy fan vilka obehagliga typer. Är de ens från Stockholm, känns inflyttade.
Ja men kom dom med detta förslaget med en slags social träning för att ironiska verkligen? Jag uppfattade det som att dom ville hans bästa till viss del.

Även om vi tycker om Marcus så behöver han faktiskt lite social träning för att återanpassas till Sverige. Nu har han väl inte tänkt att flytta tillbaka så det behövs väl inte men ändå

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in