Förmögenhet: 200MSEK
Fördelat: Aktier 150MSEK (portfölj om ca 50 högutdelande bolag) Fastigheter: 30MSEK Guld: 15MSEK Likvida medel/kontoplacering 5MSEK
Är rik från födseln men har genom kloka placeringar och reinversteringar ökat på förmögenheten rejält de senaste tio åren. Utdelningar per år varierar mellan 2,5-4MSEK men återinvesterar stora delar. Är 35 år gammal.
Lever som vanligt förutom att jag äger en väldigt stor våning i centrala Gbg. Delägare i en firma med OK vinst och lönen får anses vara ganska medel. (Ca 45K i månaden). Jobbar enbart för att jag älskar det, men behöver inte som man kanske kan förstå.
Börjar dagen med morgonträning kl 06, 6 dagar i veckan. Kommer hem till en fru som ordnat frukost för mig och barnen. Har 3 st pojkar! Går till jobbet medan jag kollar DI börsmorgon och kör på till kl 17. Några köp/sälj på börsen i månaden blir det ändå! en dag i veckan träffar jag mina polare på en riktigt stökig aw. Inte Exit-stökig men vissa tendenser finns där. Kvällarna är annars väldigt lugna och rogivande. Läser en del biografier (oftast talbok i löpspåret), reser mycket och går på många ”högprofilerade” events och går ofta ut och äter med familj och/eller vänner. På vardagar somnar jag 23, på helgen är det mycket större variation hehe.
Mitt tips är att spara mycket månatligen och placera KLOKT. Spring inte efter memestocks, instastocks eller annat bondfångeri. Tänk trygga bolag/diversifierat och sälj för guds skull aldrig ut dig om det verkligen inte finns skäl (kommande konkurs, skriande behov av likviditet osv). Amygdalan skriker ”spring” när siffrorna lyser röda men då öppnar jag plånboken o köper mer
Fördelat: Aktier 150MSEK (portfölj om ca 50 högutdelande bolag) Fastigheter: 30MSEK Guld: 15MSEK Likvida medel/kontoplacering 5MSEK
Är rik från födseln men har genom kloka placeringar och reinversteringar ökat på förmögenheten rejält de senaste tio åren. Utdelningar per år varierar mellan 2,5-4MSEK men återinvesterar stora delar. Är 35 år gammal.
Lever som vanligt förutom att jag äger en väldigt stor våning i centrala Gbg. Delägare i en firma med OK vinst och lönen får anses vara ganska medel. (Ca 45K i månaden). Jobbar enbart för att jag älskar det, men behöver inte som man kanske kan förstå.
Börjar dagen med morgonträning kl 06, 6 dagar i veckan. Kommer hem till en fru som ordnat frukost för mig och barnen. Har 3 st pojkar! Går till jobbet medan jag kollar DI börsmorgon och kör på till kl 17. Några köp/sälj på börsen i månaden blir det ändå! en dag i veckan träffar jag mina polare på en riktigt stökig aw. Inte Exit-stökig men vissa tendenser finns där. Kvällarna är annars väldigt lugna och rogivande. Läser en del biografier (oftast talbok i löpspåret), reser mycket och går på många ”högprofilerade” events och går ofta ut och äter med familj och/eller vänner. På vardagar somnar jag 23, på helgen är det mycket större variation hehe.
Mitt tips är att spara mycket månatligen och placera KLOKT. Spring inte efter memestocks, instastocks eller annat bondfångeri. Tänk trygga bolag/diversifierat och sälj för guds skull aldrig ut dig om det verkligen inte finns skäl (kommande konkurs, skriande behov av likviditet osv). Amygdalan skriker ”spring” när siffrorna lyser röda men då öppnar jag plånboken o köper mer

Citat:
God dag alla flashback!
Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?
Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…
Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!
//Pax-klow
Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?
Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…
Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!
//Pax-klow