2023-02-10, 15:01
Medlem
Behöver man registrera kontantkort i Danmark och har dom Lycamobile kontantkort? Funkar korten i Sverige? Jag har för mig att när man använder ett SIM-kort från nåt annat land en längre period kommer inte funka längre sen. Någonting med Roaming eller nåt. Kan nån klargöra hur det funkar att använda SIM-kort från nån annan EU land i Sverige? Sen undrar jag om man kan fylla på kontantkort från nåt annat land i Sverige?
Citera
2023-02-12, 17:04
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPIGOD
Du menar 399:- för och fylla på som ska räcka för 30 dagar? Varför står det 529:- på hemsidan? Är det ett startpaket med SIM-kort med samtal/sms/surf för 529:-? Kommer dom fixa nån email så man kan handla utan att använda Signal vilket avslöjar ens identitet via nummret tills man har deras SIM?

FÖR du betalar för simkort och laddnig. Kan ordna fram en mail t dig bara skicka PM.

Sen påladdning står ju 399kr.
Citera
2023-02-12, 17:07
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPIGOD
Behöver man registrera kontantkort i Danmark och har dom Lycamobile kontantkort? Funkar korten i Sverige? Jag har för mig att när man använder ett SIM-kort från nåt annat land en längre period kommer inte funka längre sen. Någonting med Roaming eller nåt. Kan nån klargöra hur det funkar att använda SIM-kort från nån annan EU land i Sverige? Sen undrar jag om man kan fylla på kontantkort från nåt annat land i Sverige?

Funkat sen lagen infördes för oss med LycaMobile.
Du slår på DATA-ROAMING vilket innebär att du surfar för samma pris i hela EU.

sen kommer den ansluta till närmsta mast och typ stå telenor 4G.

Om du ska ladda dom får du ju köpa av såna som säljer dessa tjänster som har folk i danmark som köpåer laddningar sår man koden.
Citera
2023-03-07, 11:33
Medlem
Fick mitt comviq kontantkort reggat och klart från en sida i sverige, nu kan man köra på som vanligt o ladda på kioskerna som innan Får man länka här så kan jag dela med mig ? kostade en 800 och de kunde regga mitt egna kort..
Citera
2023-03-07, 13:59
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingo855
Fick mitt comviq kontantkort reggat och klart från en sida i sverige, nu kan man köra på som vanligt o ladda på kioskerna som innan Får man länka här så kan jag dela med mig ? kostade en 800 och de kunde regga mitt egna kort..

Varför har du betalat 800 kr för att registrera ditt kontantkort? Det är ju gratis och väldigt lätt.
Citera
2023-03-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Varför har du betalat 800 kr för att registrera ditt kontantkort? Det är ju gratis och väldigt lätt.

Hela den här tråden handlar väl om att man vill fortsätta vara anonym? Då vill jag väl inte registrera kortet i mitt namn? De som erbjuder lösningar för oss att fortsätta vara anonyma vill väl ha sin slant o passar på. Har du något sätt som är gratis så får du gärna skicka ett pm
Citera
2023-03-20, 14:56
Medlem
Mogaku-sans avatar
Löste det sig med registrering i butik och kiosk med id-handling, pass?

Tänker med inslag av detta med någon asylsökande månaderna före 1 februari 2023.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/ny-lag-asylsokande-kan-sta-utan-mobilabonnemang

Flickvännens kontantkort står på mig men vill flytta över dom på henne så fort hon kommer hit till Sverige. Jag valde Halebop och Telenor utifrån att Halebop räcker med att fylla på med 1 kr och Telenor då dom har en butik.
Citera
2023-04-22, 17:14
Medlem
Allt vi behöver är ICDNumret, om du ej har det.

Är det detta de menar? Verkar inte finnas något som heter ICD nummer?

ICCID eller ICC-nummer är SIM-kortets unika serienummer på 20 siffror. Du hittar det på ditt SIM-kort i fyra rader. Det står också på kortet som du tryckte ut SIM-kortet från.
Citera
2023-05-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Kan någon här inne hjälpa mig och beställa detta oregistrerade?

Hur går man tillväga om man inte har Telegram? Och om man skaffar det, hur når man detta företag? Har de inget namn?

Någon som kan ge detta företag grönt ljus? Är det scam eller grönt? Hur snabbt får man kontantkortet hem?
Kan gröna, testade och allt funka perfekt mitt kort blev reggat på 10 min 👍
Citera
2023-05-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emililindome

Vad fick du i priset? Betalade du för ett kort? Fyllde du på det själv ute, eller fick du påfyllning i priset? Hur länge håller kortet? Kan man ha det i ett helt år? Kan ju vara rätt segt om man måste tanka på ett kontantkort varje månad.
Citera
2023-05-02, 13:52
Medlem
halaltarzans avatar
Trodde man skulle kunna hitta folk via telefonnummer numera men icke sa nicke. Har lite grejor ute till försäljning men det finns liksom inte på kartan att man åker och möter upp någon luffare som vill vara anonym.
Citera
2023-05-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emililindome

Har du frågat hur ofta du måste tanka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto