2023-05-10, 21:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
En handfull betyder: https://www.synonymer.se/sv-syn/handfull
Du kan knappast kalla tusentals eller miljontals för en handfull människor. Men bra att du ändrat dig.
Din nya definition håller jag inte heller med om.

Jag har varken tror eller påstår att alla kommer sköta sin ekonomi själva på baslagret. Där har du din dikeskörning. Redan med lightning klarar lätt 100 miljoner människor att göra det. Vid ett tredje lager är all skalbarhet löst.

En av definitionerna är "liten mängd". Detta är alltså ett relativt begrepp. I vissa sammanhang kan en miljon vara litet.

Du babblar fortfarande om ett "tredje lager" när du inte ens kan förklara hur ett andralager ska kunna fungera. Det är oseriöst.
Citera
2023-05-10, 21:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nu är vi här igen "Wallet of Satoshi har inget med lightning att göra". Ungefär som när du börja påstå att "Strike transaktioner har inget med Lightning att göra", när du hade slut på argument i den diskussionen.

Du är rätt ensam med åsikten om att Wallet of Satoshi "inte har något med Lightning att göra"...
Tänk dig följande scenario:

Du och jag är båda användare av WoS. Jag för över en bitcoin till dig via den tjänsten. Har någonting skett på lightning-nätverket? Eller på bitcoin-nätverket?

Nej.

Siffrorna du postade om transaktioner på dessa wallets är helt irrelevanta.
Citera
2023-05-10, 21:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
En av definitionerna är "liten mängd". Detta är alltså ett relativt begrepp. I vissa sammanhang kan en miljon vara litet.

Du babblar fortfarande om ett "tredje lager" när du inte ens kan förklara hur ett andralager ska kunna fungera. Det är oseriöst.
Kan du berätta om något annat tillfälle där någon annan beskrivit miljoner som en handfull?
Citera
2023-05-10, 22:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tänk dig följande scenario:

Du och jag är båda användare av WoS. Jag för över en bitcoin till dig via den tjänsten. Har någonting skett på lightning-nätverket? Eller på bitcoin-nätverket?

Nej.

Siffrorna du postade om transaktioner på dessa wallets är helt irrelevanta.
Kan du förklara hur jag fått dom satoshis du skickade då?

Är det bara ”debit i ena kontot och credit på andra”? 😃
Citera
2023-05-10, 22:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Kan du förklara hur jag fått dom satoshis du skickade då?

Är det bara ”debit i ena kontot och credit på andra”? 😃
Det är ovidkommande. Jag ser att du alltså inte kunde besvara frågan. Du förstår inte ens debet och kredit, uppenbarligen.

Det är otroligt beklämmande hur ni hittar på olika narrativ för att upprätthålla någon illusion om en "bitcoiniserad" framtid. Det är ju 100% uppenbart att ingenting av det ni beskriver kan fungera, och fungerar inte ens som ni tror idag.
Citera
2023-05-10, 23:44
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det är ovidkommande. Jag ser att du alltså inte kunde besvara frågan. Du förstår inte ens debet och kredit, uppenbarligen.

Det är otroligt beklämmande hur ni hittar på olika narrativ för att upprätthålla någon illusion om en "bitcoiniserad" framtid. Det är ju 100% uppenbart att ingenting av det ni beskriver kan fungera, och fungerar inte ens som ni tror idag.
Det är svårt att föra en akademisk diskussion med dig när du konstant leker med ord och när du blir påkommen med lögn så är det ”ovidkommande”. Höj dig.
Citera
2023-05-11, 08:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är svårt att föra en akademisk diskussion med dig när du konstant leker med ord och när du blir påkommen med lögn så är det ”ovidkommande”. Höj dig.
Har jag förstått dig och Leaston rätt nu? Lösningen på de skalningsproblem jag tog upp är alltså 100% custodial-tjänster och ett mytomspunnet "tredje lager", som ingen vet vad den gör?
Citera
2023-05-11, 10:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Du påstod just att Lightning (eller Bitcoin) inte har något med saken att göra om du skickar en Bitcoin till mig via Wallet Of Satoshi. Då är det för fasiken inte ovidkommande att fråga hur Bitcoinen anländer till mig om det inte är via Lightning.

Svara på nu på frågan: Hur får jag Bitcoin till mig om Lightning inte används när du skickar Bitcoin till mig med Wallet of Satoshi.
Antingen svarar du på frågan, eller så erkänner du att du är ute och cyklar.
Senast redigerad av Leaston 2023-05-11 kl. 10:20.
Citera
2023-05-11, 10:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du påstod just att Lightning (eller Bitcoin) inte har något med saken att göra om du skickar en Bitcoin till mig via Wallet Of Satoshi. Då är det för fasiken inte ovidkommande att fråga hur Bitcoinen anländer till mig om det inte är via Lightning.

Svara på nu på frågan: Hur får jag Bitcoin till mig om Lightning inte används när du skickar Bitcoin till mig med Wallet of Satoshi.
Antingen svarar du på frågan, eller så erkänner du att du är ute och cyklar.
Du vägrar alltså svara på mina frågor men börjar babbla om ovidkommande saker och ställer helt andra frågor. Du är uppenbart stressad över att konfronteras med verkligheten som säger att din drömvärld är omöjlig.

Att jag skickar t ex bitcoins till dig på WoS är samma sak som om jag swishar dig pengar eller t ex att vi båda är kunder i SEB och jag gör en gammal hederlig kontoöverföring till dig. Hur pengarna hamnade på mitt konto från första början har ingen betydelse.
Citera
2023-05-11, 12:20
Medlem
Citat:
Du vägrar alltså svara på mina frågor men börjar babbla om ovidkommande saker och ställer helt andra frågor. Du är uppenbart stressad över att konfronteras med verkligheten som säger att din drömvärld är omöjlig.

Att jag skickar t ex bitcoins till dig på WoS är samma sak som om jag swishar dig pengar eller t ex att vi båda är kunder i SEB och jag gör en gammal hederlig kontoöverföring till dig. Hur pengarna hamnade på mitt konto från första början har ingen betydelse.

Om ni båda använder Wallet of Satoshi så vore det teoretiskt möjligt att göra så som du föreställer dig. Det finns dock ingen anledning att tro att WoS är uppbyggd på det sättet. Man kan skicka bitcoin från sin WoS-app till vilken lightningplånbok som helst, och jag tvivlar starkt (kom med konkreta belägg för motsatsen om du har något) på att de har en speciallösning för WoS till WoS-betalningar.

Lightning håller för övrigt på att utvecklas till en ny standard för betalningsappar såsom Cashapp och Strike, vilka därmed blir kompatibla med varandra och med olika lightningplånböcker inklusive WoS.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-05-11 kl. 12:50.
Citera
2023-05-11, 12:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Lightning håller för övrigt på att utvecklas till en ny standard för betalningsappar såsom Cashapp och Strike, vilka därmed blir kompatibla med varandra och med olika lightningplånböcker inklusive WoS.
Så då blir strike, WoS m fl alltså vanliga betaltjänster och banker som vi har idag, fast (som det i dagsläget ser ut) utan någon slags tillsyn, regleringar, lagkrav eller revisioner. Verkligen the future of finance.
Citera
2023-05-11, 13:01
Medlem
Citat:
Så då blir strike, WoS m fl alltså vanliga betaltjänster och banker som vi har idag, fast (som det i dagsläget ser ut) utan någon slags tillsyn, regleringar, lagkrav eller revisioner. Verkligen the future of finance.

Cashapp och Strike opererar i stort sett inom gammelbanksystemets ramar men med ny och effektivare teknologi, lightning. Därmed kan man med deras appar skicka sats till och från vilken lightningnod som helst.

Se till exempel:

https://m.youtube.com/shorts/8f4tVv-prDc
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-05-11 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in