2023-05-12, 11:52
Medlem
Osmakligt av Johannes Klenell att trigga och uppmuntra sexualisering av dagis-barn:
https://twitter.com/JohannesKlenell/status/1655636447360081922
Citera
2023-05-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Fast nu är ju sagoläsning på bibliotek i regel inte en sexuell situation. Om du vill argumentera för att just den här sortens sagostunder skulle vara det, och om du vill nå framgång med ditt argument, föreslår jag att du exemplifierar med något som har hänt på någon av sagostunderna.

Och hittills har det inte framkommit någon info om att sagostunderna skulle ha några sexuella inslag.

Det är inte det jag argumenterar för. Sitautionen är redan på förhand olämplig, eftersom det sitter medelålders gubbar som lever ut en sexuell fetisch samtidigt som de läser sagor för barn.

Citat:
Det får du väl fråga dem om du vill veta. Drag queens brukar få sina namn på fyllan när de är tonåringar; det är liksom ingen programförklaring som genomsyrar deras liv tills de dör. Menar du på allvar att du har skapat dig en bild av vad som försiggår på sagostunderna genom att stirra dig blind på drugornas namn?

Nej. Vi vet att män som klär sig i kvinnokläder ofta motiveras av sexuell upphetsning. Att så är fallet i detta fall är självbevisande. Att de väljer genomsexualiserade namn tyder starkt på detta (nej, din skrattretande s.k. "förklaring" håller inte). Sen kan man observera hur de uttrycker och exponerar sin persona socialt. Där dominerar det sexuella anspelningar. Kolla bara vinhorans instagram.

Hur skulle man ens kunna ha starkare belägg att det rör sig om en sexuell fetisch?

Även om det är möjligt att drag queens inte i 100% av fallen drivs av sexuella fetischer så är det åtminstone så i väldigt många fall. Och det är tillräckligt för att konstatera att det är olämpligt för barn. Ser inte riktigt poängen att sitta och utvärdera ifall varje enskild drag queen har en sexuell persona eller inte, eftersom risken helt klart är stor och en sagostund med en sån ändå är helt onödig. Finns ingen poäng med det. Barns rätt att slippa sexuella sammanhang trumfar vida drag queens (icke)rätt att få vara med barn.
Citera
2023-05-12, 11:58
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Irreversibla medicinska ingrepp? Är det det de gör på sagostunderna?
Du gör dig dum, det avser att normalisera könsbyten och dessa går ut på irreversibla medicinska ingrepp. Nog för att du rimligtvis inser det, men det är väl som andra konstaterat någonting som gör att du vill se sådant.
Citera
2023-05-12, 12:12
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Sedvanlig attack på minoriteter från SD. Även den konstnärliga friheten och yttrandefriheten får sina slängar av sleven när förbudsivern drivs på mer och mer.

Galjonsfiguren Jimmie Åkesson håller sig lugn och pratar om skattepengar, men partiets Internetsvans är i full sving och kör hårt med alla tänkbara dumheter. På toppen av detta så kan man inte ens hålla sig till ämnet vilket förstås avslöjar att det ligger mer bakom detta än bara att värna om kommunens kärnverksamhet.
Citera
2023-05-12, 12:15
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Sedvanlig attack på minoriteter från SD. Även den konstnärliga friheten och yttrandefriheten får sina slängar av sleven när förbudsivern drivs på mer och mer.

Galjonsfiguren Jimmie Åkesson håller sig lugn och pratar om skattepengar, men partiets Internetsvans är i full sving och kör hårt med alla tänkbara dumheter. På toppen av detta så kan man inte ens hålla sig till ämnet vilket förstås avslöjar att det ligger mer bakom detta än bara att värna om kommunens kärnverksamhet.

Det vi, som du så fint kallar SD-minoriteter, motsätter oss är uppmuntrandet av dessa sagostunder, vilket sker med våra skattepengar.

Svenska folket vill inte ha drag queens som ska strutta runt och bete sig kring våra barn, och vi vill absolut inte avlöna dem med skattemedel.

Om det nu är så fruktansvärt populärt som ni vill påskina - varför måste då era älskade drag-queens verksamhet stimuleras med skattemedel?
Citera
2023-05-12, 12:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Du gör dig dum, det avser att normalisera könsbyten och dessa går ut på irreversibla medicinska ingrepp. Nog för att du rimligtvis inser det, men det är väl som andra konstaterat någonting som gör att du vill se sådant.

Medicinska/kirurgiska ingrepp görs på myndiga personer, alltså vuxna människor i lagens bemärkelse. Barn i förskoleåldern som "utsätts" för transor hinner nog tänka till både en och två gånger innan de könsopererar sig.
Citera
2023-05-12, 12:20
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Varför är det positivt att vi dopar HBTQi+-branschen med skattemedel?
Jag vet inte, du får väl fråga någon som företräder den ståndpunkten.

Citat:
Jag skiter i hur biblioteket spenderar sina pengar, det jag opponerar mig mot är att biblioteken uppmanas till att spendera pengar på woke-indoktrinering.
Vem har uppmanat dem till det, och när?

Citat:
Okej, vad är det du försöker försvara då?
Inget, så vitt jag vet

Jag försöker, som jag redan berättat för dig ett antal gånger, förstå den kritik bl.a. du ger uttryck för, och som jag fram till nu trodde var riktad mot ett lokalt bibliotek, men tydligen kan det inte ens konkretiseras vem kritiken riktas mot.
Citera
2023-05-12, 12:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det vi, som du så fint kallar SD-minoriteter, motsätter oss är uppmuntrandet av dessa sagostunder, vilket sker med våra skattepengar.

Svenska folket vill inte ha drag queens som ska strutta runt och bete sig kring våra barn, och vi vill absolut inte avlöna dem med skattemedel.

Om det nu är så fruktansvärt populärt som ni vill påskina - varför måste då era älskade drag-queens verksamhet stimuleras med skattemedel?

Om det är skattepengarna du oroar dig över så finns det större fiskar att steka. Skatteflykten kostade Sverige 46.000.000.000 förra året och den lär inte minska. You are barking up the wrong tree.

Kör på din moraliska indignation i stället.
Citera
2023-05-12, 12:23
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
De använder namnen "Miss shameless" och "Lady busty". Sen när är det passande för barn? Har du exempel på andra figurer med liknande namn som anses vara ok i underhållning för barn i förskoleålder? De jag kan komma ihåg från min tid var Teskedsgumman, tant Gredelin, Pomperipossa etc.
Jag kan inte heller komma på något liknande. Behövs det? Till vad, i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag kan tillägga att de bilder jag sett från sagostunderna med miss Shameless och Lady busty så har de klätt sig passande för uppdraget, de ser ut mer som Disneyhäxor än horor. Vilket tyder på att de förstår skillnaden mellan att uppträda för barn och vuxna. Det jag vänder mig mot är varför man ska använda sig av dragartiser över huvud taget? Varför inte ta en vanlig teatergrupp eller en boibliotekarie, som kan göra det billigare, och slippa kontroversen?
Du får väl fråga biblioteket i fråga hur urvalet gått till, och vilka kandidater de har sållat mellan.
Citera
2023-05-12, 12:23
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Medicinska/kirurgiska ingrepp görs på myndiga personer, alltså vuxna människor i lagens bemärkelse. Barn i förskoleåldern som "utsätts" för transor hinner nog tänka till både en och två gånger innan de könsopererar sig.
Även kemisk kastrering och kemisk pubertetsblockering utgör irreversibla medicinska ingrepp. För övrigt så pushar hbtq-lobbyn stenhårt för att tvinga vården kastrera småpojkar med faktiskt kirurgi så det är relevant att ta upp det med. Är du helt nere för räkning eller har du något mer att komma med?
Citera
2023-05-12, 12:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, de döljer ju sin identitet vilket är sjukt bara det.
Det här är ny information för mig: Dels att artisterna skulle dölja sin identitet (för mig är det väldigt tydligt vilka personer det här debaclet handlar om), och dels att det skulle vara sjukt. Vilken sjukdom är det du tänker på?
Citera
2023-05-12, 12:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Kan du inte hålla koll på dina barn ska du inte vara förälder och förskola inte driva verksamhet, hela diskussionen faller på det.
Jag har 5 barn. Om jag lämnar mina barn på dagis eller lågstadium så har jag självklart inte koll på vad som händer. Därför har jag valt bra skola och dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in