2023-05-12, 12:26
Medlem
DraconianTimess avatar
Jag är lite kluven här! I sak har jag inget emot en transa. Klä dig i precis vad fan du vill.

Kids behöver dock sedan barnsben få en ordentlig manlig samt kvinnlig förebild. Senare när de blir lite äldre så kan de få lära sig att vissa personer inte trivs med sitt kön och vill klä sig och leva som det andra könet samt att man inte skall kasta sten på dem för den sakens skull.

Det är också rätt problematiskt att samma figur rör sig i en helt annan betydligt mer sexualiserad miljö. Hade en vanlig kvinna läst sagor för barnen på dagarna och varit gangbang/bukkake-drottning på kvällarna så tror jag att hon definitivt hade blivit ifrågasatt och fråntagen sitt uppdrag. Om man nu skall behandla människor rättvist så anser jag inte att en sådan som Miss Shameless skall ha någon sorts frisedel.
Citera
2023-05-12, 12:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Även kemisk kastrering och kemisk pubertetsblockering utgör irreversibla medicinska ingrepp. För övrigt så pushar hbtq-lobbyn stenhårt för att tvinga vården kastrera småpojkar med faktiskt kirurgi så det är relevant att ta upp det med. Är du helt nere för räkning eller har du något mer att komma med?

Om HBTQ-lobbyn pushar för kastrering, om det nu är så, du får gärna verifiera det, så är det naturligtvis sjukt. Dock ser jag inte vad det har för relevans i sammanhanget.
Citera
2023-05-12, 12:27
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag vet inte, du får väl fråga någon som företräder den ståndpunkten.

Vem har uppmanat dem till det, och när?

Inget, så vitt jag vet

Jag försöker, som jag redan berättat för dig ett antal gånger, förstå den kritik bl.a. du ger uttryck för, och som jag fram till nu trodde var riktad mot ett lokalt bibliotek, men tydligen kan det inte ens konkretiseras vem kritiken riktas mot.

Och jag har sagt till dig att läsa tråden, men du verkar antingen vara oförmögen till att förstå andra personers farhågor kring något du själv relativiserar bort, eller så vill du helt enkelt inte förstå.

Skattemedel bokstavligen pumpas in i allt som har med HBTQI+-verksamheter i Sverige, det vet du ju redan.

Det huvudsakliga problemet som denna tråd belyser är att skattemedel går till denna typ av drag-show verksamhet för barn, där barnen indoktrineras i HBTQI-propaganda.

Några andra problem som trådstarten belyser är att SVT låter drag-artisten sitta i ett förinspelat klipp där han får problematisera det faktum att Jimmie tog upp detta på partiledardebatten, där jag efterlyste motfrågor från SVT, en sådan fråga skulle kunna varit -"Varför anser du att denna typ av verksamhet är så viktig?" eller -"Då det ändå är skattemedel som finansierar denna verksamhet, skulle du inte kunna redogöra för dessa 9000:- kronor per timme, vad är det pengarna går till?"

Istället får dessa drag-artister som skamlöst (passande nog) fakturerar oss skattebetalare vara helt anonyma.

Har du fortfarande problem att förstå problematiken?
Citera
2023-05-12, 12:28
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om det är skattepengarna du oroar dig över så finns det större fiskar att steka. Skatteflykten kostade Sverige 46.000.000.000 förra året och den lär inte minska. You are barking up the wrong tree.

Kör på din moraliska indignation i stället.

Varför sitter du i tråden och relativiserar bort från trådämnet?
Citera
2023-05-12, 12:32
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jag är lite kluven här! I sak har jag inget emot en transa. Klä dig i precis vad fan du vill.

Kids behöver dock sedan barnsben få en ordentlig manlig samt kvinnlig förebild. Senare när de blir lite äldre så kan de få lära sig att vissa personer inte trivs med sitt kön och vill klä sig och leva som det andra könet samt att man inte skall kasta sten på dem för den sakens skull.

Det är också rätt problematiskt att samma figur rör sig i en helt annan betydligt mer sexualiserad miljö. Hade en vanlig kvinna läst sagor för barnen på dagarna och varit gangbang/bukkake-drottning på kvällarna så tror jag att hon definitivt hade blivit ifrågasatt och fråntagen sitt uppdrag. Om man nu skall behandla människor rättvist så anser jag inte att en sådan som Miss Shameless skall ha någon sorts frisedel.

Håller med dig. Varför sån transparens när det kommer till just dessa män?
Citera
2023-05-12, 12:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Varför sitter du i tråden och relativiserar bort från trådämnet?

Det var ju du som tog upp skattemedlen.
Citera
2023-05-12, 12:34
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Det vi, som du så fint kallar SD-minoriteter, motsätter oss är uppmuntrandet av dessa sagostunder, vilket sker med våra skattepengar.

Svenska folket vill inte ha drag queens som ska strutta runt och bete sig kring våra barn, och vi vill absolut inte avlöna dem med skattemedel.

Om det nu är så fruktansvärt populärt som ni vill påskina - varför måste då era älskade drag-queens verksamhet stimuleras med skattemedel?
Vem är "vi"? Om det finns andra som ser ut att hålla med mig så är det en tillfällighet. Du skriver "vi" om dig själv - är det ni på trollfabriken du menar då?

Jag tycker inte att det ska gå skattepengar till verksamhet som detta. Helst hade jag sett noll skatter och att allt skulle gå under privata initiativ. Men som det är nu är hela det politiska etablissemanget ett av många hinder för att det ska realiseras.

Om barngrupper från förskolan gör besök på biblioteket och en sagostund sker där vilket barnens föräldrar innan fått godkänna att deras barn följer med på det hela ser jag ingen anledning att oroas för något. Om någon sitter där mot sin vilja är något som skulle uppröra mig om jag fick veta om det var sant.

Samtidigt är det nog så besvärligt att det ska behöva ha föräldrarnas godkännande för något så oskyldigt som att någon läser en saga för deras barn. Värnar man sina barn, varför har man då skickat dessa till förskolan? "För att man är tvungen" - med noll skatter får man behålla hela lönen och en förälder kan då vara hemma med barnen genom att det då finns mer pengar i hushållsbudgeten.

Och nej, jag vill inte diskutera socialdemokratism och LO-ism och staten och kapitalet och ockerpriser och renovräkning och marknadshyror och marknadsskolor och Jersey och Guernsey och allt det andra som både vänstervänstern och vänsterhögern gnäller om.
Citera
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Det var ju du som tog upp skattemedlen.

Som används till DQSH ja, inte att svenskar bedriver "skatteflykt"
Citera
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Så du tror att barnen blir påverkade av ett namn. Jag har större tilltro till barns intellektuella förmåga än så.

haha, vad faaaan... Det här går inte.

"intellektuella förmåga" har du pratat med en femåring på länge?

Barn i dagisålder är kompletta idioter, och det är precis så det ska vara. Låt dem vara barn och utvecklas i sin takt i alla fall i några år till innan vi börjar tryckka regnbågspropaganda ner i halsen på dom små liven.
Citera
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är inte det jag argumenterar för. Sitautionen är redan på förhand olämplig, eftersom det sitter medelålders gubbar som lever ut en sexuell fetisch samtidigt som de läser sagor för barn.
För att det här inte ska avfärdas som en lögn från din sida behöver du förstås redovisa varifrån dina uppgifter om att de aktuella artisterna skulle leva ut en sexuell fetisch genom sitt artisteri kommer.

Citat:
Nej. Vi vet att män som klär sig i kvinnokläder ofta motiveras av sexuell upphetsning. Att så är fallet i detta fall är självbevisande.
Jag förstår – du har svårt att skilja på fakta och känsla. Låt mig försöka förklara: Att du känner i din mage att de här artisternas verksamhet drivs av sexuella motiv är inte detsamma som att det skulle vara ett faktum att den gör det. För det senare krävs data som bekräftar tesen. Du har inte kommit med några sådana.

Citat:
Att de väljer genomsexualiserade namn tyder starkt på detta (nej, din skrattretande s.k. "förklaring" håller inte). Sen kan man observera hur de uttrycker och exponerar sin persona socialt. Där dominerar det sexuella anspelningar. Kolla bara vinhorans instagram.
Ja, vulgär humor är ett återkommande inslag i drag. Jag vet inte vem som har argumenterat emot det. Det betyder inte att alla dragartister alltid ägnar sig åt det, oavsett publik. Och inte en enda person i den här tråden har lyckats komma med ett exempel på något olämpligt de ska ha gjort under sagostunderna. Jag kan nog inte riktigt förstå vad deras poster på Instagram har med saken att göra så länge den underhållning de erbjuder för barn är anpassad för barn. Men det kan du säkert förklara.

Citat:
Hur skulle man ens kunna ha starkare belägg att det rör sig om en sexuell fetisch?
Du vill att jag ska hjälpa dig att belägga tesen att varje dragartist i hela världen (eller en viss andel av populationen drag queens) drivs av primärt fetischistiska motiv i sitt artisteri? Tja, du får väl genomföra en vetenskaplig studie i ämnet, eller leta upp en som någon annan redan har gjort. Fram tills du lyckas med det är din tes oprövad och har inte status av fakta.

Citat:
Även om det är möjligt att drag queens inte i 100% av fallen drivs av sexuella fetischer så är det åtminstone så i väldigt många fall. Och det är tillräckligt för att konstatera att det är olämpligt för barn. Ser inte riktigt poängen att sitta och utvärdera ifall varje enskild drag queen har en sexuell persona eller inte, eftersom risken helt klart är stor och en sagostund med en sån ändå är helt onödig. Finns ingen poäng med det. Barns rätt att slippa sexuella sammanhang trumfar vida drag queens (icke)rätt att få vara med barn.
Visst, men nu är det ju inte så. Ditt ogrundade påstående blir inte sant bara för att du envist upprepar det.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-12 kl. 12:43.
Citera
2023-05-12, 12:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Som används till DQSH ja, inte att svenskar bedriver "skatteflykt"
Och min poäng var då att om det är skattepengarna du tycker är viktiga så finns det betydligt större utflöden av dessa.
Citera
2023-05-12, 12:39
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Och jag har sagt till dig att läsa tråden, men du verkar antingen vara oförmögen till att förstå andra personers farhågor kring något du själv relativiserar bort, eller så vill du helt enkelt inte förstå.

Skattemedel bokstavligen pumpas in i allt som har med HBTQI+-verksamheter i Sverige, det vet du ju redan.

Det huvudsakliga problemet som denna tråd belyser är att skattemedel går till denna typ av drag-show verksamhet för barn, där barnen indoktrineras i HBTQI-propaganda.

Några andra problem som trådstarten belyser är att SVT låter drag-artisten sitta i ett förinspelat klipp där han får problematisera det faktum att Jimmie tog upp detta på partiledardebatten, där jag efterlyste motfrågor från SVT, en sådan fråga skulle kunna varit -"Varför anser du att denna typ av verksamhet är så viktig?" eller -"Då det ändå är skattemedel som finansierar denna verksamhet, skulle du inte kunna redogöra för dessa 9000:- kronor per timme, vad är det pengarna går till?"

Istället får dessa drag-artister som skamlöst (passande nog) fakturerar oss skattebetalare vara helt anonyma.

Har du fortfarande problem att förstå problematiken?
Men då är det ju som jag redan har konstaterat: Du vill helt enkelt att offentlig verksamhet som inte inrättar sig efter just dina politiska värderingar inte ska få någon finansiering. Jag har ställt frågan förut: Jag förstår att detta är ett problem för dig, men för vem mer är detta ett problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in