2023-05-16, 20:13
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Hon gick ju inte med på hälften av taxeringsvärdet utan ville ha hälften av det riktiga värdet. Alltså borde hon ha fått minst 7,5 miljoner som R tagit nya lån för. Sen hade han säkert en del befintliga lån på huset som han sitter kvar med.

Mysiga räntekostnader varje månad 🤭

Hur mkt kan hon tänkas stoppa i fickan, med avseende på advokatkostnader och skatt?
Citera
2023-05-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Hur mkt kan hon tänkas stoppa i fickan, med avseende på advokatkostnader och skatt?

Blir det någon skatt? Han löser väl ut henne ur en bodelning.
Citera
2023-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Hon ser lite konstig ut på bild. Vad har hon för etnicitet? Någon som vet? Hon ser väldigt platt ut i ansiktet. Typ sprungit in i en vägg.
Citat från en artikel i NWT: https://www.nwt.se/2021/03/20/giselle-esse-olsson-om-glamour-gynkjolen-och-livet-med-rickard-olsson-6a7b4/
"– Jag är född i Östmark. Mamma drev Ica-affären efter mormor och morfar. Hennes pappa är från Kamerun. Han försvann tidigt i Giselles liv men kontakten finns kvar."
Citera
2023-05-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Citat från en artikel i NWT: https://www.nwt.se/2021/03/20/giselle-esse-olsson-om-glamour-gynkjolen-och-livet-med-rickard-olsson-6a7b4/
"– Jag är född i Östmark. Mamma drev Ica-affären efter mormor och morfar. Hennes pappa är från Kamerun. Han försvann tidigt i Giselles liv men kontakten finns kvar."

Aah, tack. Mulatt mao.
Citera
2023-05-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Aah, tack. Mulatt mao.

Kan inte låta bli att dra paralleller till Linda Staffs försvarstal. Båda väljer att bemöta softballsargumenten. Givetvis är båda oskyldiga straffrättsligt sett, men som det framgick i arga snickaren att hon måste ha halva huset, annars skulle det inte funka, för att sen meddela att det inte funkar ändå. En gigantisk förtroendeuppoffring från hans sida möts av ett extremt svek. En presumtiv partner måste inse att det är "going Dutch" som gäller med denna kvinna. Sätt upp ett Escudossystem, ja, det var ju i Solsidan man först hörde om det så Nacka, där jag förstår att hon bor nu (även efter flytten) gör ju att det går hand i hand så att säga.
Citera
2023-05-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Kan inte låta bli att dra paralleller till Linda Staffs försvarstal. Båda väljer att bemöta softballsargumenten. Givetvis är båda oskyldiga straffrättsligt sett, men som det framgick i arga snickaren att hon måste ha halva huset, annars skulle det inte funka, för att sen meddela att det inte funkar ändå. En gigantisk förtroendeuppoffring från hans sida möts av ett extremt svek. En presumtiv partner måste inse att det är "going Dutch" som gäller med denna kvinna. Sätt upp ett Escudossystem, ja, det var ju i Solsidan man först hörde om det så Nacka, där jag förstår att hon bor nu (även efter flytten) gör ju att det går hand i hand så att säga.

Ja, om inte det här hade varit hennes mål från början, utan hon varit kär på riktigt, hade hon ju självklart nöjt sig med en mindre summa för att kunna starta om, när det visade sig att det inte funkade.
Hon är en femme fatale, en laglig bedragare, ett svin helt enkelt. Men straffet kommer hennes barn att få ta, det kommer tisslas och tasslas runt dem. De kanske flyttar till Finland så småningom?
Citera
2023-05-17, 23:52
Medlem
Jag ser inga som helst problem med hennes agerande. Han gav henne halva huset och nu kasseras det ut. Kan tycka det är patetiskt av en man att gå ut i boden och gnälla.
Citera
2023-05-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag ser inga som helst problem med hennes agerande. Han gav henne halva huset och nu kasseras det ut. Kan tycka det är patetiskt av en man att gå ut i boden och gnälla.

Jag är glad att det är en person jag inte hyser några större sympatier för som blev drabbad. Rickard är en makalös gnällspik som älskar sig själv några snäpp för mycket. Med det sagt är jag nöjd med att inte en reko person blev drabbad. What goes around...

G har som sagt inte gjort något juridiskt fel. Samtidigt tror jag att du håller med om att hon är en sol och vårare. Om man inte tycker att det är fel så länge det är på rätt sida om lagen så har vi olika syn.

Uttrycket "sol och vårare" används vanligtvis för att beskriva en person som bedrar eller lurar andra, ofta genom att utnyttja deras förtroende eller genom att ge sken av att vara pålitlig och ärlig. Termen kan liknas vid att någon "spelar på solskenet och vårens ankomst" för att dölja sina verkliga avsikter eller för att få fördelar på bekostnad av andra.

En "sol och vårare" är alltså en person som utnyttjar sin charm, manipulativa förmåga eller skicklighet att ljuga för att få människor att tro på sina lögner eller bedrägerier. De kan använda sig av olika metoder och taktiker för att manipulera andra och dra nytta av dem, till exempel genom att lova stora vinster, framgång eller lycka för att få människor att investera i deras bedrägliga affärer eller projekt.

Det är viktigt att vara medveten om och vara försiktig med personer som kan vara sol och vårare, och att använda sunda omdömen och försiktighet vid interaktioner med främlingar eller när det gäller ekonomiska transaktioner. Att vara uppmärksam på varningssignaler, göra undersökningar och förlita sig på pålitliga källor kan hjälpa till att undvika att bli offer för bedrägeri eller manipulation.
Citera
2023-05-18, 15:56
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt.

Man kan tycka att det är väldigt festligt att Rickard faller offer för sin egen idioti, samtidigt som skaldjurs-Gigi uppenbarligen är en girig och obehaglig golddigger. Kanske till och med sol & vårare.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2023-05-18 kl. 16:54.
Citera
2023-05-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Jag är glad att det är en person jag inte hyser några större sympatier för som blev drabbad. Rickard är en makalös gnällspik som älskar sig själv några snäpp för mycket. Med det sagt är jag nöjd med att inte en reko person blev drabbad. What goes around...

G har som sagt inte gjort något juridiskt fel. Samtidigt tror jag att du håller med om att hon är en sol och vårare. Om man inte tycker att det är fel så länge det är på rätt sida om lagen så har vi olika syn.

Uttrycket "sol och vårare" används vanligtvis för att beskriva en person som bedrar eller lurar andra, ofta genom att utnyttja deras förtroende eller genom att ge sken av att vara pålitlig och ärlig. Termen kan liknas vid att någon "spelar på solskenet och vårens ankomst" för att dölja sina verkliga avsikter eller för att få fördelar på bekostnad av andra.

En "sol och vårare" är alltså en person som utnyttjar sin charm, manipulativa förmåga eller skicklighet att ljuga för att få människor att tro på sina lögner eller bedrägerier. De kan använda sig av olika metoder och taktiker för att manipulera andra och dra nytta av dem, till exempel genom att lova stora vinster, framgång eller lycka för att få människor att investera i deras bedrägliga affärer eller projekt.

Det är viktigt att vara medveten om och vara försiktig med personer som kan vara sol och vårare, och att använda sunda omdömen och försiktighet vid interaktioner med främlingar eller när det gäller ekonomiska transaktioner. Att vara uppmärksam på varningssignaler, göra undersökningar och förlita sig på pålitliga källor kan hjälpa till att undvika att bli offer för bedrägeri eller manipulation.

Fan vad du rantar......
Uttrycket "Sol - och Vårare" kommer sig av en annons som en Karl Vesterberg satte in i Stockholms-Tidningen 1916. I annonsen söker han sälskap med "en kvinna ur arbetarklassen el. dyl. Gärna med en förmögenhet. Svar till "Sol och Vår"
Det är efter honom man har myntat uttrycket "Sol - och Vårare"
"Skaldjurs-Giggi" är definitivt en "Sol - och Vårare".
Citera
2023-05-21, 02:27
Medlem
Troligen höga lån på huset, han har i tidigare intervjuer sagt att han bränner det mesta av plus både han och sitt bolag hos kronofogden.
Kan ha kommit 'billigt' undan
Ser inte ut som han skulle ha en chans att få lån på mer än 2-3. Milj om man läser senaste bokslut ,lön m.m
Citera
2023-06-01, 07:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Funderar på att skriva en bok:

Citat:
– Jag har tagit kontakt med ett förlag, den där boken som ska skrivas, det kanske är dags för den nu. Sedan har jag lite tv-program som ligger i pitch

https://www.expressen.se/noje/rickard-olssons-nya-liv-efter-skilsmassan-uppskattar-det-lilla/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in