2023-05-17, 23:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
En del ser spöken, andra ser kvinnohat. Jag ser att västerländska kvinnor är världshistoriens mest priviligierade individer. Men, men mycket vill ha mer antar jag?...

Män och kvinnor i väst är mycket privilegierade ja. Kvinnor i väst har idag samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män i väst. En del tolkar detta som manshat och det är fan bara sorgligt och patetiskt.

Men menar du alltså på fullt allvar att den absoluta majoriteten av kvinnorna i Sverige hatar männen i Sverige och vill ta ifrån männen alla deras mänskliga rättigheter och kallar dem för bland annat "parasiter"?

Hatar din mamma dig? Dina kvinnliga medarbetare? Din frisör? Din läkare? Osv. Alla dessa kvinnor hatar dig?
Senast redigerad av Jenny9 2023-05-17 kl. 23:26.
Citera
2023-05-17, 23:27
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män och kvinnor i väst är mycket privilegierade ja. Kvinnor i väst har idag samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män i väst. En del tolkar detta som manshat och det är fan bara sorgligt och patetiskt.

Men menar du alltså på fullt allvar att den absoluta majoriteten av kvinnorna i Sverige hatar männen i Sverige och vill ta ifrån männen alla deras mänskliga rättigheter och kallar dem för bland annat "parasiter"?

Ja, jag menar det på fullt allvar. Kvinnor har på artificiell väg berövat män på rättigheter som de förtjänar mer än kvinnor.
Citera
2023-05-17, 23:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, jag menar det på fullt allvar. Kvinnor har på artificiell väg berövat män på rättigheter som de förtjänar mer än kvinnor.

Vilka rättigheter?
Citera
2023-05-17, 23:32
Medlem
Citat:
En del ser spöken, andra ser kvinnohat. Jag ser att västerländska kvinnor är världshistoriens mest priviligierade individer. Men, men mycket vill ha mer antar jag?...

Världshistoriens mest priviligerade grupp är vita, heterosexuella, medelålders män.
Citera
2023-05-17, 23:34
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Världshistoriens mest priviligerade grupp är vita, heterosexuella, medelålders män.

Du menar alla bönder och knektar som svalt ihjäl och dog i krigen för sina familjers skull?
Citera
2023-05-17, 23:34
Medlem
Citat:
På "artificiell" väg?

Nu börjar du bli riktigt underhållande...
Citera
2023-05-17, 23:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
På "artificiell" väg?

Nu börjar du bli riktigt underhållande...

Ja, vad vore kvinnor utan mäns skattepengar?
Citera
2023-05-17, 23:36
Medlem
Citat:
Du menar alla bönder och knektar som svalt ihjäl och dog i krigen för sina familjers skull?

under samma tid som betydligt fler kvinnor dog i barnsäng, ( dvs VERKLIGEN för "sin familjs skull")
eller svalt ihjäl pga krig som några gubbar startat nånstans för sitt eget intresse skull.
Citera
2023-05-17, 23:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Du skulle hellre betala fullt pris för läkemedel, vård, barnomsorg, skola, polis, militär/vapen, osv?
Citera
2023-05-17, 23:38
Medlem
Citat:
Och vad vore män tror du utan kvinnor, eller vad kivnnor ger män och samhället?

Det stora skälet till att män som du hatar kvinnor, är för att ni vet om att ni är fan så mycket mer beroende av kvinnor än tvärtom, och det uthärdar ni inte.
Citera
2023-05-17, 23:38
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du skulle hellre betala fullt pris för läkemedel, vård, barnomsorg, skola, polis, militär/vapen, osv?

Jag betalar ju redan nu mer än fullt pris. Inget fungerar som det ska. Jag betalar för idioter också, via skattesedeln.
Citera
2023-05-17, 23:41
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Och vad vore män tror du utan kvinnor, eller vad kivnnor ger män och samhället?

Det stora skälet till att män som du hatar kvinnor, är för att ni vet om att ni är fan så mycket mer beroende av kvinnor än tvärtom, och det uthärdar ni inte.

Jag hatar inte kvinnor. Jag är gift och har barn som nu är vuxna. Jag hatar däremot en viss kategori av kvinnor. Kvinnor som kräver mer i utbyte än vad de levererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in