Citat:
Ursprungligen postat av
Solinvictus86
Jag ser inga som helst problem med hennes agerande. Han gav henne halva huset och nu kasseras det ut. Kan tycka det är patetiskt av en man att gå ut i boden och gnälla.
Jag är glad att det är en person jag inte hyser några större sympatier för som blev drabbad. Rickard är en makalös gnällspik som älskar sig själv några snäpp för mycket. Med det sagt är jag nöjd med att inte en reko person blev drabbad. What goes around...
G har som sagt inte gjort något juridiskt fel. Samtidigt tror jag att du håller med om att hon är en sol och vårare. Om man inte tycker att det är fel så länge det är på rätt sida om lagen så har vi olika syn.
Uttrycket "sol och vårare" används vanligtvis för att beskriva en person som bedrar eller lurar andra, ofta genom att utnyttja deras förtroende eller genom att ge sken av att vara pålitlig och ärlig. Termen kan liknas vid att någon "spelar på solskenet och vårens ankomst" för att dölja sina verkliga avsikter eller för att få fördelar på bekostnad av andra.
En "sol och vårare" är alltså en person som utnyttjar sin charm, manipulativa förmåga eller skicklighet att ljuga för att få människor att tro på sina lögner eller bedrägerier. De kan använda sig av olika metoder och taktiker för att manipulera andra och dra nytta av dem, till exempel genom att lova stora vinster, framgång eller lycka för att få människor att investera i deras bedrägliga affärer eller projekt.
Det är viktigt att vara medveten om och vara försiktig med personer som kan vara sol och vårare, och att använda sunda omdömen och försiktighet vid interaktioner med främlingar eller när det gäller ekonomiska transaktioner. Att vara uppmärksam på varningssignaler, göra undersökningar och förlita sig på pålitliga källor kan hjälpa till att undvika att bli offer för bedrägeri eller manipulation.