2023-05-11, 10:25
Avslutad
Någon mer som ibland får skakningar i armar av kratom? Får ibland vet inte om det gör är strain eller mängd som orsakar.. Eller något annat
Citera
2023-05-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Alltid skoj att det är dom på Maria Ungdom som får uttala sig, aldrig nån som använder det.
Det å andra sidan är ju bara att slå upp och kolla.

Men jag tror att nyheterna mest riktar sig till 70+ nuförtiden.

Man är inte så jätteintresserad av fakta, bara att allt är "Farligt, farligt" och om ungdomar som saknar "konsekvenstänkade".

De vuxna då som har konsekvenstänkande och ändå använder Kratom?

Får dom inte det då?

Ingen logik alls.

Har lite inside information angående det här, min kompis skickade ett DM till P3 och ville prata om all felaktig information dom spred om kratom. Dom svarade och han hade en intervju med p3 i måndags. Han är groteskt påläst om det mästa och satt i två dagar för att hitta så mycket bevis om kratoms fördelar han kunde ta upp såväl som att läsa igenom pålitliga vetenskapliga artiklar om det. Han tog upp alla fördelar och hur det faktiskt är ofarligt (och hänvisade till studierna han fick informationen ifrån). Han är också riktigt jälva smart har riktigt bra ordförråd så förhoppningsvis kan folk lyssna på honom och få folk emot kriminalisering av det.

Lite roligt för Juan, dvs doktorn som pratade om kratom på p3 var min fördetta läkare när jag gick på maria ungdom. Var faktiskt helt efterblivet, anledningen jag gick dit var för att mina föräldrar hittade en påse kratom i mitt rum, och eftersom jag använde dödsknarket en gång i veckan tvingades gå på piss prov nästan varje vecka i 2 år om jag inte ville bli hemlös.
Citera
2023-05-11, 13:17
Medlem
Vet någon om kratomgrossisten är legit? Har ju väldigt bra priser men sidan ser lite fuffens ut.
Citera
2023-05-13, 01:48
Medlem
populopiduss avatar
Hade jag gått på Kratom idag hade jag lagt av asap. Bara en tidsfråga innan det klassas ytterligare med tanke på att det börjat få medial uppmärksamhet och vi har den regering vi har.

Lika bra iofs då det faktiskt borde vara förbjudet att sälja/köpa.
Citera
2023-05-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hade jag gått på Kratom idag hade jag lagt av asap. Bara en tidsfråga innan det klassas ytterligare med tanke på att det börjat få medial uppmärksamhet och vi har den regering vi har.

Tror också det. Jag tycker däremot inte att det borde vara olagligt. Varför vill du ha mer regler?
Citera
2023-05-13, 13:52
Medlem
knark-kungens avatar
Vill ge en shoutout till mina real ones på ke som skickade med samples som vägde lika mkt som halva min order, fick en gullig liten sked i trä också.
Citera
2023-05-13, 15:39
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vill ge en shoutout till mina real ones på ke som skickade med samples som vägde lika mkt som halva min order, fick en gullig liten sked i trä också.

Vill också ge dom bra betyg! Ruskigt snabba leveranser varenda gång, även om jag beställt en timme eller två efter deadline så har det ändå skickats samma dag.

Gjorde en felbeställning och 5min efter jag mailade kundtjänst så fick jag pengarna tillbaka och kunde lägga en ny order.
Så ska det skötas <3
Citera
2023-05-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Det har pratats om mycket på radion senaste veckorna, många ungdomar på Maria Ungdom använder kratom. Ganska otippat att ungdomar använder denna substans, den är enligt mig bara värd för en person med något etablerat opioid beroende. Det kan man visligen ha som ungdom oxå, men jag tror majoriteten som använder kratom är mellan 25-40 och har något opi beroende. Ämnet i kratom är redan narkotika klassat, blir nog svårt o klassa det mer. Kratom får man ha i sin fysiska form, men man får inte extrahera det o förtära det. Det är antagligen svårt o helt nark klassa ett löv från ett träd, lättare o göra det med kemikaliska substanser. Tror dock folk kommer åka dit rent rättsligt framöver då man kan spåra det lättare idag, och det finns stickor där kratom syns upp till 5 dygn. Jag tycker det är bra att kratom finns, har räddat mig mkt förut, inte rört det på 2 år nu och kan sakna det ibland...allt förutom smaken.
Citera
2023-05-13, 18:05
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Minns själv hur jag i början av min kratom karrirär sköljde ner det med vanligt kranvatten.. Efter mitt första spykalas är det helt otänkbart. Får rysningar och kväljningar av bara lukten jag med.. Trots detta blir det några gram om dagen. Har också dragit i mig rätt stora doser under lång tid, helt utan märkbar avtändning. Möjligtvis lite lägre i humöret, men det är ju inte så konstigt eftersom jag inte hade någon drog i kroppen längre.

Haha jag hör dig, fyfan va äckligt det är.. Har du någon speciell metod för att få i dig skiten nu? Jag har funnit att havremjölk neutraliserar smaken ganska effektivt.
Citera
2023-05-13, 18:13
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det har pratats om mycket på radion senaste veckorna, många ungdomar på Maria Ungdom använder kratom. Ganska otippat att ungdomar använder denna substans, den är enligt mig bara värd för en person med något etablerat opioid beroende. Det kan man visligen ha som ungdom oxå, men jag tror majoriteten som använder kratom är mellan 25-40 och har något opi beroende. Ämnet i kratom är redan narkotika klassat, blir nog svårt o klassa det mer. Kratom får man ha i sin fysiska form, men man får inte extrahera det o förtära det. Det är antagligen svårt o helt nark klassa ett löv från ett träd, lättare o göra det med kemikaliska substanser. Tror dock folk kommer åka dit rent rättsligt framöver då man kan spåra det lättare idag, och det finns stickor där kratom syns upp till 5 dygn. Jag tycker det är bra att kratom finns, har räddat mig mkt förut, inte rört det på 2 år nu och kan sakna det ibland...allt förutom smaken.

Kratom är min första och enda opioid. Jag är inte förvånad av det du citerar. Jag förstår att kratom är populärt bland folk som hanterar etablerade beroenden, men det funkar även väldigt bra rekreationellt och ger ett påtagligt rus varje gång om man inte "går på" det.

Kratom är ett säkrare och bättre alternativ till vanliga opioider, eftersom risken för dödlig andningsdepression är närmast obefintlig. Det vore ett stort misstag ur folkhälsosynpunkt att sätta in hårdare åtgärder mot spridningen av kratom. Grundorsakerna till all droganvändning är dels nyfikenhet, och dels lidande. Tillgång till droger är bara normala marknadskrafter i en öppen värld. Den patetiska symptomlindringen och det vidriga syndabockstänket gällande droger måste bort.

(Det andra stycket är inte riktat mot dig förstås).
Senast redigerad av Mjäll 2023-05-13 kl. 18:16.
Citera
2023-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Kratom är min första och enda opioid. Jag är inte förvånad av det du citerar. Jag förstår att kratom är populärt bland folk som hanterar etablerade beroenden, men det funkar även väldigt bra rekreationellt och ger ett påtagligt rus varje gång om man inte "går på" det.

Kratom är ett säkrare och bättre alternativ till vanliga opioider, eftersom risken för dödlig andningsdepression är närmast obefintlig. Det vore ett stort misstag ur folkhälsosynpunkt att sätta in hårdare åtgärder mot spridningen av kratom. Grundorsakerna till all droganvändning är dels nyfikenhet, och dels lidande. Tillgång till droger är bara normala marknadskrafter i en öppen värld. Den patetiska symptomlindringen och det vidriga syndabockstänket gällande droger måste bort.

(Det andra stycket är inte riktat mot dig förstås).

Ah! Men det är mer vanligt att man väljer dem vanligaste drogerna ( Amf/Xtc/Kok/Tram/CB ) snarare än kratom. Klart det finns folk som inte har opi beroende, min bästa vän började använda det han hade aldrig provat annat än alkohol. Men rent generellt är det mer en drog för återhämtning/smärta än av rekreationellt värde. Det är inte super lätt att få i sig kratom, många spyr av smaken. Jag kommer alltid pusha för kratom även fast jag inte använder det längre. Det viktiga är bara att man inte över använder det. ATn på kratom är inte hemsk..tycker man det så har man 1. Överanvänt det totalt fel elr 2. Aldrig tänt av ifrån Horse/Oxy/Fenta.
Citera
2023-05-13, 21:23
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsbury
Tror också det. Jag tycker däremot inte att det borde vara olagligt. Varför vill du ha mer regler?

När du säger det så, du har rätt. Jag är i regel inte alls för förbud faktiskt. Det var mer en tanke att det är märkligt att det är lagligt då många mildare substanser är olagliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in