2023-05-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Har du frågat hur ofta du måste tanka?
Det är ju som vanligt, man tankar varje månad som på comviqs hemsida. Dom erbjuder fastpris 345 för nästan 60% rabatt på hemsidan. Riktigt fett om ni frågar mig. Har köpt tank också och allt funkat smidigt och bra!
Citera
2023-05-04, 20:06
Medlem
Funkar smidigt med Comviq Fastpris 345. Det är chill.
Citera
2023-05-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Trodde man skulle kunna hitta folk via telefonnummer numera men icke sa nicke. Har lite grejor ute till försäljning men det finns liksom inte på kartan att man åker och möter upp någon luffare som vill vara anonym.

Nej, man kan ju välja att ens nummer inte ska finnas på diverse sajter som Hitta, Eniro med flera. Jag tror att många missförstod hela grejen och trodde att deras nummer skulle finnas överallt.
Citera
2023-05-07, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emililindome
Det är ju som vanligt, man tankar varje månad som på comviqs hemsida. Dom erbjuder fastpris 345 för nästan 60% rabatt på hemsidan. Riktigt fett om ni frågar mig. Har köpt tank också och allt funkat smidigt och bra!
Kan bekräfta också, funkat bra.
Citera
2023-05-11, 01:26
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Trodde man skulle kunna hitta folk via telefonnummer numera men icke sa nicke. Har lite grejor ute till försäljning men det finns liksom inte på kartan att man åker och möter upp någon luffare som vill vara anonym.

googla eller swisha 1 kr svårare än så är det inte
Citera
2023-05-11, 01:45
Medlem
Gerhardts avatar
Nå´n som testat "Företaget Potatisgris hjälper medborgare med anonyma kontantkort"?

https://nyadagbladet.se/it-overvakning/foretaget-potatisgris-hjalper-medborgare-med-anonyma-kontantkort/
Citera
2023-05-11, 14:42
Medlem
Mogaku-sans avatar
Brottsligt att underlätta för amerikanska turister?

Tänkte en tanke när jag kanske för 25:e gången kollade igenom detta klippet med en stackars kvinna som hade problem med att registrera sitt kontantkort.
Citat:
Här nekas Silvana mobiltelefoni – nya lagen skapar problem

Alla oregistrerade mobilabonnemang kommer att sluta fungera i februari nästa år. Registreringen löser man enkelt med ett svenskt personnummer, men för asylsökande med comviq-abonnemang är detta omöjligt. SVT testade fem olika ombud i Växjö.

SVT testar fem ombud i Växjö
Silvana har ett samordningsnummer som enligt den nya lagen ska räcka för att få kontantkortet registrerat. Men trots det blir hon gång på gång nekad registrering.

SVT följer med Silvana till fem olika comviq-ombud runt om i Växjö och alla svarar på liknande sätt. ”Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig, det går inte”.

Fysiskt pass ska räcka
Utlänningar som saknar ett personnummer kan registrera ett kontantkort med sitt pass. Migrationsverket behåller dock asylsökandens pass under hela asylprocessen och Silvana har bara en passkopia som inte godtas av ombuden. Och hon kan inte lösa ut ett nytt kontantkort heller.

”Det är samma sak där, vi måste ha ett svenskt personnummer och samordningsnummer slår inte igenom i systemet”, säger ett ombud på COOP.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/ny-lag-asylsokande-kan-sta-utan-mobilabonnemang
Hade det Comviq kontantkort bara att vara att beställa hem och sedan ge bort till vänner till min amerikanska flickvän? Typ vara en proxyserver vid beställning och Comviq har som policy att enbart aktivera simkort i Sverige. "Vi förbehåller oss rätten att inte aktivera innehållstjänster på SIM-kort som aktiverats i utlandet " Comviq/Tele2

Flickvännens kompisar får enbart sitt kontantkort mot att dom övertar numret genom att registrera numret på sitt pass. Dom får alltså inget kontantkort gratis av mig om dom inte går med på villkoren utan då får dom snällt betala för ett tomt kontantkort på Pressbyrån.
Citat:
Kommer mitt nummer och namn synas hos nummerupplysningen?
Nej, ditt nummer och namn kommer inte synas hos nummerupplysningen förrän du aktivt valt detta. Vill du att ditt nummer ska vara sökbart hos nummerupplysningen kan du enkelt ändra det på Mitt Konto och i Comviq-appen.

Kan jag registrera flera kontantkort?
Javisst! Det finns ingen begränsning på hur många kontantkort du kan registrera.

Kan jag överlåta / registrera ett redan registrerat kort på en annan person?
Ja du kan överlåta ett registrerat kort. Den förra ägarens uppgifter skrivs över.

Hur gör jag som bor i utlandet?
Om du bor i ett annat land än Sverige, och därför saknar svensk folkbokföringdsadress, kan du registrera dig på webben med giltig ID-handling via Veriff eller gå till en av våra fysiska återförsäljare i Sverige.

För att kunna registrera dig på webben med BankID behöver du vara folkbokförd i Sverige.

Hur avregistrerar jag kontantkortet?
Du kan enkelt avregistrera kontantkortet när du vill. Kontakta Kundservice så hjälper de dig.

Källa: comviq.se
Citat:
Hur registrerar jag mitt kontantkort?
Registrera enklast med BankID eller giltig ID-handling via Veriff (Foto-ID) här på comviq.se.

Eller registrera med BankID, via Veriff (photo-ID), giltig ID-handling (körkort, pass eller ID-kort) och LMA-kort (Migrationsverket) hos en Comviq-återförsäljare:

ATG-ombud
ICA
Pressbyrån (även med utländsk ID-handling, LMA-kort och som företag)
7-Eleven (även med utländsk ID-handling, LMA-kort och som företag)
Circle K (även med utländsk ID-handling, LMA-kort och som företag)
OKQ8
Din lokala kiosk (även med utländsk ID-handling, LMA-kort och som företag)
När kontantkortet är registrerat ser du det i Comviq-appen och i Mitt Konto.
Senast redigerad av Mogaku-san 2023-05-11 kl. 14:46.
Citera
2023-05-16, 10:09
Medlem
Mogaku-sans avatar
Telenor kontantkort för amerikanska turister

Tänkte att det ju borde ju gå att dra iväg en beställning på Telenor kontantkort och därmed kunna plocka ut några bra nummer.

För visst borde det ju vara fullt möjligt för någon annan person att överta numret genom att registrera över numret på sitt utländska pass?

Det följer ju med ett välkomstbrev från Telenor till varje kontantkort och då borde det ju bara vara att gå till närmaste Telenor butik och därmed kunna ge bort numret till kompisar till min amerikanska flickvän.

Det finns ju faktiskt en del personer som faktiskt föredrar att kunna besöka en fysisk butik och Telenor har ju dessutom butiker i stort sett över hela Sverige.

Jag kommer inte att ta betalt för kontantkorten även om jag mycket väl kunde. Så länge det inte finns någon saldoladdning som jag laddat på så får dom överta kontantkortet för 0 kr.

Telenors kontantkort kan man ladda med 50 kr och då borde ju det vara max vad jag skulle vilja ha för att ha förmedlat denna service.

Amerikanare kan ju inte själva beställa Svenska kontantkort på nätet utan de måste skaffa ett här i Sverige.

Varför då inte samtidigt vilja underlätta för dom för sen kan dom ju själva fylla på och göra vad dom vill med kontantkortet. USA förmedlade ju ändå en riktig flickvän till mig.

Det är skillnad på att vara en proxyserver när det gäller att förmedla kontantkort som inte är tänkta att användas jämfört med att vara en målvakt som står på kriminellas knarknummer.
Senast redigerad av Mogaku-san 2023-05-16 kl. 10:11.
Citera
2023-05-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Tänkte att det ju borde ju gå att dra iväg en beställning på Telenor kontantkort och därmed kunna plocka ut några bra nummer.

För visst borde det ju vara fullt möjligt för någon annan person att överta numret genom att registrera över numret på sitt utländska pass?

Det följer ju med ett välkomstbrev från Telenor till varje kontantkort och då borde det ju bara vara att gå till närmaste Telenor butik och därmed kunna ge bort numret till kompisar till min amerikanska flickvän.

Det finns ju faktiskt en del personer som faktiskt föredrar att kunna besöka en fysisk butik och Telenor har ju dessutom butiker i stort sett över hela Sverige.

Jag kommer inte att ta betalt för kontantkorten även om jag mycket väl kunde. Så länge det inte finns någon saldoladdning som jag laddat på så får dom överta kontantkortet för 0 kr.

Telenors kontantkort kan man ladda med 50 kr och då borde ju det vara max vad jag skulle vilja ha för att ha förmedlat denna service.

Amerikanare kan ju inte själva beställa Svenska kontantkort på nätet utan de måste skaffa ett här i Sverige.

Varför då inte samtidigt vilja underlätta för dom för sen kan dom ju själva fylla på och göra vad dom vill med kontantkortet. USA förmedlade ju ändå en riktig flickvän till mig.

Det är skillnad på att vara en proxyserver när det gäller att förmedla kontantkort som inte är tänkta att användas jämfört med att vara en målvakt som står på kriminellas knarknummer.

Några använder sig av simkort från andra EU-länder och kör endast Whatsapp. Förhoppningsvis har POLISEN och/eller FRA koll på detta.
Citera
2023-05-17, 09:13
Medlem
Mullrets avatar
Blev uppringd senaste veckan av tre olika mobiler. Svarade inte då jag inte kände igen nummerna.

Men, när man googlade nummerna så hittades de inte. Tycker det är märkligt att kontantkorten forfarande är anonyma.

Och operatörerna hade jag aldrig hört talas om. Märkliga namn.
Citera
2023-05-17, 09:43
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blev uppringd senaste veckan av tre olika mobiler. Svarade inte då jag inte kände igen nummerna.

Men, när man googlade nummerna så hittades de inte. Tycker det är märkligt att kontantkorten forfarande är anonyma.

Och operatörerna hade jag aldrig hört talas om. Märkliga namn.

Man kan fortfarande välja att ha hemligt nummer det är inte borttaget.
Citera
2023-05-17, 10:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Man kan fortfarande välja att ha hemligt nummer det är inte borttaget.

Såklart. Men nummerna syntes tydligt. Men de fanns inte på exvis merinfo.

Om inte det är hittepå nummer och telefonen är programmerad visa annat än det riktiga numret.

Som man exvis kan göra i ett mailprogram. Byta avsändare alltså.
Senast redigerad av Mullret 2023-05-17 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in