2023-05-17, 19:51
Medlem
zombie-nations avatar
Man kan sätta ut och in Risperdal lite som man vill, på låg dos fungerar den precis som TS vill. Kanske värt ett försök?
Citera
2023-05-17, 19:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Det håller jag för mig själv, även om det nog går att lista ut.
Blir svårt att ge vettiga förslag.
Svårigheter att filtrera intryck som den leder till irritation; intressant med NP och alltså centralstimulerande som lösning.
Irritation som vanlig beståndsdel i svajigt stämningsläge i samband med bipolär diagnos; lamictal eller ställa in lithium dos.
Irritation som en del av ångest och nedstämdhet för depression: ssri justering eller insättning.
Benzo kommer du nog aldrig få för irritation som sådan om det är hela problemet.
Citera
2023-05-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Diazepam långtidsverkande effektiv benzo som gör mycket på liten dosering. 10mg per dag skulle göra dunder i ditt fall.

Du är inte ensam om att mena det. Jag blir onekligen nyfiken. Men det verkar klurigt att få det utskrivet.
Citera
2023-05-17, 19:59
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Vad GABA-affinitet betyder har jag ingen aning om. Googlade och hittade inte ett skit. Affinitet betyder släktskap, så mycket vet jag. Och jag vet att alkohol i mitt fall endast fungerar som humörhöjare om jag redan mår bra, inte som sinnesavskärmare i sensoriskt besvärliga sammanhang.
Affinitet betyder graden det verksamma ämnet är agonistiska/antagonistiska till målcellen, i detta fall samtliga eller specifika GABA-receptorer.
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanFingersvamp
Ja Alimemazin kan man väl ge ts men det är väl helt onödigt att sno Olanzapin från psykossjuka människor bara för att vi har en tjurig kille nånstans i landet som är lite ”irritabel”. Det är ju lika onödigt som att sno Stesolid från en ångestsjuk person bara för att ts är lite ”irritabel”.
Psykofarmaka industrin råder det ingen brist i tillverkning på. Värre är det med riktig medicin. Dock saknar jag dem riktigt gamla antipsykotiska. Man blev riktigt bra dämpad av dem. Lobotomerad nästan. Men de flesta avvecklades på 90talet.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-05-17 kl. 20:02.
Citera
2023-05-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Blir svårt att ge vettiga förslag.
Svårigheter att filtrera intryck som den leder till irritation; intressant med NP och alltså centralstimulerande som lösning.
Irritation som vanlig beståndsdel i svajigt stämningsläge i samband med bipolär diagnos; lamictal eller ställa in lithium dos.
Irritation som en del av ångest och nedstämdhet för depression: ssri justering eller insättning.
Benzo kommer du nog aldrig få för irritation som sådan om det är hela problemet.

Det som är viktigt att känna till här är att irritationen och aggressiviteten jag talar om är den direkta följden av perceptionsstörningar, alltså sjuklig överkänslighet för sinnesintryck. Det är inte så att jag går omkring och är på dåligt humör i största allmänhet, utan det är ljud- känsel- och synintryck som gör mig förbannad, ofta plötsliga sådana. Det kan räcka med att kylskåpet knäpper till för att jag skall få ett utbrott som varar i en halvtimma.

Detta är förstås ett enormt bekymmer om jag måste gå på stan och uträtta ärenden. Jag skulle alltså först behöva ta en medicin som trubbar av mig ordentligt.
Citera
2023-05-17, 20:02
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Det som är viktigt att känna till här är att irritationen och aggressiviteten jag talar om är den direkta följden av perceptionsstörningar, alltså sjuklig överkänslighet för sinnesintryck. Det är inte så att jag går omkring och är på dåligt humör i största allmänhet, utan det är ljud- känsel- och synintryck som gör mig förbannad, ofta plötsliga sådana. Det kan räcka med att kylskåpet knäpper till för att jag skall få ett utbrott som varar i en halvtimma.

Detta är förstås ett enormt bekymmer om jag måste gå på stan och uträtta ärenden. Jag skulle alltså först behöva ta en medicin som trubbar av mig ordentligt.
Du har alltså autism? Jag blir också förolämpad av sinnesintryck, det gör mig glad. För det bekräftar att samhället är så i botten av pisshinken till värld som vi lever i. Och att jag har som mål att nå något högre än att vara i det som jag avskyr.
Citera
2023-05-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Dock saknar jag de riktigt gamla antipsykotiska. Man blev riktigt bra dämpad av dem. Lobotomerad nästan. Men de flesta avvecklades på 90talet.

Så synd.
Citera
2023-05-17, 20:15
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Finns det någon medicin att ta om man blir irriterad och förbannad på nästan allt i vardagen? En medicin som dämpar effektivt och som man kan ta vid behov, utan alltför otrevliga biverkningar.

Risperdal används mot irritabilitet i personer med autism.
Att ta vid behov tror jag inte fungerar, utan det är en medicin du tar varje dag.
Citera
2023-05-17, 20:15
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Så synd.
De idag är mycket mer målinriktade. De gamla var flum eller starka. Du verkar inte ha annat än överkänslighet som problem. Väx upp så blir det bra!
Citera
2023-05-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Man kan sätta ut och in Risperdal lite som man vill, på låg dos fungerar den precis som TS vill. Kanske värt ett försök?

En läkare ville tvinga i mig Risperdal en gång. Då sade jag nej, på ett sådant sätt att han ombestämde sig. Men det kanske var dumt.
Citera
2023-05-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
De idag är mycket mer målinriktade. De gamla var flum eller starka. Du verkar inte ha annat än överkänslighet som problem. Väx upp så blir det bra!

Låter inte som någon vidare kvalificerad analys.
Citera
2023-05-17, 20:25
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Låter inte som någon vidare kvalificerad analys.
Du har ingen aning om någonting, men påstår prompt att du behöver det starkaste som finns, för att du blir illa berörd av att det luktar skit ute. Jodå, det är tillräckligt träffsäkert. Och du kommer hitta vägar framåt utan droger. Men din retardation (då du kan specialord så mycket förstår du mig nog rätt) är rent av provocerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in