2023-05-13, 12:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det handlar om hur långt man kan flytta gränserna mellan vuxenunderhållning och barndito. Skulle en bra sagoläsare visa sig vara cross-dresser så har jag inga problem med det om vederbörande kan föra sig och är anständig. Eller vem som helst som är lite annorlunda, för den delen.

Här handlar det om spektakulära och vulgära individer som gjort en grej av att flytta gränserna.

Behöver jag verkligen förklara detta? Igen?

Ok. Min uppfattning kvarstår, jag tror inte barn tar skada av att se "spektakulära individer".
Citera
2023-05-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag tror att proconsul tänker sig att alla drag queens – på något sätt som framstår som självklart för honom själv – automatiskt är fetischister.

Jag tror att drag queens består av olika individer.
Alla vill inte läsa böcker för barn.
Citera
2023-05-13, 12:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag tror att drag queens består av olika individer.
Alla vill inte läsa böcker för barn.
Jag tänker mig detsamma.
Citera
2023-05-13, 12:29
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Din argumentation håller inte för att du har redan bestämt dig för att det här är något du ska kämpa för, kosta vad det kosta vill.

Att personer som ger uttryck för pedofili ska umgås med barn är helt jävla skandalöst.
Att dessa personer även ska finansieras utav skattepengar är även det helt förjävligt.

Det ÄR pedofiler och personer med pedofila läggningar som skyddar dessa event och i ett sundt samhälle så hade de fått dingla i snaran.
Groomer
Som sagt, jag tycker att ungar ska få gå på det här så länge de tycker det är kul och så länge det kan genomföras under säkra former. Du och dina kompisar har inget att sätta emot det, så ni försöker sprida narrativet att alla drag queens är pedofiler, vilket är rätt magstarkt – och till råga på allt blir ni förvånade när folk inte köper det.
Citera
2023-05-13, 12:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Samtidigt verkar du rätt likgiltig inför huruvida de gör ett bra jobb eller ej – dvs om ungarna gillar tillställningarna eller ej – inget av dina inlägg har nämligen handlat om det.
Kvaliteten på föreställningen och barnens upplevelse sätter jag i första rummet: Story Hour, stryk Drag Queen för de är där för sin egen skull, primärt. Rubriken visar tydligt att det förhåller sig så, samt deras hållning och attityd. Och din attityd, du ska prompt ha in dem där, kosta vad det kosta vill.
Citera
2023-05-13, 12:32
Avslutad
Citat:
Som sagt, jag tycker att ungar ska få gå på det här så länge de tycker det är kul och så länge det kan genomföras under säkra former. Du och dina kompisar har inget att sätta emot det, så ni försöker sprida narrativet att alla drag queens är pedofiler, vilket är rätt magstarkt – och till råga på allt blir ni förvånade när folk inte köper det.
Nä, du är ju mer mån om de maskerade gubbarna, än om barnen.
Citera
2023-05-13, 12:34
Medlem
Citat:
Mig veterligen är de här artisterna inte transkvinnor, så det verkar som att din önskning har gått i uppfyllelse.

Artisterna? Du får det att låta så djupt och fint när du pratar om män som förlöjligar kvinnor.
Citera
2023-05-13, 12:35
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Artisterna? Du får det att låta så djupt och fint när du pratar om män som förlöjligar kvinnor.
Ja, artisterna. Drag-artisterna, om man vill vara mer specifik.
Citera
2023-05-13, 12:36
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, du är ju mer mån om de maskerade gubbarna, än om barnen.
Jag är ju inte det, utan tvärtom. Visar det sig att ungarna inte tycker det är kul, eller att verksamheten inte kan genomföras under säkra former, ska den förstås inte köpas in oavsett vad artisterna tycker om den saken.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-13 kl. 12:39.
Citera
2023-05-13, 12:38
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Kvaliteten på föreställningen och barnens upplevelse sätter jag i första rummet: Story Hour, stryk Drag Queen för de är där för sin egen skull, primärt. Rubriken visar tydligt att det förhåller sig så, samt deras hållning och attityd. Och din attityd, du ska prompt ha in dem där, kosta vad det kosta vill.
Du tycker inte att namnet ska innehålla ordet drag? Det är ju annars ett enkelt sätt att ge föräldrarna info om vad föreställningen innehåller, så att de kan besluta huruvida de vill skicka sina barn på det eller ej. En del föräldrar är som bekant rädda för drag queens, så jag tänker att det är hänsynsfullt mot dem att förvarna.
Citera
2023-05-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ja, artisterna. Drag-artisterna, om man vill vara mer specifik.

Hade det varit vita människor som uppträdde i blackface och parodierade på vad man ansåg vara "typiskt afrikanskt beteende, mimik, röst, gångstil" tvivlar jag på att du kallat dessa artister.
Citera
2023-05-13, 12:42
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Hade det varit vita människor som uppträdde i blackface och parodierade på vad man ansåg vara "typiskt afrikanskt beteende, mimik, röst, gångstil" tvivlar jag på att du kallat dessa artister.
Jag noterar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in