Citat:
Ursprungligen postat av
TeEsEr
Du är en i raden av MÄNGDER med folk som gissat och förutspått slutet för kvällstidningarna sedan denna tråden startades för 11 år sen.
Det har lagts ned mängder med tidningar i praktiken. Min käpphäst Dalarna/Gävleborg visar vad som skett, i princip har Falukuriren, Dala-Demokraten, Södra Dalarnes Tidning, Avesta Tidningen, Ludvika Nya Tidning, Mora Tidning blivit ledarsidor och ett par journalister från att haft mellan 5-40 st anställda.
Samma utveckling har skett i flera län och Bonnier dela material över hela Sverige.
Titlarna lever kvar, det trycks små upplagor men de självständiga tidningarna är borta.
Men det ser ut som att de lever kvar pga de genererar skattepengar år Bonnier.