2023-05-16, 18:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
@generalmalaj
Är detta fortfarande aktuellt?
När vi lyfter PL-bucklan i maj, så kommer hela fotbollsvärlden att mimra tillbaka och tänka hur fantastiska vi var säsongen 22/23.

Men jag är helt övertygad om att AFC är det enda laget som kan hindra Man City från att vinna ännu en titel.. och att vi kommer som sämst att hamna 2:a i EPL 22/23. Mark my words
Du prickade detta till 130 % rätt, härligt!

Kan du ge mig ett vettigt svar på varför Man City skulle vara favoriter till titeln? Oljearaberna ser skakiga ut i år.
Svaret: Enkla svaret är att City är bättre fotbollslag och har Norges bästa spelare i sitt lag.
Hittar inte inlägget där jag påpekade fler saker för några månader sedan, tusan också…

Tycker Arsenal gör en väldigt bra säsong sett till var de kom ifrån, några nyförvärv och laget lyfte sig rejält. Plumpen är väl EL, att man gick bet i PL är förståeligt; ovan position, hålla en hel säsong, skador som inte gick att täcka upp, mentala spelet.

Angående mitt eget lag kastar jag in ett inlägg och hyllar mig själv lol
Skrev detta i jan i ett sammanhang att ändra till 3 backar, väldigt glad att Klopp lyssnade

”så Trent får lite fria tyglar känns som han är hämmad av lagets bakvikt dvs vågar inte dra iväg så ofta alt fått instruktioner om ha återhållsamhet.”
Kommer Trent fortsätta som mittfältare nästa säsong eller är det bara tillfälligt?

Alltid tyckt/trott att han skulle passat jävligt mycket bättre som högermitt och spela likt Beckham men nu spelar väl inga lag med sådana formationer längre?
Citera
2023-05-16, 18:15
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är ju jävligt svårt att jämföra 24? år mellan. Eftersom att han är United så hade man väl inte räknat med att han skulle peta någon för att ta med en Cityspelare?

Vilken elva hade du tagit ut? Kan göra det enklare och fråga vilken elva hade du tagit ut om du kan välja fritt mellan spelare som spelat för City eller United?

Jag har inget intresse med att göra en elva blandad på två lag, varpå det ena laget är spelade för 24 år sedan. Men nu var inte Gary seriös (som jag först trodde).
Citera
2023-05-16, 18:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Jag har inget intresse med att göra en elva blandad på två lag, varpå det ena laget är spelade för 24 år sedan. Men nu var inte Gary seriös (som jag först trodde).
Skrev att du kunde välja fritt. Men du hade förmodligen gjort samma sak fast med enbart Cityspelare..
Citera
2023-05-16, 18:26
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Skrev att du kunde välja fritt. Men du hade förmodligen gjort samma sak fast med enbart Cityspelare..

Okej. Älskar när folk tror sig veta vad om andra människor utan att träffat den i verkliga livet.

Kan ju säga så här på direkten utan att spinna vidare. Ingen målvakt eller vänsterback från City i alla fall.
Citera
2023-05-16, 18:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Okej. Älskar när folk tror sig veta vad om andra människor utan att träffat den i verkliga livet.

Kan ju säga så här på direkten utan att spinna vidare. Ingen målvakt eller vänsterback från City i alla fall.
Behöver ju inte träffa dig i verkliga livet för att anta att du skulle välja Cityspelare...

Va? Isaksson och Kolarov är ju givna
Citera
2023-05-16, 19:04
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kommer Trent fortsätta som mittfältare nästa säsong eller är det bara tillfälligt?

Alltid tyckt/trott att han skulle passat jävligt mycket bättre som högermitt och spela likt Beckham men nu spelar väl inga lag med sådana formationer längre?
Just nu utan nyförvärv tror jag rollen kommer användas oftare dock behöver Klopp fundera på hur ytan ska täckas upp mot bättre motstånd. Henderson klarar inte längre att täcka upp.
Ska man låte defensiva mittfältare ta det jobbet? Men då lämnar man en farlig yta åt motståndaren. Visst kan Konate lösa en del av problemet men han behöver bli kvickare, smidigare & klokare i beslut vilket han säkert kan bli med rätt träning.
Egentligen skulle man vilja ha två VvD när han var som bäst.

Om man köper in Mac Allister som vill ha mycket boll så frågan hur dessa 2 ska positionera sig gentemot varandra, tror att Mac kan användas centralt i anfallet på så vis kan de operera över större ytor.
Att det behövs en ny DM är uppenbart frågan är vem och vad man har råd med?
Formation jag kan tänka mig i anfallsväg är 3241, 3232.
Den sistnämnda formationen gör att Salah håller sig mer centralt och är närmare mål, denna säsong klara han inte hur att löpa ifrån motståndarna på samma sätt även lyckade dribblingar har minskat.
Om 3232
Konate VvD Robertson
Trent ny DM
Bajcetic Mac Diaz
Salah Nunez

Egentligen behöver Liverpool köpa in en renodlad back som backup även om Ramsay är bättre defensivt då är han för ung och orutinerad i en enbart defensiv roll. Nä Gomez är uteslutet, ingen aning varför kontraktet förlängdes.
Citera
2023-05-16, 19:11
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Va? Isaksson och Kolarov är ju givna

Kolarov var bra för oss men skulle inte valt honom
Citera
2023-05-16, 19:14
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Roméo Lavia!
Citera
2023-05-16, 19:22
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Just nu utan nyförvärv tror jag rollen kommer användas oftare dock behöver Klopp fundera på hur ytan ska täckas upp mot bättre motstånd. Henderson klarar inte längre att täcka upp.
Ska man låte defensiva mittfältare ta det jobbet? Men då lämnar man en farlig yta åt motståndaren. Visst kan Konate lösa en del av problemet men han behöver bli kvickare, smidigare & klokare i beslut vilket han säkert kan bli med rätt träning.
Egentligen skulle man vilja ha två VvD när han var som bäst.

Om man köper in Mac Allister som vill ha mycket boll så frågan hur dessa 2 ska positionera sig gentemot varandra, tror att Mac kan användas centralt i anfallet på så vis kan de operera över större ytor.
Formation jag kan tänka mig i anfallsväg är 3241, 3232.
Den sistnämnda formationen gör att Salah håller sig mer centralt och är närmare mål, denna säsong klara han inte hur att löpa ifrån motståndarna på samma sätt även lyckade dribblingar har minskat.
Om 3232
Konate VvD Robertson
Trent ny DM
Bajcetic Mac Diaz
Salah Nunez

Egentligen behöver Liverpool köpa in en renodlad back som backup även om Ramsay är bättre defensivt då är han för ung och orutinerad i en enbart defensiv roll. Nä Gomez är uteslutet, ingen aning varför kontraktet förlängdes.
Nyförvärv lär det ju bli sen är frågan om man kan locka med CL eller inte. Det går ju att låta DM göra allt jobb om man har en Casemiro eller Kante eller liknande sen vill man väl ändock ha ytterligare en som kan täcka upp. Är Trent uteslutet där eller ?

Ryktas ju om att Liverpool vill låna Tchouameni men jävligt tveksamt att Real skulle gå med på det? Varför inte försöka på Verratti som verkar vilja lämna PSG eller Kessie som Barcelona verkar enbart ha värvat "free" för att kunna sälja och fixa till bokföringen?
Måste man spela 3backslinje?`Varför inte 433 med en ny högerback och låta Trent fortsätta som mittfältare?

Ny Konate VvD Robertsson
Trent Verratti/Kessie Mac
Salah Nunez Diaz

Konstig att ni inte fick Bellingham. Har varken han eller Real insett att Engelsmän sällan fungerar? Han kan vara ett undantag men Liverpool hade han ju garanterat gjort succé i.
Citera
2023-05-16, 19:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Roméo Lavia!
För oerfaren, ung och kort

Personligen söker jag en väldigt snabb spelare, läsa av spelet, starkt i närkamper/bollvinnare och ha kroppslängd i åldern 23-26.

Tror att Liverpool har hört sig för om Tchouaméni då han inte är ordinarie i Real men fått ett nej.
Citera
2023-05-16, 19:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Kolarov var bra för oss men skulle inte valt honom
Jo jag gillade honom. Tyckte han var mycket bättre än Clichy som kändes tunn och inte hade det där skottet Är det Evra du skulle välja eller? :P
Citera
2023-05-16, 19:32
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
För oerfaren, ung och kort

Personligen söker jag en väldigt snabb spelare, läsa av spelet, starkt i närkamper/bollvinnare och ha kroppslängd i åldern 23-26.

Tror att Liverpool har hört sig för om Tchouaméni då han inte är ordinarie i Real men fått ett nej.

Sparar detta inlägg och tittar på det om två år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in