Citat:
Ursprungligen postat av
PeterJihadi
Jävligt bra argument. Hade förespråkarna för detta till exempel hyrt in dessa dragqueens till ett barnkalas, där de hade fått ha sin "sago-show" och stojat. Dragshow är vad jag förstår det som, till för vuxna. Jag hoppas verkligen inte några vuxna tar med sina barn till en dragshow, lika lite som jag hoppas på att de tar med dem till en striptease. Hade jag vetat om föräldrar som gjorde detta, hade jag sagt upp bekantskapen med dem. Och jag hoppas på att soc tagit hand om deras barn. Fan, helt jävla sinnessjukt att vi ens har den här diskussionen.
De människor som stödjer detta, vilket till största del är regnbågsfamiljer, feminister och "average svennar" som bara vill framstå som inkluderande och godhjärtade, är som tidigare nämnt samma människor som låtit väcka debatten om att bolltjejer på Madrid Open och andra sportsliga sammanhang klär sig sexistiskt när de får ha på sig kjol och magtröja.
I sin ängslighet undrar de hur man som förälder ska förklara för sina barn varför just tjejer har magtröja och shorts, så som det låter bland somliga på sociala medier. Men i samma veva så verkar de inte ha funderat på hur de ska förklara för sina småbarn varför män väljer att klä ut sig till kvinnligt fnask, vilket för övrigt anspelar på sexistiska stereotyper om något.
Men det är ju alltid progressivt och härligt när regnbågsstollar gör det, men gud förbjude om en vanlig tjej bär kjol.
Det är märkliga tider man får uppleva.
- Shorts och magtröja på flickor = sexistiskt, förtryckande, förfärligt
- Män som klär ut sig till fnask och uppträder som sitt perverterade alter ego framför barn = viktigt, vackert, modigt
Regnbågslobbyn har verkligen kapat den kvinnliga identiteten, men det kanske är en annan diskussion.
Jag tror nog vi får vara tacksamma om sagostunder med drag queens endast sker under aktivt medgivande. Om det däremot blir något som förekommer utan att föräldrar informeras om det, då blir frågan betydligt allvarligare. Det är så de har gjort i USA, där har man tvingat föräldrar att acceptera såna här perversa tillställningar, eftersom avsikten är att sexualisera barnen tidigt.
Förhoppningsvis är det bara "regnbågsföräldrar" som inkluderas i detta, vilket givetvis är ett problem i sig med tanke på att barnen ändå tvingas med på dessa påhitt. Men under omständigheterna får vi nog ändå vara tacksamma. Däremot ska samtliga föräldrar och övriga svenskar hålla ett vaket öga, för det kan gå väldigt fort när regnbågsmaffian får fria händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Tack, för ett mycket korrekt och initierat inlägg! Kudos!