Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag har aldrig gjort någon hemlighet av att jag inte tycker att sexbrott är en lika allvarlig sak som de flesta andra människor. Att jag tillhör en minoritet i den frågan stör inte mig.
Det är dock inte samma sak som att jag skulle tycka att det är ok med sexbrott, för det tycker jag inte. När du skriver förgripa så anar jag dock att du använder Dumpens defintion, det vill säga allt från en penisbild till Josef Fritzl. Jag har inga problem med att göra skillnad på dessa, och det är ärligt talat ganska förvånade att Dumpen (och du, om mitt antagande stämmer) inte gör samma sak. Därmed inte sagt att jag tycker att det är bra att skicka penisbilder, och själv har jag aldrig skickat någon sådan.
Instämmer i att lagarna och hysterin när det gäller sexbrott oftast inte motsvarar den skada dessa brott orsakar i jämförelse med många andra brottskategorier.
I exempelvis sexköp och zoofili/tidelag utan människohandel eller inslag av tvång och lidande så finns knappast något brottsoffer.
Ändå är det förbjudet? Varför?
När det gäller våldtäkt så tänk dig att få din fru nedsprutad av en afrikan. Även du som hennes make är ett brottsoffer och lika mycket om hon gör det frivilligt.
Plötsliga penisbilder till okända utan förvarning kan inte vara lagliga. Man skulle nästan kunna klassa det som hot ungefär som om man skickar en bild på ett rep utan att specificera varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Pedddohat? Att vilja skydda barn är en normal och sund instinkt.
Hoppas alla läser dagens inlägg från Lessler.
Givetvis kan dumpens inte hållas juridiskt ansvariga för vad orelaterade människor gör men de kan åtminstone hållas moraliskt ansvariga att inte uppvigla till hat, hot, våld, trakasserier, mobbning, aggressivitet mm när detta förekommer, utan då istället avskilja dessa medlemmar från bla deras Facebook och även anmäla misstänkte olagligheter, hot, våldsverkare mfl som ingår i deras publik och aktiva följeslagare.
"Att vilja skydda barn är en normal och sund instinkt." Det är inte ett givet korrekt uttalande då människans natur långt ifrån är sådan. Det du påstår stämmer inte med evolutionspsykologi och dylikt.
Det kan vara normalt och sunt i mindre stammar men knappast normalt att tex smålänningar på 1800-talet utan hjärntvättning och propaganda brydde sig om svältande barn i Somalia.
Det är i synnerhet inte normalt för män att bry sig om småbarn. Om det är något som kan vara normalt så är det i så fall att avsluta deras liv. Titta ut i djurriket och du får ett svar på det mesta. Människan är ett djur, en avancerad schimpans.