2023-05-12, 20:48
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Dåligt försök, eller kanske bra försök? Välj uttryck du tycker passar.
Acceptansen kommer senare i livet. Konstnärlig frihet gäller i detta fall enbart för transan.

Vad skulle din acceptans vara om det gällde Herman Göring läser sagor för barn? Jag är säker på att han skulle ha varit en bra historieberättare för barn, om det var nödvändigt (och om han levde) eller Donald Trump läser sagor för barn.
Jag vet inte nog om Göring för att veta om han var en bra historieberättare, men hade han kunnat låta bli att blanda in all nazism han är känd för så skulle jag inte ha något emot honom som historieberättare. Donald Trump berättar redan sagor (snarare lögner) om sin egna förträfflighet och ett stulet val mm och många tror dessutom på dessa.

Citat:
Man behöver ju ändå inte blanda in politik i sagoläsning, är det inte det ni säger?
Ständigt detta "ni". Jag är bara en person, jag återger mina egna åsikter och eventuellt medhåll från andra i tråden är rena tillfälligheter.

Citat:
Och alla ska väl ändå vara lika värda, och alla ska med? Det kan fort gå snett om man ska hårddra den humanistiska agendan, men ändå bara fortsätter se humanism ur sin egen synvinkel.
Alla människor är lika i värde. Du förnekar det, av någon anledning. Du fultolkar och påstår att mördare inte är lika mycket värda. Jag har hört allt det där i över 10 år nu.

Jimmie Åkesson sade i partiledardebatten att han inte tycker att det ska gå skattepengar till dessa sagostunder. Om det är jag överens med honom.

Sedan dess har SD:s trollsvans startat och belägrat denna tråd och fyllt den med en massa hittepå om sagostunderna. Med det åtanke blir jag fundersam på om det ligger mer bakom Åkessons åsikter om finansieringen.
Citera
2023-05-12, 20:50
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Allt det du skrev är bullshit helt ärligt.
Jag kan debunka varje påstående men orkar inte lägga ned tid på det just nu, men som ett exempel så är det inte yttrandefrihet att läsa sagor för barn. Om barn vill höra sagor så finns det gott om vanliga människor ljudböcker och appar
Yttrandefrihet är att staten inte censurerar. Ett förbud av sagostunderna vore censur.
Citera
2023-05-12, 20:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Det är inlärt. Inget barn föds med hat.
Vuxna behöver några lektioner i acceptans. Då löser vi många problem.

Så är det.
Citera
2023-05-12, 20:57
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Yttrandefrihet är att staten inte censurerar. Ett förbud av sagostunderna vore censur.

Nej!! Å dessutom pratar vi inte om ett förbud, utan vi pratar om lämpligheten att skattefinansiera eländet. Om du känner nån transa så kan ju han få läsa för dina barn
Citera
2023-05-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Alla HBTQ-människor gillar inte pedofiler men de flesta pedofiler gillar HBTQ, för det är den enda arenan där de potentiellt skulle kunna få acceptans. Rent historiskt så har rörelsen varit väldigt pedofilvänlig, det är på senare år man fått ta avstånd på grund av just de skäl du nämner, dvs att de inte har något val.

Ingen normal straight intresserar sig för barns sexualitet eller försöker normalisera sexuellt normbrytande idéer bland barn och andra osunda liberala synsätt. Det är uteslutande folk som antingen är regnbågsmänniskor själva, eller heterosexuella liberaler som stödjer HBTQ och brinner för den sortens frågor, som sysslar med såna här vansinniga tokigheter. Det är endast inom den sfären där såna här saker förekommer.

Endast en liberal ambassadör för regnbågsfrågor kan ligga sömnlös om natten och fundera på hur man bäst lär ut onani till lågstadiebarn och sedan försöker implementera detta i skolplanen.

Du ser liksom aldrig en normal straight säga: "låt oss bjuda in några transor och drag queens utklädda till fnask som får sitta och läsa för barnen!" eller "låt oss ta barnen till Pride så de får se promiskuösa män i latex med BDSM-attiraljer!" Det är endast människor som tillhör HBTQ-sfären som intresserar sig för sånt och som vill att barnen ska vara lika involverade i deras sexuella fixeringar som de vuxna, oavsett om de är straight eller homo.

Att vifta bort all kritik som "moralpanik" är ett klassiskt knep för att hela tiden tänja på gränserna och desarmera stigmatiseringen och normalisera olämpliga och skadliga beteenden, vilket är exakt samma argumentation som de gubbar du syftar på också använder när de vill ligga med minderåriga tjejer.

Nej, det handlar inte om moralpanik, det handlar om sund kritik mot totalt olämpliga och meningslösa politiska tillställningar som är riktade mot barn som aldrig efterfrågat detta från första början. Det handlar som sagt inte heller om detta unika fall, detta är en trend vi ser i hela västvärlden och det är givetvis ingen slump. Det är mycket riktigt ett kulturkrig som pågår i väst, och det är barnen som angrips.

Tyvärr verkar det som att den här debatten får näring av folks vilja att trasha SD. Jag förstår inte mina vänstervänner som i det här sammanhanget försvarar transans rättigheter för att ta även denna chans att utmåla SD som intoleranta skurkar. Hallå, barnen?
Citera
2023-05-12, 20:59
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiPfogeln
Tyvärr verkar det som att den här debatten får näring av folks vilja att trasha SD. Jag förstår inte mina vänstervänner som i det här sammanhanget försvarar transans rättigheter för att ta även denna chans att utmåla SD som intoleranta skurkar. Hallå, barnen?
Ja, precis – barnen. De verkar vilja lyssna på sagor och verkar inte bli ledsna av att sagotanten är en drag queen. Men du och dina gelikar är ändå motståndare till det, trots att ingen av er kan klämma ur er på vilket sätt ungarna skulle ta skada av det. "Intoleranta skurkar" beskriver dig och ditt gäng ganska bra.
Citera
2023-05-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Den är tråden visar med all önskvärd tydlighet att väldigt många inte förstått att människor kan vara på olika sätt.
Förstår jag dig rätt om du jämställer transsexualitet med perversioner, galenskap och psykisk sjukdom?

Det går utmärkt att lära ut allas lika värde och främja olikheter utan att blanda in ”skamlösa vinhoror”. Vad hände med att sätta barnens intressen i första rummet då du tror att någon vettig förälder väljer en person som kallar sig för vinhora för det här ändamålet?
Citera
2023-05-12, 21:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Om nu dragqueen-läsning är så otroligt viktigt för samhället så ser jag fram emot nästa anhalt: fängelserna…
Citera
2023-05-12, 21:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det går utmärkt att lära ut allas lika värde och främja olikheter utan att blanda in ”skamlösa vinhoror”. Vad hände med att sätta barnens intressen i första rummet då du tror att någon vettig förälder väljer en person som kallar sig för vinhora för det här ändamålet?

Vinhoran läser inte för barnen, försök att hänga med lite.
Citera
2023-05-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Ja, precis – barnen. De verkar vilja lyssna på sagor och verkar inte bli ledsna av att sagotanten är en drag queen. Men du och dina gelikar är ändå motståndare till det, trots att ingen av er kan klämma ur er på vilket sätt ungarna skulle ta skada av det. "Intoleranta skurkar" beskriver dig och ditt gäng ganska bra.

Olika är bra. Det är bara det att en man som professionellt kallar sig ”skamlös vinhora” har små chanser till anställning för att vara runt mina barn och kanske runt dina med?

”Ah, vinhoran från klubben i går kväll! Välkommen att umgås med barnen i dag.”

Näe… Eller?
Citera
2023-05-12, 21:09
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Om nu dragqueen-läsning är så otroligt viktigt för samhället så ser jag fram emot nästa anhalt: fängelserna…
Jag vet inte hur du har fått intrycket att sagoläsning av drag queens skulle vara otroligt viktigt för samhället. De flesta tycker inte att det är en stor grej, men en liten grupp extremister har av oklar anledning blivit skogstokig över det och gapar om att det borde stoppas eftersom "transorna" är "perversa", osv.
Citera
2023-05-12, 21:11
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Olika är bra. Det är bara det att en man som professionellt kallar sig ”skamlös vinhora” har små chanser till anställning för att vara runt mina barn och kanske runt dina med?

”Ah, vinhoran från klubben i går kväll! Välkommen att umgås med barnen i dag.”

Näe… Eller?
Din främsta kritik mot det här handlar alltså om att hon kallar sig Shameless Winewhore när hon underhåller vuxna? Kom igen, du kan bättre än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in