2023-05-02, 16:39
  #25993
Medlem
https://kvallstidningarna.se/app/uploads/2023/04/Info-hybridtidningen.pdf

Citat:
Expressen flyttar in i GT och Kvällsposten
Från och med den 3 maj kommer det att ske en förändring i delar av landet. Då
flyttar Expressen in i GT i västra Sverige och Expressen flyttar in i Kvällsposten i
södra Sverige. Detta blir två titlar:
• Expressen-GT - levereras i Västra Sverige
• Expressen-Kvällsposten - levereras i Södra Sverige
Leveranser av Expressen upphör alltså i Väst och Syd från och med den 3 maj.

Nytt utseende - samma tidning!
Men både Expressen-läsaren och GT- och Kvällsposten-läsaren kommer att känna
igen sig i sin tidning. Tidningarna har med tiden blivit mer lika varandra
innehållsmässigt, och tiden är mogen att vi kan göra en gemensam tidning av titlarna.
Det kommer fortfarande att finnas lokal bevakning och annonsering i tidningarna,
men innehållet består också av riksnyheter inom alla områden.

Som återförsäljare får du en tidning att plocka upp i tidningsstället. Har du ett extra
fack för Expressen-tidningar? Då lägger du den nya tidningen i båda facken istället.
Du kommer att få fler Expressen-GT eller Expressen-Kvällsposten skickade till dig.

Det blir också en titel att returrapportera, istället för två.
Du som har löpsedlar i din butik, du kommer att få ett löp, istället för två.

Nu börjar det märkas att de kommer ned på små nivåer. Först upphör de att trycka på röda dagar och nu nedläggning av ena varianten.

Tycker även kartorna för utgivning känns lite märkliga. Vill de läsa lokala Göteborgsnyheter i Jönköping? Vill de läsa lokala Malmönyheter i Växjö och Kalmar?

Eller fungerar inte GT som en lokal variant för göteborgare och och kvällsposten som en lokal variant för malmöbor?
__________________
Senast redigerad av flashbackdasen 2023-05-02 kl. 16:45.
Citera
2023-05-04, 02:57
  #25994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Woke-ideologins högborg, Vice, närmar sig konkurs. Enligt NYT
Vice Is Said to Be Headed for Bankruptcy
The company, which was once valued at $5.7 billion, has been struggling to find a buyer this year.

Vice, the brash digital-media disrupter that charmed giants like Disney and Fox into investing before a stunning crash-landing, is preparing to file for bankruptcy, according to two people with knowledge of its operations.

The filing could come in the coming weeks, according to three people familiar with the matter who weren’t authorized to discuss the potential bankruptcy on the record.

The company has been looking for a buyer, and still might find one, to avoid declaring bankruptcy. More than five companies have expressed interest in acquiring Vice, according to a person briefed on the discussions. The chances of that, however, are growing increasingly slim, said one of the people with knowledge of the potential bankruptcy.
https://archive.md/Pjpka#selection-475.0-486.0

Mycket trevligt! Ett tapp på tiotals miljarder.

Vice är som DN. Bör utrotas.
Citera
2023-05-04, 02:59
  #25995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://kvallstidningarna.se/app/uploads/2023/04/Info-hybridtidningen.pdf



Nu börjar det märkas att de kommer ned på små nivåer. Först upphör de att trycka på röda dagar och nu nedläggning av ena varianten.

Tycker även kartorna för utgivning känns lite märkliga. Vill de läsa lokala Göteborgsnyheter i Jönköping? Vill de läsa lokala Malmönyheter i Växjö och Kalmar?

Eller fungerar inte GT som en lokal variant för göteborgare och och kvällsposten som en lokal variant för malmöbor?

Ja, många försämringar den senaste tiden för de få som fortfarande köper print.

Stupet närmar sig. Vilken tidning kastar in handduken och lägger ner print först?
Citera
2023-05-04, 13:32
  #25996
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, många försämringar den senaste tiden för de få som fortfarande köper print.
Stupet närmar sig. Vilken tidning kastar in handduken och lägger ner print först?

Kvällstidningarna. Kanske kommer AB och Expressen komma överens om att sluta samtidigt? DN blir kvar för offentlig sektor köper många, samt många gamla vill ha den på morgonen.
Citera
2023-05-04, 13:36
  #25997
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kvällstidningarna. Kanske kommer AB och Expressen komma överens om att sluta samtidigt? DN blir kvar för offentlig sektor köper många, samt många gamla vill ha den på morgonen.
Eller så köper den ena upp den andra & slår ihop till en enda kvällstidning.
Citera
2023-05-13, 06:42
  #25998
Medlem
En ovanligt lång text i Journalisten om AI, journalisterna verkar oroade:

”Så undviker du att bli ersatt av en robot”



”Svenska mediearbetsgivare an*vänder redan AI för redaktionella arbetsuppgifter och för att hålla *nere bemanningen. Med den snabba utvecklingen behöver nu alla journalister se om sitt bo. Det *menar experterna, arbetsgivarna – och facket.”

Det var ett kort citat, resten här:

https://www.journalisten.se/fordjupning/sa-undviker-du-att-bli-ersatt-av-en-robot
Citera
2023-05-13, 14:54
  #25999
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
En ovanligt lång text i Journalisten om AI, journalisterna verkar oroade:

”Så undviker du att bli ersatt av en robot”



”Svenska mediearbetsgivare an*vänder redan AI för redaktionella arbetsuppgifter och för att hålla *nere bemanningen. Med den snabba utvecklingen behöver nu alla journalister se om sitt bo. Det *menar experterna, arbetsgivarna – och facket.”

Det var ett kort citat, resten här:

https://www.journalisten.se/fordjupning/sa-undviker-du-att-bli-ersatt-av-en-robot
Minns inte motsvarande oro när knegarjobb ersattes av robotar, eller flyttades utomlands.

Dom får väl lära sig att bryta Litium.
Citera
2023-05-14, 08:45
  #26000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
En ovanligt lång text i Journalisten om AI, journalisterna verkar oroade:

”Så undviker du att bli ersatt av en robot”



”Svenska mediearbetsgivare an*vänder redan AI för redaktionella arbetsuppgifter och för att hålla *nere bemanningen. Med den snabba utvecklingen behöver nu alla journalister se om sitt bo. Det *menar experterna, arbetsgivarna – och facket.”

Det var ett kort citat, resten här:

https://www.journalisten.se/fordjupning/sa-undviker-du-att-bli-ersatt-av-en-robot
Frågan blir ju varför jag över huvud taget skall köpa en tidning skriven av en AI? Det går ju lika bra att jag själv ber en AI skriva ihop en artikel om något jag är intresserad av. För några stora avslöjanden kommer nog inte en AI att lyckas snoka upp.
Citera
2023-05-14, 12:12
  #26001
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RWP
Frågan blir ju varför jag över huvud taget skall köpa en tidning skriven av en AI? Det går ju lika bra att jag själv ber en AI skriva ihop en artikel om något jag är intresserad av. För några stora avslöjanden kommer nog inte en AI att lyckas snoka upp.
Sant. Det är knappast troligt att Aftonbladet skulle ha tillgång till en bättre AI än vad du själv hittar på nätet.
Citera
2023-05-14, 18:14
  #26002
Medlem
Ni som hoppas att traditionella tidningar som DN med flera ska upphöra, vad vill ni egentligen ha? Tycker ni att publikationer som Fria Tider och Samnytt är likvärdiga? Eller tror ni att dessa alster kommer att förbättras som genom ett trollslag om traditionella tidningar försvinner?
Citera
2023-05-14, 19:15
  #26003
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Ni som hoppas att traditionella tidningar som DN med flera ska upphöra, vad vill ni egentligen ha? Tycker ni att publikationer som Fria Tider och Samnytt är likvärdiga? Eller tror ni att dessa alster kommer att förbättras som genom ett trollslag om traditionella tidningar försvinner?

En svensk Joe Rogan vore drömmen.

Du har så rätt att vi i Sverige inte fått några vettiga alternativ. Swebb-tv håller "Palme lever" nivå. Henrik Jönsson visade sig vara samma mentala tönt som hans klädstil.

Jag konsumerar inte längre media över huvud taget. Följer börsen på youtube tex.
Fick nyss veta att Sverige vunnit pride-festivalen igen genom rubrikerna på "nya ämnen"

Det är rätt skönt att slippa.
Citera
2023-05-14, 19:39
  #26004
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Ni som hoppas att traditionella tidningar som DN med flera ska upphöra, vad vill ni egentligen ha? Tycker ni att publikationer som Fria Tider och Samnytt är likvärdiga? Eller tror ni att dessa alster kommer att förbättras som genom ett trollslag om traditionella tidningar försvinner?
Finns ingen direkt sådan koppling. Att man vill att ljugmedia skall gå under, att alla anställda & ägare döms till lagens strängaste straff. Detta har ingen som helst koppling till några bloggar eller YouTube-kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in