Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-15, 14:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Man blir brun även med hög skyddsfaktor. De sitter nog mycket i skuggan och sedan är det regnigt en del.

Inte mitt område av expertis, vet bara att det fanns en artikel där Julia Franzén sa att man fick välja mellan att bli helt röd eller kritvit pga att det enda solskyddet man fick var SPF50 - och att de därför hade bett om att få lägre styrka.
2023-05-15, 14:13
Bannlyst
Denna vecka från tv4as tablå: https://www.tv4.se/tabla

2023-05-15, 14:13
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Varför Marcus åkte ens till Påskön har inte framkommit, troligtvis som turist men han träffade sin partner där (en kvinna) som han har ett par stycken barn med och bosatte sig där. Har ett företag också som han driver tydligen men jag vet inte vilken verksamhet som företaget har.
Påskön är en otroligt exotisk plats att bosätta sig på permanent. Varför Marcus gjorde det är ju hans ensak. Jag bryr mig inte. Att folk här i tråden tycker han är udda och ifrågasätter varför han flyttade dit bevisar ju bara vilka inskränkta individer svenskar är. Det är mer normalt att pensionärer & kriminella från Sverige bosätter sig i Spanien antar jag. Att sen jag tycker att han beter sig i synkarna som en mellanstadielärare som pedagogiskt talar till sina elever är en annan femma.
Jag hoppas att han inte talar på det sättet till sina egna barn.
Pernilla. Vilken bitterf-a hon är. Inte många I föregående säsonger som slår henne i vidrighet.
Camilla:Ta dej samman & gör dej av med Pernilla.
Elin...suck..tillhör hon något frireligiöst samfund...otroligt irriterande.
Chris & Carro. Värsta pk- anhängarna. Det är typer som de som har förstört landet.
Sophie: Åk hem till mamma!
Sanna. Grymt osäker trots fillers & botox. Lever nog i en drömvärld på hemmaplan.
Dennis d ä: Du är en pajas & en gambler. Du har fruktansvärt dåligt självförtroende eftersom du hela tiden måste hävda dig i gruppen genom att försöka vara "rolig". Patetisk.
Oskar är i nuläget min favorit. Arbetssam, lite nördig och väldigt duktig & smart.
Ja, den absolut sämsta, värsta, patetiska säsongen i Robinsons historia.
2023-05-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Tisslande och tasslande med fulspel? Årets tjejpakt har snarare varit den ärligaste pakten i Robinsons historia. Det tycker till och med många av dem som blir utröstade. Den delen av spelat har de spelat exemplariskt, det är många som kommer minnas det länge.

Chris har spelat fulspel och även lill-Dennis om Dennis kan räknas med i pakten. Tjejerna har inte gjort något fulspel vad jag kan minnas, men de har däremot bara latat sig på stranden och killarna får fixa mat och vinna tävlingarna åt dem. Det är ingen riktig vinnare enligt mig.

Amanda däremot har varit bra i tävlingar, hängt löst och fixade lag Nords läger när hon kom dit. Hon är en sån tjej man kan se som värdig vinnare.
2023-05-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Robinson idag:

Gränslandet idag:

Pernilla kommer inte att vinna någon immunitet, hon är alltid bland de sämsta i tävlingarna. Hon kommer inte heller röstas ut då de gärna vill ha med henne när det blir tävlingar där den som kommer sist åker ut.

De enda jag hejar på nu i Robinson är nog Oskar och Camilla. Annars är favoritspelarna i Gränslandet.
Senast redigerad av chaga 2023-05-15 kl. 14:37.
2023-05-15, 15:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Pernilla kommer inte att vinna någon immunitet, hon är alltid bland de sämsta i tävlingarna. Hon kommer inte heller röstas ut då de gärna vill ha med henne när det blir tävlingar där den som kommer sist åker ut.

De enda jag hejar på nu i Robinson är nog Oskar och Camilla. Annars är favoritspelarna i Gränslandet.

Vad är det som gör att du hejjar på Camilla? Menar du Millan (som oxå heter Camilla) på Gränslandet eller Camilla SS inne i Robinson?

Jag hejjar på Marcus, Amanda, Erik och Oskar. De enda som jag tycker har presterat bra på tävlingar, jobbat i lägren/lagen för att få föda och de har gjort det bra och som dessutom har fått kämpa ordentligt för sin tillvaro med de flesta andra deltagare emot sig.
2023-05-15, 15:10
Medlem
så här står det i pressen :

"En av deltagarna som kom in två dagar senare i tävlingen var Marcus Edensky, 36, bosatt på Påskön. Det är nog många tittare som undrar varför man väljer att bosätta sig på Påskön. Marcus var nämligen på semester på ön och träffade kärleken Alicia som är därifrån.

Paret blev kära och Marcus valde att följa sitt hjärta och bosätta sig på ön och 12 år senare lever de familjelivet med tre barn.

– Det är en klassisk historia för oss som inte är härifrån. Jag kom hit som turist, träffade någon och stannade för kärleken, säger Marcus till Hänt.

Det är inte många invånare på Påskön och enligt siffror från 2017 bor de 7 750 personer där. Av dessa är Marcus en av två svenskar.

– Men när jag flyttade hit var jag den enda svensken här under flera år.

Eftersom det inte är så många invånare på ön menar Marcus att man har rätt bra koll på de som bor där. Och när det vankades premiär för Robinson hade han och den andra svensken en liten Robinson-kväll.

– Min polare som är från Sverige, och hans föräldrar som är här nu, vi körde en Robinson-kväll när det var premiär och kollade på de första avsnitten tillsammans. De är de enda här som jag kan visa det för som verkligen förstår vad det handlar om, säger Marcus."
2023-05-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MSPadvizor
Kan dom inte bara skicka ut Pernilla med huvudet före. Vilken vidrig människa hon är! Och denna tjejpakt 😂 ingen av dom kommer kunna vinna Robinson oavsett. Ryggradslösa är dom och dom har inte förtjänat sin plats på ön
Helt korrekt med tillägg att tjejpakten är dåliga i tävlingar ha ha ha
2023-05-15, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Chris har spelat fulspel och även lill-Dennis om Dennis kan räknas med i pakten. Tjejerna har inte gjort något fulspel vad jag kan minnas, men de har däremot bara latat sig på stranden och killarna får fixa mat och vinna tävlingarna åt dem. Det är ingen riktig vinnare enligt mig.

Amanda däremot har varit bra i tävlingar, hängt löst och fixade lag Nords läger när hon kom dit. Hon är en sån tjej man kan se som värdig vinnare.
Förutom den osociala miffot Oskar som har stått och fiskat hela sin vakna tid för att det är nått fel i huvudet på honom så har alla de andra gjort ungefär lika mycket.
Vilket fall som helst så får de mycket skit här. Man kan åtminstone erkänna att de har spelat ett snyggt socialt spel och hållit ihop i alla lägen.
Men det är inte tjejerna förtjänst eller hur? Det är killarna som har varit dumma iår och bjudit på det? Hur man än vrider på det är det killarna som bestämmer hur det ska bli?

Jag bryr mig inte om det där med tjejer vs killar personligen men oftast är det killarna som håller ihop medans tjejerna sviker varandra och "klänger" på killarna (som Amanda) så det har varit intressant att för engångskull se en tjejgrupp hålla ihop.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-15 kl. 15:42.
2023-05-15, 15:46
Medlem
Nej Elin röstade på Marcus , så fult!

Vem var det mer som röstade på Pernilla då? Sanna? I så fall stiger hon
2023-05-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
mest värdelösa deltagaren. Tisslar och tasslar men har åstadkommit noll och inget själv.
Eller hur, har inte sett henne göra nånting bra och ändå gått så här långt? Riktigt värdelös säsong med värdelösa deltagare kvar
2023-05-15, 15:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nej Elin röstade på Marcus , så fult!

Vem var det mer som röstade på Pernilla då? Sanna? I så fall stiger hon

Jag skrev det tidigare i tråden att det troligaste var nog Oskar och Dennis som röstade på Pernilla. De har tydligt visat i synk bägge två och Dennis har redan visat det till och med inför de andra deltagarna vad han anser om Pernilla. Det blir 2 röster + att hon hade en röst redan innan - blodshämnden från Erik som hon fick.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in