2023-05-16, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Hon gick ju inte med på hälften av taxeringsvärdet utan ville ha hälften av det riktiga värdet. Alltså borde hon ha fått minst 7,5 miljoner som R tagit nya lån för. Sen hade han säkert en del befintliga lån på huset som han sitter kvar med.

Mysiga räntekostnader varje månad 🤭
Han kan ju faktiskt hyra ut boden..för en saftig hyra dessutom tror jag snälla vänner hjälpte honom med pengar
Senast redigerad av Elins92 2023-05-16 kl. 07:49.
Citera
2023-05-16, 07:53
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Men hur i helvete tänkte han när han skrev över halva huset till henne precis i början? Tänkte han med K-ken? Kåken är värderad till över 8 miljoner så hon bör ha fått runt 4 miljoner. Inte dåligt att tjäna 4 miljoner på 2 år. Är tydligen inget hon skäms över heller. Det finns riktiga Gold Diggers och Richard har fått lära sig en dyr läxa.

Tyvärr inte den första och heller inte den sista. Tänker med k*ken.
Citera
2023-05-16, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4qQeR/rickard-olsson-lamnar-boden-och-flyttat-hem

Kanske fick 5 mille? Snåla och leta jobb behöver han iaf göra...

Skulle tippa på att han erbjudit någonstans mellan marknadsvärdet och taxeringsvärdet?

Någonstans kring 6 miljoner är troligt. Det är också en summa han kunnat få ihop genom att belåna huset. Att erbjudandet var tidsbegränsat antyder att det var förmånligt för Rickard. Det är ett välbeprövat och effektivt sätt att få någon att nappa. 6M är förmånligt för Rickard rent ekonomiskt. Men om han tidigare erbjudit betydligt mindre och nu erbjuder 6M så framstår 6M som bra i jämförelse.

Möjligt också att han hotat med domstol och att det var ett "slutbud". Så advokaten ska vara nöjd. Psykisk och ekonomisk press samt marknadsföringsknep för att få henne på kroken.

Gigi har säkert känt av att hon fått ett rykte som Golddigger och kände att det var dags att gå vidare. Hon har redan pushat detta långt längre än rimligt...

Grattis till Rickard för att han har huset tillbaka. Härligt för dottern att kunna besöka sitt barndomshem igen.

Gigi kan skriva en bok om hur man som kvinna kan bli rik på kort tid. 6M i "lön" på två år är inte illa!
Senast redigerad av Mafia 2023-05-16 kl. 08:43.
Citera
2023-05-16, 09:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Och som ett extra hån är hela huset numera Gigi-designat efter att hon pushat på för att ”blåsa ur” hela kåken. Så han får ständiga påminnelser om Gigi i alla materialval överallt 😊
Citera
2023-05-16, 09:31
Medlem
Vem blir näste man hon blåser??

Kan bara hoppas att hennes rykte som golddigger sprider sig som en löpeld.
Citera
2023-05-16, 11:38
Medlem
Enydrions avatar
Extra kul att hon säger att hon tog pengarna fast hon inte hade någonstans att flytta till...

För att extra tydligt markera att det bara var pengar hon var ute efter...
Citera
2023-05-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Extra kul att hon säger att hon tog pengarna fast hon inte hade någonstans att flytta till...

För att extra tydligt markera att det bara var pengar hon var ute efter...

Antar att hon vill framstå som storsint men det blir bara fel. Det låter riktigt illa faktiskt. Gigi är beredd att göra barnen hemlösa bara summan är rätt.
"Det var i tisdags förra veckan som jag fick ett förslag av Rickard om en summa, men då skulle jag vara ute ur huset på fredagen om jag godtog det. Jag hade ingenstans att bo, men jag valde ändå att ta det."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4qQeR/rickard-olsson-lamnar-boden-och-flyttat-hem

Sedan är det märkligt att hon inte pratar om barnen. "Jag hade ingenstans att bo". Barnen då?

Gigi hade ju kunnat svara med att hon går med på det men att hon måste hitta en bostad för henne och barnen först. Hon ville väl inte riskera att Rickard skulle ångra sig. Sanslöst vilken pengahungrig människa.
Senast redigerad av Mafia 2023-05-16 kl. 17:33.
Citera
2023-05-16, 17:41
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag tänker på ett program han hade där han sa till de inringande "Puss och kram och nyp i stjärten". Märkligt att inga feminister reagerade på det.
Citera
2023-05-16, 18:34
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jag tänker på ett program han hade där han sa till de inringande "Puss och kram och nyp i stjärten". Märkligt att inga feminister reagerade på det.
Bingolotto
Han är en trevlig kille, som råkade bli kär i ett stolpskott.
Kom igen à
Rickard, knullaär det jättegott om, och det kostar bara den stunden du trär in svålbonken, sedan är det adjö och tack samt mot nya Järva mål
Citera
2023-05-16, 18:48
Medlem
Jag undrar varför så många "kändisar" involverar sig med noggers, bladingar och araber. Det går ju så som alltid åt helvete. Lär de sig ingenting? Är alla dumma i hela huvudet? Nakna, fattiga och lurade och ensamma och utskrattade står de där varje gång.
Citera
2023-05-16, 19:21
Medlem
Hon ser lite konstig ut på bild. Vad har hon för etnicitet? Någon som vet? Hon ser väldigt platt ut i ansiktet. Typ sprungit in i en vägg.
Citera
2023-05-16, 19:40
Medlem
Den här åldrades inte så väl.

Från Hänt:

Giselle har lagt till Olsson i sitt efternamn och Rickard har lagt till Essé.

Vad betyder det för er?
– Det betyder att man ska bli gamla tillsammans, säger han och berättar att relationen fördjupas hela tiden.
Vi förstod varandra på ett mentalt plan som var jävligt häftigt. Så där har vi en trygg bas, säger han.

Känner du en tacksamhet gentemot Tinder idag?
– Ja, algoritmerna på Tinder. Jag är tacksam för att hon satt på en surfbräda och jag älskar att surfa. Så jag tänkte ”tänk om”. Och så blev det.

Undrar om Rickard kan stämma Tinder för dåliga algoritmer?

Han hade en plan, hon en annan…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in