2023-05-16, 12:27
Medlem
Halloween2s avatar
Gary N är lite små rolig. Han skulle göra en elva utav Manchester Uniteds säsong från när de vann trippeln och City 2023.

Han tog inte med en enda City spelare Som sagt, nostalgi slår hårt i fotbollen.
Citera
2023-05-16, 12:33
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Enbart för att det är en Arsenalspelare? Inte en chans att han är bättre än Salah och på vilket sätt är Kane en ytter?

Förlåt jag visste inte att det fanns ett facit. Varsågod att ge facit.
Citera
2023-05-16, 14:25
Medlem
Halloween2s avatar
En annan tok, nu i detta fall Piers Morgan.

Citat:
Arsenal are gonna win the league and when we do, I'm going to drive straight up to old trafford and do a one man conga at the Stretford End culminating in a massive ''SIIIIIIIIUUUUUU''

Tidigare sagt under säsongen. Efter helgens match lät det annorlunda.

Citat:
All over. Totally outplayed by a team that just lost 1-5 to Everton. A horribly lacklustre, passion-devoid, spiritless, pathetic performance that cements an inexplicably dismal run in to a season which promised so much. Bottom line: we chocked.

Citera
2023-05-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Gary N är lite små rolig. Han skulle göra en elva utav Manchester Uniteds säsong från när de vann trippeln och City 2023.

Lite sanning med modifikation, den första är ju lite skämt (samtidigt som det är allvar).
Han hade två elvor där han satte in Walker, Dias med Schmeichel-Stam-Irwin samt KDB, Håland framför Becks-Keane-Scholes-Giggs.
Citera
2023-05-16, 14:36
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Lite sanning med modifikation, den första är ju lite skämt (samtidigt som det är allvar).
Han hade två elvor där han satte in Walker, Dias med Schmeichel-Stam-Irwin samt KDB, Håland framför Becks-Keane-Scholes-Giggs.

Ptja fick jag. Jag hade för mig faktiskt att han gjorde två elvor men jag har inget vidare minne tack vare den nya sömnmedicinen
Citera
2023-05-16, 15:12
Medlem
Drickbacks avatar
@generalmalaj
Är detta fortfarande aktuellt?
När vi lyfter PL-bucklan i maj, så kommer hela fotbollsvärlden att mimra tillbaka och tänka hur fantastiska vi var säsongen 22/23.

Men jag är helt övertygad om att AFC är det enda laget som kan hindra Man City från att vinna ännu en titel.. och att vi kommer som sämst att hamna 2:a i EPL 22/23. Mark my words
Du prickade detta till 130 % rätt, härligt!

Kan du ge mig ett vettigt svar på varför Man City skulle vara favoriter till titeln? Oljearaberna ser skakiga ut i år.
Svaret: Enkla svaret är att City är bättre fotbollslag och har Norges bästa spelare i sitt lag.
Hittar inte inlägget där jag påpekade fler saker för några månader sedan, tusan också…

Tycker Arsenal gör en väldigt bra säsong sett till var de kom ifrån, några nyförvärv och laget lyfte sig rejält. Plumpen är väl EL, att man gick bet i PL är förståeligt; ovan position, hålla en hel säsong, skador som inte gick att täcka upp, mentala spelet.

Angående mitt eget lag kastar jag in ett inlägg och hyllar mig själv lol
Skrev detta i jan i ett sammanhang att ändra till 3 backar, väldigt glad att Klopp lyssnade

”så Trent får lite fria tyglar känns som han är hämmad av lagets bakvikt dvs vågar inte dra iväg så ofta alt fått instruktioner om ha återhållsamhet.”
Citera
2023-05-16, 16:09
Medlem
Halloween2s avatar
Även om han är tyst nu (ni vet vem) vore det kul och höra från honom nu. Maken till hybris har jag aldrig varit med om.

Eller får vi vänta till nästa säsong?
Citera
2023-05-16, 16:40
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Även om han är tyst nu (ni vet vem) vore det kul och höra från honom nu. Maken till hybris har jag aldrig varit med om.

Eller får vi vänta till nästa säsong?
Jag förstår inte att flera här tänker så. När han är här och härjar så går det knappt att läsa tråden, och det spelar ju ingen roll hur ofta han har fel för det viftas ju bara bort ändå. Alla verkar sitta och tro att det kommer komma något skönt karma ögonblick där han kryper till korset, men som vi vet av tidigare erfarenhet så kommer det inte hända. Bara mer ursäkter, bortförklaringar och nya galna uttalanden som folk kommer vänta på att bevisa fel i framtiden.

I övrigt får man säga att Brighton är den stora positiva överraskningen i år. Nu ser man ut att tappa både Caicedo och Macallister i sommar men kanske kan behålla Mitoma ett år till, frågan är vilka spelare man tar in som ersättare. Deras scouting har ju varit bättre än de flesta av storlagen i ligan, så blir kul att se vilka de kollar på.
Citera
2023-05-16, 17:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag förstår inte att flera här tänker så. När han är här och härjar så går det knappt att läsa tråden, och det spelar ju ingen roll hur ofta han har fel för det viftas ju bara bort ändå. Alla verkar sitta och tro att det kommer komma något skönt karma ögonblick där han kryper till korset, men som vi vet av tidigare erfarenhet så kommer det inte hända. Bara mer ursäkter, bortförklaringar och nya galna uttalanden som folk kommer vänta på att bevisa fel i framtiden.

I övrigt får man säga att Brighton är den stora positiva överraskningen i år. Nu ser man ut att tappa både Caicedo och Macallister i sommar men kanske kan behålla Mitoma ett år till, frågan är vilka spelare man tar in som ersättare. Deras scouting har ju varit bättre än de flesta av storlagen i ligan, så blir kul att se vilka de kollar på.

Så är det. Halva tråden tycker det är roligare att se en enda användare bita i gräset än att diskutera PL. Märkligt.

Som du säger kommer det inte komma någon ursäkt, inte någon ödmjukhet, utan det är upp på hästen igen och fortsätta i samma stuk. Vi har sett det 100 gånger förut, inget tyder på att det kommer ske bättring.

Gällande Brighton vet jag inte om de Zerbi är galen eller bara skön när han säger rakt ut att de troligen kommer tappa Caicedo och/eller Mac Allister. Säger också att han tycker Mitoma och Estupinan bör stanna, han vet inte om de är redo för ett större lag. Från ca 3 minuter:

https://www.skysports.com/watch/video/sports/football/12881110/roberto-de-zerbi-it-was-a-difficult-but-deserved-win

Skaplig avkastning på Mac Allister och Caicedo om de säljs. Köpta för ca 5m pund styck, nu snackas det om 50-80m pund per spelare.

Har självklart egna intressen, men nu är det ändå spännande kring strecken. Vilka ryker, och kommer Newcastle och United klara av att hålla ryggen fri? Sjukt spännande på torsdag med Toons mot Seagulls.
Citera
2023-05-16, 17:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Förlåt jag visste inte att det fanns ett facit. Varsågod att ge facit.
Förlåt att jag ifrågasatte. Visste inte att det inte var öppet för diskussion.. Men sure, Kane är bästa yttern i PL.
Citera
2023-05-16, 17:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Sakas siffror ser bra ut men han har inte varit alls lika bra som innan VM.
Visst gör dom det för ett sämre lag men Salahs siffror ser bättre ut.

Saka Appearances
36
Goals
13
Assists
11
Salah Appearances
36
Goals
19
Assists
10
Citera
2023-05-16, 17:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Det är ju jävligt svårt att jämföra 24? år mellan. Eftersom att han är United så hade man väl inte räknat med att han skulle peta någon för att ta med en Cityspelare?

Vilken elva hade du tagit ut? Kan göra det enklare och fråga vilken elva hade du tagit ut om du kan välja fritt mellan spelare som spelat för City eller United?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in