2023-05-12, 09:41
  #6325
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Annat ljud i skällan är det i Facebookgruppen. Där är de favoriterna. Och det är väl den enda feedbacken som Martin lyssnar på
Den är väl bara öppen för patrons va? Gissar folk är fegare under eget namn.

PS. Saknar Fanny Aggazzi. Och så hoppas jag på att Carin Sollenberg kommer tillbaks från morsa-livet snart.
Citera
2023-05-16, 09:57
  #6326
Medlem
ungtkaffes avatar
Otroligt att Martin dra till sig alla dessa störiga människor. Vi har Jesper som bor på ett LLS-boende, Improgänget som alla har en extra kromosom var och nu denna Jack? för i helvete vilken störig jävel. Man trodde att ingen kunde toppa LSS-boendet som Martin har samarbete med/ få bidrag från kommunen för låta lajva radiopratare för två timmar (makeawishsverige). AMK är ett sjunka skepp, går ju inte att lyssna på skiten längre...
__________________
Senast redigerad av ungtkaffe 2023-05-16 kl. 10:00.
Citera
2023-05-16, 12:21
  #6327
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Otroligt att Martin dra till sig alla dessa störiga människor. Vi har Jesper som bor på ett LLS-boende, Improgänget som alla har en extra kromosom var och nu denna Jack? för i helvete vilken störig jävel. Man trodde att ingen kunde toppa LSS-boendet som Martin har samarbete med/ få bidrag från kommunen för låta lajva radiopratare för två timmar (makeawishsverige). AMK är ett sjunka skepp, går ju inte att lyssna på skiten längre...
Sen har vi han som alltid promote:ar sina barnböcker och nästa säsong av julkalendern på SVT, som jag inte heller tycker är rolig. Och hon som pendlar från Linköping och har en Patreon för att finansiera hennes tågbiljetter, som inte heller är kul. Känns som att det är få komiker kvar i AMK?

Vilka andra poddar ska man istället lyssna på? T.ex. lyssnar jag på Specialisterna Podcast, där man kan höra både Albin Olsson och Simon Gärdenfors (samt Mr Cool). Albin Olsson var ju tidigare med i AMK, men aldrig längre. Antar att fler komiker som tidigare varit i AMK, numera är med i andra poddar istället?
Citera
2023-05-16, 12:33
  #6328
Medlem
Run3s avatar
Och glöm inte Sebastian Järpehag. Har aldrig läst någon säga något positivt om honom. Men har tappat hoppat om att han någonsin kommer sluta gästa AMK. Det är väl för att han, enligt rykte, förser Martin Soneby med droger.
__________________
Senast redigerad av Run3 2023-05-16 kl. 12:37.
Citera
2023-05-16, 13:15
  #6329
Medlem
st33rs avatar
Jack Moj har blivit den nya "tappar all lust att lyssna om han är med" , han bildar tillsammans med Agnes Matsdotter, urtråkige Christer Svensson (har han en personlighet?) och några till det numera yttersta beige grundskikt som AMK Morgon består av.
Citera
2023-05-16, 13:24
  #6330
Medlem
Lyssnade på Amk nästan dagligen en kort period för något år sen men gav upp då jag inte klarar av Martin som person. Redan då var dom enda diskussionerna i den här tråden i princip två olika saker, vilka tråkiga nya gäster det är som är dom nya stammisarna och även att ingen får betalt, ens i frukost.

Är så kul varje gång jag får upp den är tråden i mitt flöde och jag nyfiket kollar om dom äntligen har skrotat podden så sitter samma personer i tråden och fortfarande diskuterar dom två sakerna. År in och år ut.
Citera
2023-05-16, 13:29
  #6331
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Lyssnade på Amk nästan dagligen en kort period för något år sen men gav upp då jag inte klarar av Martin som person. Redan då var dom enda diskussionerna i den här tråden i princip två olika saker, vilka tråkiga nya gäster det är som är dom nya stammisarna och även att ingen får betalt, ens i frukost.

Är så kul varje gång jag får upp den är tråden i mitt flöde och jag nyfiket kollar om dom äntligen har skrotat podden så sitter samma personer i tråden och fortfarande diskuterar dom två sakerna. År in och år ut.

Vad kul att du tycker det är kul! Alltid fint att kunna roa någon sköning som kommer in från sidan.
Citera
2023-05-16, 19:46
  #6332
Medlem
Theomanias avatar
AMK Morgon har verkligen blivit helt sämst. Nog för att det varit ett stadigt tapp i kvalitet över tid ett bra tag nu, men det här måste verkligen vara någon typ av all time botten? Som andra påpekat är det knappt några komiker med, i princip alla "gamla" stammisar verkar ha droppat av, med ett litet undantag för Simon G, Jonathan Rollins, Clara Kristiansen och ett fåtal andra. Patreon har jag slutat vara sedan ett bra tag tillbaka och även om jag tidigare åtminstone lyssnade på åtminstone 2-3 avsnitt i veckan så har jag kommit på mig själv med att inte lyssna på flera veckor ibland. Alla andra poddar i min feed lyssnar jag på regelbundet, men det finns verkligen noll anledning att lyssna på AMK Morgon längre. Det är väldigt sällan något av namnet i avsnittsbeskrivningen intresserar mig. Många har man hört i ett flertal avsnitt vid det här laget, men jag kan ändå inte dra mig till minnes något kul någon av de sagt alls. Jag börjar överväga att ta bort podden helt från min feed, och då har jag lyssnat sen start sen Alla Mina Kamraters absolut första avsnitt (på den tiden David Druid var med). Dessutom är man trött på alla Martins lögner. En gång i tiden lovades det att det skulle bli ett avsnitt på fredagar om patreon hamnade på en viss nivå. Det var en lögn. Han hypade upp sin kommande producent och lyckades trissa upp sin Patreon. Hon rök nästan direkt, och ersattes aldrig. Han har lovat extra-avsnitt över sommaren som aldrig blivit av. Avslutningarna som tidigare kändes lite kul och "festlliga" har reducerats till samma trötta malande som man förväntar sig övriga dagar. Det är uppenbart att Martin inte bryr sig om annat än att dra in pengar till sina lyxresor, som han sen skryter om inför gäster som han inte ens kan unna en fattig fralla.

Jag förstår verkligen inte varför ingen annan komiker försöker plocka upp bollen där Martin tappade den och försöker göra samma sak fast bättre. Typ lite det Gott Snack försökte göra, fast roligt. Det krävs i princip bara att man kommer i tid så anstränger man sig mer än vad Martin gör liksom. Han är av naturen lat och odriftig och har ju egentligen mest råkat snubbla in i en bra idé (och därtill fått ENORMT mycket hjälp av lyssnarna med allt från content till bygget av en hel studio) som han gör noll med. Om man bara lägger in effort, jobbar på att kvalitetssäkra programmet och försöker anstränga sig mer för att få in kul folk (snarare än att bara fylla stolar som Martin gör) så hade man nog rätt fort kunnat springa vänstervarv runt AMK Morgon.
Citera
2023-05-16, 22:13
  #6333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
AMK Morgon har verkligen blivit helt sämst. Nog för att det varit ett stadigt tapp i kvalitet över tid ett bra tag nu, men det här måste verkligen vara någon typ av all time botten? Som andra påpekat är det knappt några komiker med, i princip alla "gamla" stammisar verkar ha droppat av, med ett litet undantag för Simon G, Jonathan Rollins, Clara Kristiansen och ett fåtal andra. Patreon har jag slutat vara sedan ett bra tag tillbaka och även om jag tidigare åtminstone lyssnade på åtminstone 2-3 avsnitt i veckan så har jag kommit på mig själv med att inte lyssna på flera veckor ibland. Alla andra poddar i min feed lyssnar jag på regelbundet, men det finns verkligen noll anledning att lyssna på AMK Morgon längre. Det är väldigt sällan något av namnet i avsnittsbeskrivningen intresserar mig. Många har man hört i ett flertal avsnitt vid det här laget, men jag kan ändå inte dra mig till minnes något kul någon av de sagt alls. Jag börjar överväga att ta bort podden helt från min feed, och då har jag lyssnat sen start sen Alla Mina Kamraters absolut första avsnitt (på den tiden David Druid var med). Dessutom är man trött på alla Martins lögner. En gång i tiden lovades det att det skulle bli ett avsnitt på fredagar om patreon hamnade på en viss nivå. Det var en lögn. Han hypade upp sin kommande producent och lyckades trissa upp sin Patreon. Hon rök nästan direkt, och ersattes aldrig. Han har lovat extra-avsnitt över sommaren som aldrig blivit av. Avslutningarna som tidigare kändes lite kul och "festlliga" har reducerats till samma trötta malande som man förväntar sig övriga dagar. Det är uppenbart att Martin inte bryr sig om annat än att dra in pengar till sina lyxresor, som han sen skryter om inför gäster som han inte ens kan unna en fattig fralla.

Jag förstår verkligen inte varför ingen annan komiker försöker plocka upp bollen där Martin tappade den och försöker göra samma sak fast bättre. Typ lite det Gott Snack försökte göra, fast roligt. Det krävs i princip bara att man kommer i tid så anstränger man sig mer än vad Martin gör liksom. Han är av naturen lat och odriftig och har ju egentligen mest råkat snubbla in i en bra idé (och därtill fått ENORMT mycket hjälp av lyssnarna med allt från content till bygget av en hel studio) som han gör noll med. Om man bara lägger in effort, jobbar på att kvalitetssäkra programmet och försöker anstränga sig mer för att få in kul folk (snarare än att bara fylla stolar som Martin gör) så hade man nog rätt fort kunnat springa vänstervarv runt AMK Morgon.

Kunde inte skrivit det bättre själv!
Slutade lyssna för flera år sen då jag störde mej så in i helvete på alla oinfriade löften, utebliven merch till folk, lättjan att inte kunna komma i tid, snålheten att inte kunna bjuda på frukostfika, ilskna utbrott, tittandet på klipp mm.
Gjorde ett försök att lyssna igen för ett år sen kke men det gick bara inte.
Finns så många andra bra poddar där ute så amk känns förlegat.
Citera
2023-05-16, 23:15
  #6334
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Det är uppenbart att Martin inte bryr sig om annat än att dra in pengar till sina lyxresor, som han sen skryter om inför gäster som han inte ens kan unna en fattig fralla..
Det är vad Martin Soneby gång på gång i podden kallar hans "cruising altitude".

Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Jag förstår verkligen inte varför ingen annan komiker försöker plocka upp bollen där Martin tappade den och försöker göra samma sak fast bättre. Typ lite det Gott Snack försökte göra, fast roligt. Det krävs i princip bara att man kommer i tid så anstränger man sig mer än vad Martin gör liksom. Han är av naturen lat och odriftig och har ju egentligen mest råkat snubbla in i en bra idé (och därtill fått ENORMT mycket hjälp av lyssnarna med allt från content till bygget av en hel studio) som han gör noll med. Om man bara lägger in effort, jobbar på att kvalitetssäkra programmet och försöker anstränga sig mer för att få in kul folk (snarare än att bara fylla stolar som Martin gör) så hade man nog rätt fort kunnat springa vänstervarv runt AMK Morgon.

Jag tog bort AMK häromdagen faktiskt från min poddspelare. Har lyssnat några månader nu tror jag, efter en längre paus, och har ledsnat igen. Känns som att den verkligen har nått botten i kvalitet och jag blir mer besviken än glad när jag lyssnar (eller inte ens lyssnar om gästerna är för dåliga, som när Jack Moy eller Sebastian Järpehag är med).

Citat:
Ursprungligen postat av WalkinTheDog
Kunde inte skrivit det bättre själv!
Slutade lyssna för flera år sen då jag störde mej så in i helvete på alla oinfriade löften, utebliven merch till folk, lättjan att inte kunna komma i tid, snålheten att inte kunna bjuda på frukostfika, ilskna utbrott, tittandet på klipp mm.
Gjorde ett försök att lyssna igen för ett år sen kke men det gick bara inte.
Finns så många andra bra poddar där ute så amk känns förlegat.

Vilka poddar rekommenderar ni istället? För en som tidigare har tyckt om AMK.
Citera
2023-05-17, 03:04
  #6335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är vad Martin Soneby gång på gång i podden kallar hans "cruising altitude".



Jag tog bort AMK häromdagen faktiskt från min poddspelare. Har lyssnat några månader nu tror jag, efter en längre paus, och har ledsnat igen. Känns som att den verkligen har nått botten i kvalitet och jag blir mer besviken än glad när jag lyssnar (eller inte ens lyssnar om gästerna är för dåliga, som när Jack Moy eller Sebastian Järpehag är med).



Vilka poddar rekommenderar ni istället? För en som tidigare har tyckt om AMK.

Jag lyssnar på della podarna.
Della sport
Della arte
Della papa
Della her story.
Simon chippen svensson, k svensson och jonathan unge.

Tombola podcast, marcus berggren och carl stanley
Specialisyerna podcast, simon gärdefors, anton magnusson och albin olsson
Anton magnusdon podcast
Och många fler efter dagshumör och tid!
Citera
2023-05-17, 08:01
  #6336
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vilka poddar rekommenderar ni istället? För en som tidigare har tyckt om AMK.

Måndag! Riktigt underskattad. Annars håller jag med om Della-poddarna. Och Nisse å den där äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in