2023-05-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag vet inte hur just du definierar grooming – jag brukar använda det för att beteckna situationen att en vuxen person på olika sätt manipulerar ett barn för att bygga upp ett förtroende hen senare kan använda för att utnyttja barnet sexuellt.

Drag queen story hour har ju pågått i ett antal år runtom i världen, och om det användes som groomingverktyg borde det uppdagas ganska snart, tror inte du också det? Såvitt jag känner till finns det emellertid inte ett enda dokumenterat fall av grooming kopplat till drag queen story hour. Rätta mig gärna om jag har fel.

Om det är så, hur kommer det sig att du är så övertygad om att den här verksamheten har med grooming att göra? Det finns ju inga rimliga skäl att tro det, bara orimliga.

Dömd pedofil
http://antitrafficking.am/eng/new-american-drag-queen-who-read-to-kids-at-houston-library-is-convicted-pedophile/

Antifa försvarar ännu en pedofil
https://nordfront.se/antifa-skyddade-domd-pedofils-dragshow-med-barn

Just den här Vinhoran har även publicerat en"erotisk målarbok" med bilder av pedofila inslag.
Hur kan du inte se faran med det här?
Citera
2023-05-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Vilka drag kings erbjuder drag king story hour? Biblioteken kan ju inte gärna köpa in underhållning som ingen erbjuder.

Ett bibliotek är skattefinansierat, det ska följa värdegrunder, vara politiskt neutralt följa tankar om jämställdhet och inte gynna vissa grupper osv

Man kan därför inte vara "köpa in och boka" vad som helst lite hursomhelst utan att först gå igenom ett "filter"

Filtret borde ifrågasätta transkvinnornas dominans.
Varför bjuda in bara ena sidan när det också finns en andra sida.
Att enbart den ena sidan hörs ( typiskt män) och kräver uppmärksamhet innebär inte att en skattefinansierad verksamhet ska hjälpa till att sprida denna röst

Man borde också fråga varför den här förnedrande karikatyren av kvinnor verkligen är ok.
Skulle man även bjuda in ett gäng vita i blackface att läsa för barn?

Jag vill påstå att anledningen till varför just transkvinnornas lyfts fram och hyllas beror på misogyni.
Citera
2023-05-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Som sagt visar forskningen på att transvestiter inte är överrepresenterade när det gäller pedorili. Transvestit är en sak, pedofil en helt annan. Jag skulle gissa att det finns betydligt större risk att råka ut för en pedofil inom idrottsvärlden.
Eller katolska kyrkan.

Alla transvestiter läser väl inte böcker för barn?
Om du ska komma dragandes med forskning borde väl den gälla gruppen män som erbjuder sig att komma och läsa böcker för barn.
Citera
2023-05-13, 10:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Vilken fantastiskt kul tråd att följa.
Kort sammanfattat så är det en 100% munhuggartråd mellan folk med olika uppfattning.

”NI” som tycker detta är OK slåss med näbbar och klor för att övertyga ”OSS” andra att detta är rätt, och inte alls konstigt.

”VI” som inte tycker detta är OK försöker ideligen förklara för ”ER” varför detta är så fel just när det gäller inblandningen med barn.

Ingen av varken NI eller VI kommer att falla tillbaka och ändra åsikt någonsin.

Man debatterar inte för att övertyga sin motståndare, man debatterar för att övertyga publiken.
Citera
2023-05-13, 10:34
Medlem
Citat:
Som sagt visar forskningen på att transvestiter inte är överrepresenterade när det gäller pedorili. Transvestit är en sak, pedofil en helt annan. Jag skulle gissa att det finns betydligt större risk att råka ut för en pedofil inom idrottsvärlden.
Eller katolska kyrkan.
Så du tror på fullt allvar att personer som experimenterar mycket med alkohol, sex, uttryck, provokativ litteratur inklusive tecknade bilder som för tankarna till just pedofili eller något i närheten inte är överrepresenterade när det gäller parafilier som pedofili?
Låter extremt osannolikt i mina öron.
Citera
2023-05-13, 10:46
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Dömd pedofil
http://antitrafficking.am/eng/new-american-drag-queen-who-read-to-kids-at-houston-library-is-convicted-pedophile/

Antifa försvarar ännu en pedofil
https://nordfront.se/antifa-skyddade-domd-pedofils-dragshow-med-barn

Just den här Vinhoran har även publicerat en"erotisk målarbok" med bilder av pedofila inslag.
Hur kan du inte se faran med det här?
Jag bad om exempel på att barn som deltagit i sådana här sagostunder utsätts för grooming. Det väntar jag fortfarande på.

Angående din post: Så du har hittat en drag queen som hållit i en sagostund och femton år tidigare dömts för sexuellt ofredande av minderårig (eller alltså den amerikanska motsvarigheten). Inte så upplyftande.
Men titta här, jag har hittat alarmerande uppgifter om vikarier i skolan och förskolan:
Citat:
Av de 149 856 vikarier i den tredjedel av landets kommuner som granskades är sammanlagt 75 dömda för sexbrott någon gång mellan 1973 och 2006. I 30 av fallen vet man att brotten var riktade mot just barn. 66 av de sammanlagt 85 lagförda brotten har begåtts efter 1990.
https://www.tv4.se/artikel/4fc37c2b04bf72228b005859/domda-sexbrottslingar-i-skola-och-pa-dagis

Innebär detta att skol- och förskoleverksamhet är synonymt med grooming? Nej. Däremot betyder det att förskolorna behöver bli bättre på att screena sina vikarier.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-13 kl. 10:51.
Citera
2023-05-13, 10:48
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Ett bibliotek är skattefinansierat, det ska följa värdegrunder, vara politiskt neutralt följa tankar om jämställdhet och inte gynna vissa grupper osv

Man kan därför inte vara "köpa in och boka" vad som helst lite hursomhelst utan att först gå igenom ett "filter"

Filtret borde ifrågasätta transkvinnornas dominans.
Varför bjuda in bara ena sidan när det också finns en andra sida.
Att enbart den ena sidan hörs ( typiskt män) och kräver uppmärksamhet innebär inte att en skattefinansierad verksamhet ska hjälpa till att sprida denna röst

Man borde också fråga varför den här förnedrande karikatyren av kvinnor verkligen är ok.
Skulle man även bjuda in ett gäng vita i blackface att läsa för barn?

Jag vill påstå att anledningen till varför just transkvinnornas lyfts fram och hyllas beror på misogyni.
Jag vet inte varför du pratar om transkvinnor i en tråd som handlar om drag queen story hour. Vill du att drag kings ska läsa sagor för barn får du väl dra ihop en grupp som erbjuder just det till biblioteken. Svårare är det inte.
Citera
2023-05-13, 10:50
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Alla transvestiter läser väl inte böcker för barn?
Om du ska komma dragandes med forskning borde väl den gälla gruppen män som erbjuder sig att komma och läsa böcker för barn.
Jag tror att proconsul tänker sig att alla drag queens – på något sätt som framstår som självklart för honom själv – automatiskt är fetischister.
Citera
2023-05-13, 11:08
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Alla människor är olika i olika situationer. Man är inte likadan på jobbet som man är hemma, man är inte likadan bland vänner som bland okända. Man tar fram olika delar av sin peersonlighet i olika sammanhang.
Ja, jag skrev ju det. Att alla ikläder sig olika roller beroende på situation. Vissa roller är dock svåra eller direkt olämpliga att kombinera. Sluta spela dum.
Citera
2023-05-13, 11:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ja, jag skrev ju det. Att alla ikläder sig olika roller beroende på situation. Vissa roller är dock svåra eller direkt olämpliga att kombinera. Sluta spela dum.

Vad är det som är olämpligt att kombinera? Män i kvinnokläder och sagostunder?
Citera
2023-05-13, 11:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Så du tror på fullt allvar att personer som experimenterar mycket med alkohol, sex, uttryck, provokativ litteratur inklusive tecknade bilder som för tankarna till just pedofili eller något i närheten inte är överrepresenterade när det gäller parafilier som pedofili?
Låter extremt osannolikt i mina öron.

Forskningen säger att transpersoner inte är överrepresenterade när det gäller pedofili. Själv har jag ingen uppfattning eftersom jag har för dålig erfarenhet när det kommer till transsexuella och pedofili. Men forskarna vet.
Citera
2023-05-13, 11:22
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Vilken fantastiskt kul tråd att följa.
Kort sammanfattat så är det en 100% munhuggartråd mellan folk med olika uppfattning.

”NI” som tycker detta är OK slåss med näbbar och klor för att övertyga ”OSS” andra att detta är rätt, och inte alls konstigt.

”VI” som inte tycker detta är OK försöker ideligen förklara för ”ER” varför detta är så fel just när det gäller inblandningen med barn.

Ingen av varken NI eller VI kommer att falla tillbaka och ändra åsikt någonsin.

Bra sammanfattning. En slutsats skulle kunna vara att; ingen tvingar "ER" eller "ERA" barn att se transor som läser sagor. Så sluta gnälla och acceptera att vi lever i ett samhälle där skatten fördelas på saker man gillar och saker man ogillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in