Citat:
Ursprungligen postat av
MikeHanlon
Celiaki är ovanligt då menar du eller?
Då är min fråga till dig, vad är det för skada som sker om man utreder ett barn som avviker mer än så många standardavvikelser som faller under normalvarianter? Vill du hellre skita i en sån utredning även om risken för en allvarlig sjukdom är låg bara för att?
Läkemedelsbolagens ärenden? Nej det kan jag inte säga, men jag kan också säga dig att mina framtida barn kommer garanterat få ta t.ex. MPR-vaccinet eftersom mässling är en allvarlig sjukdom som är extremt smittsam och kan resultera i död eller men för livet. Och jo, ditt barn kommer vara sjukt de första åren eftersom dess immunförsvar inte är utvecklat än. Därför vore det jobbigt om sjukdomen orsakas av kikhosta eller haemophilus influenze typ B som kan ge allvarlig sjukdom hos barn.
Men du verkar vara en sån som hellre skulle riskera dina barns liv istället för att erkänna att alla vaccin inte är cancer-alien-DNA i sprutform.
Ska jag vara ärlig så är jag inte insatt i hur vanliga dessa autoimmuna sjukdomar är hos spädbarn i Sverige 2023.
Däremot så är jag uppvuxen långt ute på vischan och varit omgiven av gubbar och gummor som växte upp på den tiden man bodde i en koja mitt ute i skogen för att mannen i familjen arbetade som skogshuggare och frun var hemma och tog hand om deras 12 barn, som samtliga föddes på plats i deras koja. Den generationen som byggde upp det här landet, för övrigt.
Jag lever i tron att det går alldeles utmärkt att föda och uppfostra barn utan att barnet ska in till en sjuksköterska varannan vecka för att genomgå kontroll och bli matat med mediciner av alla möjliga slag.
Uppstår komplikationer så tar man kontakt med vården, och vården hjälper en efter behov.
Är hjärnan och magen frisk håller sig oftast kroppen frisk också.
Att gå runt och vara hypokondrisk medför att man blir sjuk och deprimerad, och att ständigt vara i kontakt med vården bidrar också till hypokondri och sjukdom.
Kanske är detta läkemedelsbolagens affärsidé? Nej nu är jag en konspiratorisk liten råtta, förlåt.