Citat:
Jag vet inte nog om Göring för att veta om han var en bra historieberättare, men hade han kunnat låta bli att blanda in all nazism han är känd för så skulle jag inte ha något emot honom som historieberättare. Donald Trump berättar redan sagor (snarare lögner) om sin egna förträfflighet och ett stulet val mm och många tror dessutom på dessa.Dåligt försök, eller kanske bra försök? Välj uttryck du tycker passar.
Acceptansen kommer senare i livet. Konstnärlig frihet gäller i detta fall enbart för transan.
Vad skulle din acceptans vara om det gällde Herman Göring läser sagor för barn? Jag är säker på att han skulle ha varit en bra historieberättare för barn, om det var nödvändigt (och om han levde) eller Donald Trump läser sagor för barn.
Acceptansen kommer senare i livet. Konstnärlig frihet gäller i detta fall enbart för transan.
Vad skulle din acceptans vara om det gällde Herman Göring läser sagor för barn? Jag är säker på att han skulle ha varit en bra historieberättare för barn, om det var nödvändigt (och om han levde) eller Donald Trump läser sagor för barn.
Citat:
Ständigt detta "ni". Jag är bara en person, jag återger mina egna åsikter och eventuellt medhåll från andra i tråden är rena tillfälligheter.
Man behöver ju ändå inte blanda in politik i sagoläsning, är det inte det ni säger?
Citat:
Alla människor är lika i värde. Du förnekar det, av någon anledning. Du fultolkar och påstår att mördare inte är lika mycket värda. Jag har hört allt det där i över 10 år nu.
Och alla ska väl ändå vara lika värda, och alla ska med? Det kan fort gå snett om man ska hårddra den humanistiska agendan, men ändå bara fortsätter se humanism ur sin egen synvinkel.
Jimmie Åkesson sade i partiledardebatten att han inte tycker att det ska gå skattepengar till dessa sagostunder. Om det är jag överens med honom.
Sedan dess har SD:s trollsvans startat och belägrat denna tråd och fyllt den med en massa hittepå om sagostunderna. Med det åtanke blir jag fundersam på om det ligger mer bakom Åkessons åsikter om finansieringen.