Citat:
Ursprungligen postat av
Theomania
AMK Morgon har verkligen blivit helt sämst. Nog för att det varit ett stadigt tapp i kvalitet över tid ett bra tag nu, men det här måste verkligen vara någon typ av all time botten? Som andra påpekat är det knappt några komiker med, i princip alla "gamla" stammisar verkar ha droppat av, med ett litet undantag för Simon G, Jonathan Rollins, Clara Kristiansen och ett fåtal andra. Patreon har jag slutat vara sedan ett bra tag tillbaka och även om jag tidigare åtminstone lyssnade på åtminstone 2-3 avsnitt i veckan så har jag kommit på mig själv med att inte lyssna på flera veckor ibland. Alla andra poddar i min feed lyssnar jag på regelbundet, men det finns verkligen noll anledning att lyssna på AMK Morgon längre. Det är väldigt sällan något av namnet i avsnittsbeskrivningen intresserar mig. Många har man hört i ett flertal avsnitt vid det här laget, men jag kan ändå inte dra mig till minnes något kul någon av de sagt alls. Jag börjar överväga att ta bort podden helt från min feed, och då har jag lyssnat sen start sen Alla Mina Kamraters absolut första avsnitt (på den tiden David Druid var med). Dessutom är man trött på alla Martins lögner. En gång i tiden lovades det att det skulle bli ett avsnitt på fredagar om patreon hamnade på en viss nivå. Det var en lögn. Han hypade upp sin kommande producent och lyckades trissa upp sin Patreon. Hon rök nästan direkt, och ersattes aldrig. Han har lovat extra-avsnitt över sommaren som aldrig blivit av. Avslutningarna som tidigare kändes lite kul och "festlliga" har reducerats till samma trötta malande som man förväntar sig övriga dagar. Det är uppenbart att Martin inte bryr sig om annat än att dra in pengar till sina lyxresor, som han sen skryter om inför gäster som han inte ens kan unna en fattig fralla.
Jag förstår verkligen inte varför ingen annan komiker försöker plocka upp bollen där Martin tappade den och försöker göra samma sak fast bättre. Typ lite det Gott Snack försökte göra, fast roligt. Det krävs i princip bara att man kommer i tid så anstränger man sig mer än vad Martin gör liksom. Han är av naturen lat och odriftig och har ju egentligen mest råkat snubbla in i en bra idé (och därtill fått ENORMT mycket hjälp av lyssnarna med allt från content till bygget av en hel studio) som han gör noll med. Om man bara lägger in effort, jobbar på att kvalitetssäkra programmet och försöker anstränga sig mer för att få in kul folk (snarare än att bara fylla stolar som Martin gör) så hade man nog rätt fort kunnat springa vänstervarv runt AMK Morgon.
Kunde inte skrivit det bättre själv!
Slutade lyssna för flera år sen då jag störde mej så in i helvete på alla oinfriade löften, utebliven merch till folk, lättjan att inte kunna komma i tid, snålheten att inte kunna bjuda på frukostfika, ilskna utbrott, tittandet på klipp mm.
Gjorde ett försök att lyssna igen för ett år sen kke men det gick bara inte.
Finns så många andra bra poddar där ute så amk känns förlegat.