2023-05-13, 11:26
Medlem
proconsuls avatar
En stilla undran, sker dessa sagostunder utan andra vuxna närvarande? Drar sig bibliotekspersonalen undan så att transorna kan pilla på barnen i ostördhet?
Har det någonsin någonstans uppstått en situation då något misstänkt inträffat? Eller rör sig hela den här diskussionen bara om vad folk tror kan hända?
Citera
2023-05-13, 11:33
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad är det som är olämpligt att kombinera? Män i kvinnokläder och sagostunder?
Det handlar om hur långt man kan flytta gränserna mellan vuxenunderhållning och barndito. Skulle en bra sagoläsare visa sig vara cross-dresser så har jag inga problem med det om vederbörande kan föra sig och är anständig. Eller vem som helst som är lite annorlunda, för den delen.

Här handlar det om spektakulära och vulgära individer som gjort en grej av att flytta gränserna.

Behöver jag verkligen förklara detta? Igen?
Citera
2023-05-13, 11:38
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tror snarare att Vinhoran och Bystiga damen inte klarar av att bemöta konstruktiv kritik, då de vet med sig att de inte har något vettigt att tillföra i barnens liv.

Sedan när började hat och hot vara konstruktiv kritik?
Citera
2023-05-13, 11:51
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det handlar om hur långt man kan flytta gränserna mellan vuxenunderhållning och barndito. Skulle en bra sagoläsare visa sig vara cross-dresser så har jag inga problem med det om vederbörande kan föra sig och är anständig. Eller vem som helst som är lite annorlunda, för den delen.

Här handlar det om spektakulära och vulgära individer som gjort en grej av att flytta gränserna.

Är du på autismspektrat? Det är en ärlig fråga alltså, din oförmåga att skilja på en persons olika sätt att bete sig i olika sammanhang är mycket oflexibel och skulle kunna förklara din hållning.
Citera
2023-05-13, 11:55
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
En stilla undran, sker dessa sagostunder utan andra vuxna närvarande? Drar sig bibliotekspersonalen undan så att transorna kan pilla på barnen i ostördhet?
Har det någonsin någonstans uppstått en situation då något misstänkt inträffat? Eller rör sig hela den här diskussionen bara om vad folk tror kan hända?
Det senare. Ingen av dem som har uttryckt farhågor över fenomenet har kommit med några exempel på vad som faktiskt händer på plats.
Citera
2023-05-13, 12:05
Medlem
B´stards avatar
Det kommer att sluta såhär om det får fortsätta:

https://www.youtube.com/watch?v=AZ2rqlpd1_w&ab_channel=MattWalsh

titta särskilt från 9.40
Citera
2023-05-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag bad om exempel på att barn som deltagit i sådana här sagostunder utsätts för grooming. Det väntar jag fortfarande på.

Angående din post: Så du har hittat en drag queen som hållit i en sagostund och femton år tidigare dömts för sexuellt ofredande av minderårig (eller alltså den amerikanska motsvarigheten). Inte så upplyftande.
Men titta här, jag har hittat alarmerande uppgifter om vikarier i skolan och förskolan:

Innebär detta att skol- och förskoleverksamhet är synonymt med grooming? Nej. Däremot betyder det att förskolorna behöver bli bättre på att screena sina vikarier.
Din argumentation håller inte för att du har redan bestämt dig för att det här är något du ska kämpa för, kosta vad det kosta vill.

Att personer som ger uttryck för pedofili ska umgås med barn är helt jävla skandalöst.
Att dessa personer även ska finansieras utav skattepengar är även det helt förjävligt.

Det ÄR pedofiler och personer med pedofila läggningar som skyddar dessa event och i ett sundt samhälle så hade de fått dingla i snaran.
Groomer
Citera
2023-05-13, 12:14
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Är du på autismspektrat? Det är en ärlig fråga alltså, din oförmåga att skilja på en persons olika sätt att bete sig i olika sammanhang är mycket oflexibel och skulle kunna förklara din hållning.
Nej, inte i närheten av spektrat ens.

Det finns gränser, och dessa två utmanar dem medvetet. Det är en ren provokation faktiskt. Nu har jag inte bevistat någon av deras uppläsningar, och kanske skulle jag ändra mig då. Men troligen inte. Drag är vulgär vuxenunderhållning, helt enkelt.

Även du anser att vissa roller är oförenliga. Vi skiljer oss nog endast var vi drar gränsen. Det var t.ex. inte länge sedan Richard Jomshof ansågs olämplig som lärare pga sitt politiska engagemang. Han är nu ordförande i riksdagens justitieutskott.

Så; gränser flyttas, och jag bevakar just denna då att jag anser att förskolebarnens värld inte ska bli en lekstuga för 1. sociala injenjörer/ideologer, och 2. vulgära avvikare.
Citera
2023-05-13, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Sedan när började hat och hot vara konstruktiv kritik?
Finns många som har vettiga frågor och undringar i tråden de vill ha svar på. Hat och hot kan man ignorera, det dämpas knappast för att man gömmer sig, tvärtom. Det stör mig att de inte vågar visa sig utan mask och döljer sin riktiga identitet.
Citera
2023-05-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag vet inte varför du pratar om transkvinnor i en tråd som handlar om drag queen story hour. Vill du att drag kings ska läsa sagor för barn får du väl dra ihop en grupp som erbjuder just det till biblioteken. Svårare är det inte.

Jag vill inte att dragkings ska läsa sagor för barn?
Jag vill att skattefinansierade bibliotek inte bjuder in transkvinnor att läsa för barn utan att också bjuda in transmän.
Citera
2023-05-13, 12:16
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Nej, din position är rätt tydlig. Du är som utgångspunkt misstänksam mot de här artisterna på grund av att de är drag queens, och de behöver därför bevisa sin lämplighet för dig för att du ska vara bekväm med tanken på att de befinner sig i närheten av barn. Samtidigt verkar du rätt likgiltig inför huruvida de gör ett bra jobb eller ej – dvs om ungarna gillar tillställningarna eller ej – inget av dina inlägg har nämligen handlat om det.

En annan möjlighet att angripa det här är att helt enkelt låta ungarna få gå på det här om de tycker det är kul och det genomförs under säkra former. Men för det krävs att man börjar med utgångspunkt i barnens bästa, och det verkar som att de flesta i den här tråden saknar den förmågan.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-13 kl. 12:21.
Citera
2023-05-13, 12:17
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag vill inte att dragkings ska läsa sagor för barn?
Jag vill att skattefinansierade bibliotek inte bjuder in transkvinnor att läsa för barn utan att också bjuda in transmän.
Mig veterligen är de här artisterna inte transkvinnor, så det verkar som att din önskning har gått i uppfyllelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in