2023-05-12, 19:51
Medlem
Är på gränsen till att totalt bryta ihop just nu. Känns som jag är på gränsen till att bli helt galen. Grova overklighetskänslor och ångest just nu. Vadfan är det här asså. Hur ska man kunna stå ut med detta. Har ingen att umgås med och hade inte orkat att umgås med någon heller. Det enda jag kan tänka mig hade hjälpt är starka mediciner. Tror ni jag får någon benso om jag drar till psykakuten? Blir jag inlagd om jag säger att jag inte vill leva?
Citera
2023-05-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
Är på gränsen till att totalt bryta ihop just nu. Känns som jag är på gränsen till att bli helt galen. Grova overklighetskänslor och ångest just nu. Vadfan är det här asså. Hur ska man kunna stå ut med detta. Har ingen att umgås med och hade inte orkat att umgås med någon heller. Det enda jag kan tänka mig hade hjälpt är starka mediciner. Tror ni jag får någon benso om jag drar till psykakuten? Blir jag inlagd om jag säger att jag inte vill leva?
Har du kollat olika värden hos vårdcentralen så det inte är något fysiskt som spökar?
Citera
2023-05-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Har du kollat olika värden hos vårdcentralen så det inte är något fysiskt som spökar?
Ja det ska det inte vara men vem vet dom kanske har missat något
Citera
2023-05-12, 20:00
Medlem
Pungpuckels avatar
Vi har alla varit där, vissa här är väl också där just nu.

Du kanske kan rangordna alla grejer du mår dåligt över, och försöka beta av de enklaste först?
Citera
2023-05-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel

Du kanske kan rangordna alla grejer du mår dåligt över, och försöka beta av de enklaste först?
Mår dåligt av att jag mår dåligt. Allt snurrar, känns overkligt, ångest, tankar om att inte vilja leva. Ska man må såhär så klarar jag mig inte länge. Vet fan inte vad jag ska ta mig till.
Citera
2023-05-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel

Har haft långvarig ångest förut som jsg tror har satt sina spår i min hjärna och kropp. Jag menar 5 månader av ångest varje dag blir man väl helt förstörd av? Utbränd milt uttryckt
Citera
2023-05-12, 20:12
Medlem
Citat:
Mår dåligt av att jag mår dåligt. Allt snurrar, känns overkligt, ångest, tankar om att inte vilja leva. Ska man må såhär så klarar jag mig inte länge. Vet fan inte vad jag ska ta mig till.
Nej du ska inte må så. Medicinsk behandling är en bra sak men först behöver vården utesluta och även diagnostisera efter de symptom och besvär som framträder

Det är inte normalt att drabbas av dissociativa problem från ingenstans.
Citera
2023-05-12, 20:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Har haft långvarig ångest förut som jsg tror har satt sina spår i min hjärna och kropp. Jag menar 5 månader av ångest varje dag blir man väl helt förstörd av? Utbränd milt uttryckt

Är det första gången, eller är det ett återkommande fenomen ?
Citera
2023-05-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Nej du ska inte må så. Medicinsk behandling är en bra sak men först behöver vården utesluta och även diagnostisera efter de symptom och besvär som framträder

Det är inte normalt att drabbas av dissociativa problem från ingenstans.
Jag vet inte om det kommer från ingenstans. Har lidit till och från av det nu i säkert 3-4 år. Just nu är det som värst. Har lidit av mycket ångest och tror att min hjärna och kropp är slutkörd. Man kan ju inte leva i fight and flight stadiet i månader och sen förvänta sig att allt ska stå rätt till i hjärnan? Men oavsett hur detta har kommit att bli så mår jag så fruktansvärt dåligt så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ska man bara gå all in på medicinering för att kunna ha ett drägligt liv? Vet inte hur jag ska klara detta
Citera
2023-05-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Är det första gången, eller är det ett återkommande fenomen ?
Detta är andra gången jag mår såhär fast värre denma gången.

Hade en liknande period av utbrändhet, overklighetskänslor osv. Kommer ihåg att det började försvinna så smått men sen kom en ny period av ångest och nu är jag tillbaka i helvetet.
Citera
2023-05-12, 20:23
Medlem
Nägra tips på vad jag kan göra just nu för att må "bättre"? Har legat i sängen nästan hela dagen. Känner inte att jag kan gå ut. Lyssnar på alan watts, är spänd. Känner mig hungrig men kan inte riktigt äta något känner jag.
Citera
2023-05-12, 20:27
Medlem
Jag kan finna någon slags ro i att när jag mår såhär så märker jag hur saker som i vanliga fall spelar roll inte spelar någon roll för mig öht längre. Mitt jobb, mina pengar, fan vad oviktigt det är. Inget betyder något om man inte kan få vara frisk i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in