2023-05-10, 19:58
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Men samma personer här som raljerar över drag queens har inget emot att deras barn får tag i våldsporr ett knapptryck bort. För det är tydligen toppen! Men drag queens är fruktansvärt!

Va? Det där är ju något du hittar på. Vi snackar om sagostunder (av dragqueens) för barn mellan 2 till 9 år här. Vilken förälder skulle tillåta ett 9-årigt barn kolla på någon porr överhuvudtaget? Jag kollade inte på porr (även fast det fanns i överflöd) när jag var 9 år.

Du jämför alltså och försöker legitimera detta med våldsporr?
Senast redigerad av PeterJihadi 2023-05-10 kl. 20:01.
Citera
2023-05-10, 20:02
Medlem
Snabb fråga:

Att svt ställde Stenevi mot Åkesson i detta.

Var det för att "spränga", "putta omkull", Tidöavtalet, regeringen, eller hur man uttrycker det?
(Känner att jag inte har vokabulär för det politiska spelet).

För hur illa jag än tycker om alla partiledarna (utom Åkesson) så tror jag inte att någon av de andra oppositionsledarna med emfas hade kunnat propagera så för det här, alternativt inte är så korkade att de gör det.

Och sen var det meningen att Johan Pehrson skulle få spel,
och det fick han.

Och så blir det regeringskris (nåt sånt) för att Liberalerna ser detta som en så oerhört viktig fråga att det är den kullen de väljer att dö på.
Citera
Medlem
Citat:
Barn förstår inte vad en drag queen är. de tycker bara det är roligt med en sminkad person i fina kläder. Lämnar ju hellre min unge med drag queens än den lokala prästen. Alla dagar i veckan. I när det kommer till namnet kan jag ju säga att det finns folk som heter jimmie åkesson vilket jag tycker är riktigt otäckt. kan inte förstå hur man kan gå runt och heta så med tanke på vilka känslor det namnet väcker!

Eller som min femåring sagt sedan något år tillbaka: "Pappa varför har han klänning?". Tja, har jag svarat. Vissa killar har gärna klänning, det kan de väl få ha om de vill? "Eh nä det är konstigt, tjejer ska ha tjejkläder och smink, inte killar!"

Och då har jag inte direkt jobbat på att ruta in några speciella åsikter i henne. Hon har bara varit en vanlig flicka i det svenska samhället. Så jo, barn tycker att det är konstigt i allra högsta grad. Det är nog bara om föräldrarna jobbar stenhårt på att pränta in HBTQ-ismens "normalitet" i ungarna från riktigt tidig ålder som de inte reflekterar över att det är konstigt.

Intressant i sammanhanget är dock att hon sedan länge accepterat smink och knasiga kreationer på manliga hårdrockare och dylikt. Det har hon å andra sidan fått till sig sedan spädbarnsåren. 😁
Citera
Medlem
Citat:
Barn förstår inte vad en drag queen är. de tycker bara det är roligt med en sminkad person i fina kläder. Lämnar ju hellre min unge med drag queens än den lokala prästen. Alla dagar i veckan. I när det kommer till namnet kan jag ju säga att det finns folk som heter jimmie åkesson vilket jag tycker är riktigt otäckt. kan inte förstå hur man kan gå runt och heta så med tanke på vilka känslor det namnet väcker!

Tycker du att barn bör skyddas från sexuella sammanhang?
Citera
Avslutad
Citat:

Precis, barn förstår inte vad dragqueens är, människan blir könsmogen i tonåren; däremot, barn känner av de sexuella undertonerna, och det väcker förvirring och obehag. Sminket och kläderna är bara yta, det är kul att klä ut sig med både smink och kläder, men varför ska barn pådyvlas en sexuell kontext? Kan du svara på det?
Senast redigerad av skoputs 2023-05-10 kl. 20:09.
Citera
2023-05-10, 20:03
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Härliga argument, verkligen och var du helst lämnar dina barn säger det mesta om dig och/eller din lokale präst - har du anmält honom?
Citera
2023-05-10, 20:07
Avslutad
Citat:
Men samma personer här som raljerar över drag queens har inget emot att deras barn får tag i våldsporr ett knapptryck bort. För det är tydligen toppen! Men drag queens är fruktansvärt!

Du ljuger, djupt ohederlig debatteknik. Varför vill du pådyvla barn en vuxen sexualitet? Har du själv barn?
Citera
2023-05-10, 20:08
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:

Ännu ett bäbisargument från er woke-förespråkare.

Förstår att du håller med de andra hjärndöda woke-tomtarna här i tråden, men jag kan ställa samma frågor till dig för att se vad du kan komma fram till för häftiga påhopp och klyschiga one-liners.

Du ser alltså inga problem med att vuxna män som tänder på att klä ut sig som en prostituerad kvinna groomar barn till att ifrågasätta sin sexualitet i tidig ålder?

Du ser inga problem med att svenska skattemedel går till dekadenta snuskgubbar som vill indoktrinera barn med "normkreativitet"?

Är det rätt att som politiker gå in och styra skattemedel gentemot en viss kultur, men det är inte OK att som politiker gå in och granska och försöka stoppa skattemedel som går mot en viss kultur?
Senast redigerad av bengtochjag 2023-05-10 kl. 20:13.
Citera
2023-05-10, 20:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Jävligt bra argument. Hade förespråkarna för detta till exempel hyrt in dessa dragqueens till ett barnkalas, där de hade fått ha sin "sago-show" och stojat. Dragshow är vad jag förstår det som, till för vuxna. Jag hoppas verkligen inte några vuxna tar med sina barn till en dragshow, lika lite som jag hoppas på att de tar med dem till en striptease. Hade jag vetat om föräldrar som gjorde detta, hade jag sagt upp bekantskapen med dem. Och jag hoppas på att soc tagit hand om deras barn. Fan, helt jävla sinnessjukt att vi ens har den här diskussionen.

De människor som stödjer detta, vilket till största del är regnbågsfamiljer, feminister och "average svennar" som bara vill framstå som inkluderande och godhjärtade, är som tidigare nämnt samma människor som låtit väcka debatten om att bolltjejer på Madrid Open och andra sportsliga sammanhang klär sig sexistiskt när de får ha på sig kjol och magtröja.

I sin ängslighet undrar de hur man som förälder ska förklara för sina barn varför just tjejer har magtröja och shorts, så som det låter bland somliga på sociala medier. Men i samma veva så verkar de inte ha funderat på hur de ska förklara för sina småbarn varför män väljer att klä ut sig till kvinnligt fnask, vilket för övrigt anspelar på sexistiska stereotyper om något.

Men det är ju alltid progressivt och härligt när regnbågsstollar gör det, men gud förbjude om en vanlig tjej bär kjol.

Det är märkliga tider man får uppleva.

- Shorts och magtröja på flickor = sexistiskt, förtryckande, förfärligt
- Män som klär ut sig till fnask och uppträder som sitt perverterade alter ego framför barn = viktigt, vackert, modigt

Regnbågslobbyn har verkligen kapat den kvinnliga identiteten, men det kanske är en annan diskussion.

Jag tror nog vi får vara tacksamma om sagostunder med drag queens endast sker under aktivt medgivande. Om det däremot blir något som förekommer utan att föräldrar informeras om det, då blir frågan betydligt allvarligare. Det är så de har gjort i USA, där har man tvingat föräldrar att acceptera såna här perversa tillställningar, eftersom avsikten är att sexualisera barnen tidigt.

Förhoppningsvis är det bara "regnbågsföräldrar" som inkluderas i detta, vilket givetvis är ett problem i sig med tanke på att barnen ändå tvingas med på dessa påhitt. Men under omständigheterna får vi nog ändå vara tacksamma. Däremot ska samtliga föräldrar och övriga svenskar hålla ett vaket öga, för det kan gå väldigt fort när regnbågsmaffian får fria händer.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tack, för ett mycket korrekt och initierat inlägg! Kudos!

Citera
2023-05-10, 20:33
Medlem
heggeness avatar
Konstnären sa det ju själv, bara "shameless" när det läses sagor för barnen. Vad är det som Åkesson inte förstår?

Politiken ska hålla armlängds avstånd till kulturen.
Citera
2023-05-10, 20:34
Medlem
jag är personligen inget fan av Miss Shameless och Lady Busty, då de har sexualiserade namn. Dock konceptet drag artister har jag inget emot. Typ om Babsan hade haft sagostunder, hade ju varit skitkul att gå dit med kidsen.

Jag vill reiterera att jag ej tycker om de där dragartisterna som grät ut i media över Åkessons uttalanden i helgen. Efter att ha kollat närmare in på just dem två så känns det nästan som att dem är en rysk psyop eller liknande.

Samtidigt tycker jag det är svinlöjligt av alla i er tråden som är emot ALLT som har med hbt eller normöverskridande grejer i allmänhet att göra (jag menar er som riktar ilskan till konceptet HBTQ, istället för det vettiga alternativet, att kritisera Lady Busty och Miss Shameless som indiviter), vuxna män som sitter här inne och önskar död på folk bara för de är bög osv, fan väx upp. Jag tror inte att kids blir bög bara för att de ser två män kyssas i en film tex. HBT-personer blev ju bög/trans ändå även fast de sett hetero-par i varje film de sett när de växte upp.
Citera
2023-05-10, 20:39
Medlem
Benny98s avatar
Citat:

Nja, det här med att Shameless Winewhore spred en teckning på sociala medier som visar en onanerande man med en buktalardocka som föreställde ett barnansikte. Alltså, en vanlig man hade blivit betraktad som väldigt konstig om han spred sådana saker. Det är inte olagligt på något sätt, men bilden ger i alla fall mig väldigt obehagliga associationer. Det här är ju män i 40-50 årsåldern under sminket. Det är inte olagligt att vara gränsöverskridande och skita i en fördömande omgivning, men samtidigt är det problematiskt att man då söker sig till barnen.

Jag tror säkert att barnen tycker det är roligt med farbröder som klär ut sig, men om man tänker längre så är det nog bättre med en helt vanlig tråkig dagisfröken som läser sagor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in