Citat:
Ursprungligen postat av
Trivselgruppen
Öronmärkta skattepengar? Det är en intressant detalj. På riksnivå eller kommunal nivå? Det innebär i så fall att bibliotekets tjänstemän helt enkelt gör sitt jobb.
Nej, det jag säger är att det är du som har åsikter om vad biblioteket ska lägga sina pengar på, och att det innebär att du får argumentera för din åsikt. Jag har ingen åsikt om hur biblioteket ska använda sina pengar – jag vet inte ens var det ligger – och behöver inte förklara det vidare. Detta förhållande verkar vara frustrerande för dig; det är åtminstone så jag uttolkar din tendens att komma med halmgubbar som den här:
Nej, det ser jag ingen anledning att komma överens med dig om.
Det är biblioteken som bokar på lokal nivå, med lokala skattepengar, sen går staten in och återbetalar 50% av summan med statliga medel.
Varför är det positivt att vi dopar HBTQi+-branschen med skattemedel?
Jag skiter i hur biblioteket spenderar sina pengar, det jag opponerar mig mot är att biblioteken uppmanas till att spendera pengar på woke-indoktrinering.
Okej, vad är det du försöker försvara då? Eller är du bara här för att späda ut tråden med dina taffliga inlägg som inte leder till någonting?