2023-05-12, 19:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Fast allt är inte okej. Exempelvis är det inte okej att en kvinna går runt i ett par string utan ens bh mitt på stan, eller när hon ska arbeta som lärare på en skola. Det handlar om anständighet. Det är inte okej att sätta sig på en fullsatt buss bland andra resenärer om man luktar avföring och inte har duschat på 1 år. Det är inte okej. Allt är inte okej.

Barn lär sig med tiden förstå att alla kan vara på olika sätt. En psykiskt sjuk individ kanske beter sig konstigt och det kan folk lära sig att acceptera utan att småbarn ska behöva exponeras för perversioner eller galenskap från den psykiskt sjuke. Jag exponerades inte för det när jag gick på dagis, och jag kan acceptera att folk är transsexuella eller går runt i bara string på stan. Det betyder inte att jag vill att mina barn ska exponeras för sånt på dagis.

Den är tråden visar med all önskvärd tydlighet att väldigt många inte förstått att människor kan vara på olika sätt.
Förstår jag dig rätt om du jämställer transsexualitet med perversioner, galenskap och psykisk sjukdom?
Citera
2023-05-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Djur som dödar andra finns det fullt av i djurvärlden. Tigrar, hajar, lejon. Katter som dödar fåglar och möss. Även bland människorna finns en rätt hög andel som mördar eller på annat sätt skadar andra.
Det betyder inte att vi tycker det är okej att man dödar andra, bara för att vissa djur gör det eftersom det är så vanligt bland de.

Om transeri ska betraktas som en psykisk störning eller inte kan man debattera. Jag och många med mig anser inte att det är normalt eller friskt att betrakta sig som man om man är kvinna. Än mindre att operera sig i syfte att försöka se ut som det motsatta könet. Vi är många som anser att det är galenskap. Sedan är du och dina vänstervänner som glatt uppmuntrar perversioner fri att tycka det motsatta. Det är okej för mig.

Men jag vill inte att mina barn eller att några barn ska behöva ta ställning till - eller exponeras för galenskap eller något som en stor del av jordens befolkning anser är galenskap. Du får gärna springa runt med din löskuk fastmonterad i ansiktet hur mycket du vill, men lämna barnen utanför det. TACK PÅ FÖRHAND.

Damn. Han du citerade ägde dig totalt, typ polade dig 😂
Tycker du verkligen inte barnen som älskar drag ska få se det mera? De mest populära TV programen som människorna tittar på är fulla av drag och det är just barnen som vill se dessa program. Tex Mask Singer med 1.4 miljoner tittare i veckan!
Kommentarer? Tack på förhand!
Citera
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
"Knarkare läser sagor för barn" kommer aldrig hända.
Sant. Men knark har en förmåga att ödelägga ens liv, de flesta sorter är fysiskt skadliga och/eller beroendeframkallande.
Och i nuläget olagliga.

Citat:
Transor/bögar får antingen repressalier eller hjälp att sluta. Ska vi köra på det?
Hjälp att sluta? Du menar som "Pray the gay away"?

Citat:
Ur mitt perspektiv föreligger en enorm snedfördelning här, utifrån populärideologi.
Medhålles.
Citera
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Har jag fattat fel att du vill kvotera in dem? Ber om ursäkt, men allt du postar är till försvar för den rådande ordningen (inkvoterade drag queens som läser sagor för barn).
Nej, allt jag postat hittills i tråden är ett förtvivlat försök att förstå varför ett bibliotek någonstans i landet inte skulle få bjuda in drag queens att läsa sagor för ungarna i byn.
Citera
2023-05-12, 19:52
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Om du inte förstår kopplingen mellan en utspökad dragqueen och prostitutionsestetik så visar det på din låga allmänbildning. Haha el naivitet kanske. Whatever
Du blir mig svaret skyldig alltså. Inte mig emot.
Citera
2023-05-12, 19:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Barn är inte homofober, transfober och rasister. Det är vuxnas problem.
Visst. Men barn växer upp och blir homofober, transfober och rasister. Om rasisterna hade haft några svarta kompisar i sandlådan hade de kanske inte blivit rasister.
Citera
2023-05-12, 19:56
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Visst. Men barn växer upp och blir homofober, transfober och rasister. Om rasisterna hade haft några svarta kompisar i sandlådan hade de kanske inte blivit rasister.
Det är inlärt. Inget barn föds med hat.
Vuxna behöver några lektioner i acceptans. Då löser vi många problem.
Citera
2023-05-12, 19:57
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Yttrandefrihet, konstnärlig frihet, demokrati - tolerans/acceptans av olikheter och kanske mest av allt för att barnen tycker om att höra sagor.

Din nidbild av hur det hela går till är missvisande.

Allt det du skrev är bullshit helt ärligt.
Jag kan debunka varje påstående men orkar inte lägga ned tid på det just nu, men som ett exempel så är det inte yttrandefrihet att läsa sagor för barn. Om barn vill höra sagor så finns det gott om vanliga människor ljudböcker och appar
Citera
2023-05-12, 19:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Sant. Men knark har en förmåga att ödelägga ens liv, de flesta sorter är fysiskt skadliga och/eller beroendeframkallande.
Och i nuläget olagliga.
Exakt som trans- och homusexualitet betraktas i en del kulturer, även vår egen för inte så länge sedan.
Citat:
Hjälp att sluta? Du menar som "Pray the gay away"?
Haha, nej retorisk fråga förstås
Citat:
Medhålles.
Citera
2023-05-12, 19:58
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Här kommer ett klipp i samband med en sagostund:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sagostund-pa-biblioteket-fick-overvakas-av-vaktare

Jag förstår inte alls vad som är sexualiserande med det här och hur man kan jämföra det med striptease, prostituerade och burlesk show? Det ser ut som två personer i någon sorts maskeradkostymering a la Cruella de Vil.
Inte jag heller, men såvitt jag förstår handlar motståndet inte om vilka faror barnen faktiskt skulle utsättas för på de här tillställningarna (inga faror alls, av allt att döma) – det hela verkar snarare vara en strid om "värden" hit och dit. Med en falsk omsorg om Barnen som en rätt genomskinlig täckmantel, då.
Citera
2023-05-12, 20:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Nej, allt jag postat hittills i tråden är ett förtvivlat försök att förstå varför ett bibliotek någonstans i landet inte skulle få bjuda in drag queens att läsa sagor för ungarna i byn.
Det får dom. Tråden handlar väsentligen om lämpligheten av att premiera detta.
Citera
2023-05-12, 20:05
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det får dom. Tråden handlar väsentligen om lämpligheten av att premiera detta.
Jaha, du har inte genomskådat den enkla finten. Om frågeställningen formuleras som huruvida ett offentligt finansierat bibliotek ska få använda offentliga medel för att köpa in verksamheten är den egentliga frågeställningen huruvida biblioteket alls ska få köpa in verksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in